Gå til innhold

Min Corrado :D

Ranger emnet


MRGOOK

Anbefalte innlegg

Da var Corradoen i hus :D Har bare ett par spm..

Nedover fra Bergen kom det etterhvert en slags "varmlukt", ikke en svielukt, men en slags lukt som kan ligne på lukten fra et strykejern.. Kom fra førersiden av motoren, og det lukta mest utenfor. Men etter å ha stått i ro på ferja og da vi kjørte hjem derifra (i ca. 1 time) forsvant den. Fattern mente det ikke var noe alvorlig da. Jeg var hjemme et kvarter før jeg satte kurs for byen da, var jo russekro :P Etter å ha testet de litt høyere omdreiningene, kom det en slik plystrelyd som jeg har hørt om i et par tråder.. Får inntrykk av at det ikke er bra med den lyden?

Ellers; bilder kommer når regnet går vekk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du! grattis med ny bil, håper du blir fornøyd! jeg angrer ikke selvom det er noen utgifter innimellom..som fort koster litteranne, men er jo en spessiell bil :cool:

 

den varmelukta får jeg også innimellom, alltid vært der så tviler det er noe farlig..kanskje bare varmt støv ellernoe som ligger i luftekanalene? hmm

 

bilder er flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Corradoen i hus :D Har bare ett par spm..

Nedover fra Bergen kom det etterhvert en slags "varmlukt", ikke en svielukt, men en slags lukt som kan ligne på lukten fra et strykejern.. Kom fra førersiden av motoren, og det lukta mest utenfor. Men etter å ha stått i ro på ferja og da vi kjørte hjem derifra (i ca. 1 time) forsvant den. Fattern mente det ikke var noe alvorlig da. Jeg var hjemme et kvarter før jeg satte kurs for byen da, var jo russekro :P Etter å ha testet de litt høyere omdreiningene, kom det en slik plystrelyd som jeg har hørt om i et par tråder.. Får inntrykk av at det ikke er bra med den lyden?

Ellers; bilder kommer når regnet går vekk :P

Grtulerer med ny bil!

Den varmelukta kan være at bilen ikke har vært i bruk på en stund, at den har sått i ro, og når en begynner å gasse da, då kommer det en sånn lukt. Har skjedd med meg på to biler, har gått vekk på begge.

Mads.

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. jeg i hvert fall hva et kon filter er, men hvor det skal og hva det gjør er nokså tåkete hehe :P men først og fremst helt praktisk; ingen som har et ekstra håndtak til den du drar i for å slå ned ryggen på passasjersetet? er ikke så veldig behagelig å dra i en tynn jernskive..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. jeg i hvert fall hva et kon filter er, men hvor det skal og hva det gjør er nokså tåkete hehe :P men først og fremst helt praktisk; ingen som har et ekstra håndtak til den du drar i for å slå ned ryggen på passasjersetet? er ikke så veldig behagelig å dra i en tynn jernskive..

Sånn plast-klosse til å sl¨å ned ryggen med har eg.

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man monterer et kon-filter på bilen slik at den skal gå dårligere.

istede for at bilen for kald luft (lukket), så monterer man et kon-filter (åpent) da får bilen masse varmt luft direkte ifra motoren og da går den dårligere. Men, får jo en høyere grom lydbirthday

 

kor har du fått dette fra? spørs jo selvfølgelig kor man setter filteret. men på disse bilene er filteret på andre siden av eksosiden så den skal få tilstrekkelig m kald luft under kjøring! om man vil ha enda mer kan man jo lage noe form for luftinntak i skjerm eller panser!

 

Hvor du har fått i fra at bilen går dårligere med åpent filter vet ikke jeg men teoretisk sett skal bilen få mer luft med åpent filter så corect me if im wrong ;)

1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk

2000 Honda CBR900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kor har du fått dette fra? spørs jo selvfølgelig kor man setter filteret. men på disse bilene er filteret på andre siden av eksosiden så den skal få tilstrekkelig m kald luft under kjøring! om man vil ha enda mer kan man jo lage noe form for luftinntak i skjerm eller panser!

 

Hvor du har fått i fra at bilen går dårligere med åpent filter vet ikke jeg men teoretisk sett skal bilen få mer luft med åpent filter så corect me if im wrong ;)

Hehe, en tutorial hadde vært hyggelig :) Forresten, coilovere.. må jeg heise bilen opp for å justere på de, eller bare dra ut hjulet og bruke en vanlig jekk for å kunne justere på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår