Gå til innhold

|mx5t|rune| 90mod Accord 2.2i prosjekt vinterbil..

Ranger emnet

|mx5t|Rune|

Anbefalte innlegg

Historien begynner med at jeg for litt over to måneder siden var veldig lei av å kjøre rundt i den gamle sierraen som jeg brukte som vinterbil.. (er det noe jeg ikke er så er det ford entusiast)

en dag kom det en kunde inn på bilsjappa jeg jobber på og kjøpte en bruktbil hos oss.. han sa at han hadde en accord 2.2 stående som han ønsket å selge billig.. jeg syntes dette virket interessant selv om bilen var hvit og hadde gått ioverkant av 260 000... jeg dro for å kikke på bilen og det endte med at jeg la sierraen ut på autodb.. etter noen uker var sierraen solgt og accorden sto ute på gårdsplassen..

denne bilen skal fungere som bruksbil/vinterbil, så poenget er å få den til å se grei ut uten å bruke så alt for masse penger på den.. det blir langt fra samme finish på dette prosjektet samenliknet med mx5en for å si det slik..

siden jeg kjøpte bilen har jeg:

-sota baklyktene

-montert netting og rødt hondamerke i grill

-orange pærer i parklys

-montert grøftelys i fangeren (ikke på bildene)

-montert åpent luftfilter

-montert xplode Cd spiller og erstattet org høytalere med alpine type E høytalere

-polert toppdeksel (vil bli gjort grundigere når jeg får bedre tid)

videre planer:

-senk og hvite alufelger

-lakke all sort plast i bilens farge

-klare lykter (sideblink foran, parklyshus, sideblink skjerm)

-bygge stereo inn i bagarsjerom (har 2x12" billigsubber liggende)

-trekke opp interiørdetaljer i rød fleece

-sote ruter

+ en haug med andre planer som jeg ikke kommer på i farta..

dette er som sagt en bruksbil så ting blir gjort litt etterhvert.. regner med at mye ikke blir gjort før til våren siden jeg da kan bruke mx5en mens jeg holder på med å mekke på denne..

litt bilder:

IMG_1179copy.jpg

lykteoggrill.jpg

IMG_1182.jpg

legger tilslutt ut et bilde av en accord slik jeg håper at min bil kan bli seende ut i fremtiden..

cleeeeanaccord.jpg

- 91 Mazda Mx5

- 97 Honda Civic Vti Rallye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk plutselig litt arbeidslyst idag så var ute i snekkerboden og testa forskjellige måter å montere høytalerne inn i hattehylla på.. endte opp med dette.. treplate som er forma omentrent slik orginaldekselet er... plata ble trekt opp i rød fleece.. (ser rosa ut på bildet siden det var mørkt og jeg brukte blits, mye mer rød i virkeligheten..)

hattehylla-1.jpg

tok samtidig et bilde av hvordan grøfterne ser ut i mørke..

grfteranimrtna.jpg

- 91 Mazda Mx5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var i tromsø igår å kjøpte meg noen brukte 15" felger.. disse skal jeg bruke som vinterfelger, så dagen idag har gått med til å pusse felgene ned, sparkle kantsår, grunne og tilslutt lakke de hvit.. resultatet ble egentlig bedre enn forventet så disse tror jeg blir å funke greit som vinterfelger..

bilder kommer så fort jeg får kameraet hjem..

har også skiftet ut høytalerne foran med 5,25" alpine type e høytalere, og siden jeg måtte av med dørsiden ble det slitne og stygge trekket nede på døren røska av og erstatta med rød fleece.. :)

- 91 Mazda Mx5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

når jeg bytta høytaler i dørene måtte jeg jo av med dørsidene.. nedre del av dørsidene var slitte og stoffet hang og slang.. derfor ble disse trukket opp med rød fleece istede.. som sagt tidligere så er rødfargen på fleecen mye mindre rosa enn det ser ut til på bildene.. har fortiden kun mobilkamera så kvaliteten på bildene er ikke all verden.. drsida.jpg

var å handla inn ledninger til stereoen igår, så blir vel bygging av stereo om ikke så alt for lenge.. får sponplater rett over påske så da blir det nok bygging.. om noen har bilder av stereoinstallasjoner i bagarsjen på denne typen accord er dere velkommen til å poste bilde her.. ;) skal ha 2stk 12" billigsuber så lyden blir neppe all verden, men skal prøve å få det til å se ok ut likevel.. :)

- 91 Mazda Mx5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utfrrejobb.jpg

legger inn enda et bilde av bilen som viser hvor hardt den skriker etter senk.. må klare å få skrapt sammen penger nok til fjærer før det blir sommer.. om noen har senkefjærer til accord eller felger i 16-17" å selge billig så er jeg interessert.. :)

håper at temperaturen ute snart blir bra nok til at jeg kan lakke resten av sortplasten..

- 91 Mazda Mx5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig fått hjem kameraet igjen, legger ut noen bilder som jeg tok igår.. siden det nærmer seg sommer og jeg snart kan ta ut mx5en vurderer jeg å selge denne bilen.. bare å sende pm om noen er interessert..

IMG_1249.jpg

IMG_1250.jpg

IMG_1248.jpg

IMG_1253.jpg

IMG_1257.jpg

tok av sideskjørtet og gjorde reint for å se etter rust og fikk meg en positiv opplevelse, så godt som helt rustfritt på begge sidene.. :)

IMG_1258.jpg

- 91 Mazda Mx5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

da var accorden solgt til en kar i tromsø.. jeg hadde egentlig ikke lyst å selge, men siden jeg har lyst å fortsette å bygge på mx5en bestemte jeg meg for å selge denne slik at jeg fikk litt penger å bygge for..

her er et bilde av accorden sammen med mx5en.. som dere ser ble sideskjørtene lakkert i bilens farge før jeg solgte den.. ;)

IMG_1300.jpg

IMG_1265.jpg

må ha meg vinterbil etterhvert, så om noen har en civic å selge billig er jeg interessert, hadde vært morsomt med et jdm civic prosjekt.. ;)

- 91 Mazda Mx5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 5 months later...

huff, savnet etter denne bilen blir bare større og større, skjønner egentlig ikke hvorfor jeg solgte..

skulle ønske jeg fant en ny bil i like bra stand som denne var i..

om noen vet om en pen 2.2 tilsalgs (helst hvit) så må dere for all del rope ut.. om noen har en accord som de vil bytte i min civic er det bare å ta kontakt..

her er civicen:

utfrrjobben.jpg

jeg selger forøvrig denne for 36 000kr. send pm for mer info.. :)

- 91 Mazda Mx5

Lenke til kommentar
Del på andre sider