MRGOOK Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Da var Corradoen i hus :D Har bare ett par spm.. Nedover fra Bergen kom det etterhvert en slags "varmlukt", ikke en svielukt, men en slags lukt som kan ligne på lukten fra et strykejern.. Kom fra førersiden av motoren, og det lukta mest utenfor. Men etter å ha stått i ro på ferja og da vi kjørte hjem derifra (i ca. 1 time) forsvant den. Fattern mente det ikke var noe alvorlig da. Jeg var hjemme et kvarter før jeg satte kurs for byen da, var jo russekro :P Etter å ha testet de litt høyere omdreiningene, kom det en slik plystrelyd som jeg har hørt om i et par tråder.. Får inntrykk av at det ikke er bra med den lyden? Ellers; bilder kommer når regnet går vekk :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsconaRace Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 den lyden er vell bare returtrykket fra g-laderen det? Siter 1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk 2000 Honda CBR900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsconaRace Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 men grattis med ny bil:) fornøyd? Siter 1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk 2000 Honda CBR900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MRGOOK Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Ja! Teknisk er den superduper, litt småting utseendemessig men ellers er den konge! Fy faen til vannplaning jeg skulle få og da menne :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 hei du! grattis med ny bil, håper du blir fornøyd! jeg angrer ikke selvom det er noen utgifter innimellom..som fort koster litteranne, men er jo en spessiell bil :cool: den varmelukta får jeg også innimellom, alltid vært der så tviler det er noe farlig..kanskje bare varmt støv ellernoe som ligger i luftekanalene? hmm bilder er flott :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madz_lunde Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Da var Corradoen i hus :D Har bare ett par spm..Nedover fra Bergen kom det etterhvert en slags "varmlukt", ikke en svielukt, men en slags lukt som kan ligne på lukten fra et strykejern.. Kom fra førersiden av motoren, og det lukta mest utenfor. Men etter å ha stått i ro på ferja og da vi kjørte hjem derifra (i ca. 1 time) forsvant den. Fattern mente det ikke var noe alvorlig da. Jeg var hjemme et kvarter før jeg satte kurs for byen da, var jo russekro :P Etter å ha testet de litt høyere omdreiningene, kom det en slik plystrelyd som jeg har hørt om i et par tråder.. Får inntrykk av at det ikke er bra med den lyden? Ellers; bilder kommer når regnet går vekk :P Grtulerer med ny bil!Den varmelukta kan være at bilen ikke har vært i bruk på en stund, at den har sått i ro, og når en begynner å gasse da, då kommer det en sånn lukt. Har skjedd med meg på to biler, har gått vekk på begge. Mads. Siter *Skoda Octavia vRS - 2010*Vw e-Up! - 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexTheMan Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Grattis med ny bil, ja! Gleder meg til bilder nå :disco Siter AlexTheMan - VW Corrado G-60 -90 mod(lett prosjekt) - Seat Ibiza GTI -94 mod (Solgt) - Nissan Primera 2.0 LX -91 mod (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwidar Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 den plystre lyden er jo bare koselig... ikke noe farli.. sett på ett kon filter så skal du får høre:P Siter B&B Racers Corrado 2.0 16V og Golf 1.6 83mod x-Golf 93mod x-Jetta II g60 x-Passat syncro g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MRGOOK Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 ok.. jeg i hvert fall hva et kon filter er, men hvor det skal og hva det gjør er nokså tåkete hehe :P men først og fremst helt praktisk; ingen som har et ekstra håndtak til den du drar i for å slå ned ryggen på passasjersetet? er ikke så veldig behagelig å dra i en tynn jernskive.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 man monterer et kon-filter på bilen slik at den skal gå dårligere. istede for at bilen for kald luft (lukket), så monterer man et kon-filter (åpent) da får bilen masse varmt luft direkte ifra motoren og da går den dårligere. Men, får jo en høyere grom lydbirthday Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madz_lunde Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 ok.. jeg i hvert fall hva et kon filter er, men hvor det skal og hva det gjør er nokså tåkete hehe :P men først og fremst helt praktisk; ingen som har et ekstra håndtak til den du drar i for å slå ned ryggen på passasjersetet? er ikke så veldig behagelig å dra i en tynn jernskive.. Sånn plast-klosse til å sl¨å ned ryggen med har eg. Siter *Skoda Octavia vRS - 2010*Vw e-Up! - 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsconaRace Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 man monterer et kon-filter på bilen slik at den skal gå dårligere.istede for at bilen for kald luft (lukket), så monterer man et kon-filter (åpent) da får bilen masse varmt luft direkte ifra motoren og da går den dårligere. Men, får jo en høyere grom lydbirthday kor har du fått dette fra? spørs jo selvfølgelig kor man setter filteret. men på disse bilene er filteret på andre siden av eksosiden så den skal få tilstrekkelig m kald luft under kjøring! om man vil ha enda mer kan man jo lage noe form for luftinntak i skjerm eller panser! Hvor du har fått i fra at bilen går dårligere med åpent filter vet ikke jeg men teoretisk sett skal bilen få mer luft med åpent filter så corect me if im wrong ;) Siter 1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk 2000 Honda CBR900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MRGOOK Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 kor har du fått dette fra? spørs jo selvfølgelig kor man setter filteret. men på disse bilene er filteret på andre siden av eksosiden så den skal få tilstrekkelig m kald luft under kjøring! om man vil ha enda mer kan man jo lage noe form for luftinntak i skjerm eller panser! Hvor du har fått i fra at bilen går dårligere med åpent filter vet ikke jeg men teoretisk sett skal bilen få mer luft med åpent filter så corect me if im wrong ;) Hehe, en tutorial hadde vært hyggelig :) Forresten, coilovere.. må jeg heise bilen opp for å justere på de, eller bare dra ut hjulet og bruke en vanlig jekk for å kunne justere på dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sInnzYk Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 grattis med bil :) få opp noen bilder snart da :) Siter Corrado G60 <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MRGOOK Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Ingen som har en instruksjonsmanual i pdf-versjon eller noe? Jeg fatter ikke en gang hvordan jeg skal skru av den bakre vindusviskeren :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg