Gå til innhold

problemer med b230et

Ranger emnet


B230ET

Anbefalte innlegg

morn.

 

jeg har litt problemer med min 745 med b230ET motor...den er noen ganger litt lei og starte og hvis jeg kjører et lite stykke så begynner bilen å nøle når jeg gir mere gass, hvis jeg bare har så vidt gass slik at jeg holder farten så går det greit.. men når jeg gir på så begynner bilen å rykke og nappe og det skjer ingen ting....akser så vidt...og når dette skjer så bruker den jævla mye bensin....har bytta plugger, rotor og fordeler-lokk..bare så det er sagt.....har noen en ide om hva som er galt ???

Volvo 945Lt..

Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak

Volvo 740Tic..solgt

Opel Omega 3000..høggd

Opel Omega 3000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka litt med den Lmm....den er ikke god....for hvis jeg drar ut kontakta til lmm...og setter den inn i gjenn så funker bilen fint ei stund..så blir den mongo igjenn...har pussa på kontakt stikkene og brukt sånn elektrospray på det...så funka det fint..kjørte til en kammerat..der stod bilen i ca 1,5 time.så når jeg skulle hjemmat så var den like ille igjenn..

 

noen som har et forslag til hva som er galt???..trur ikke det er dårlig kontakt eller sånt...

Volvo 945Lt..

Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak

Volvo 740Tic..solgt

Opel Omega 3000..høggd

Opel Omega 3000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men syns det er litt merkelig at den funker fint når man bare napper den ut og setter den i igjenn...skulle tru at man re-satte hjernen eller noe sånt..også går den tilbake til mongo-modus etter ei stund...hmm

Volvo 945Lt..

Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak

Volvo 740Tic..solgt

Opel Omega 3000..høggd

Opel Omega 3000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nå måla litt ohm på den:

Du stilla multimetert inn på ohm også måle du på stikk nr 6 og 9,

då skal du få 500-1100ohm. Så kan du måla mellom stikk nr 6 og 7 då skal du få 8-200ohm. Men då skal du bevega på spjeldet. Det skal du ikkje første gången. Husk det!!

 

Får håpa du finne ut feilen din!

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja...veit ikke jeg....men det er jævla tilfeldig da...for jeg kjørte et stykke og så blei bilen sånn....da stoppa vi og åpna panseret..så tokk jeg å dro ut stikket til lmm og da stoppa bilen..så satte jeg i stikket igjenn..og fyra opp...da kom det et skikkelig sot skudd bak..så var allt bra..ei stund..nå har jeg prøvd det samme uten hell noen ganger... men hvis det er dysene???..er det bare å pelle opp og prøve å rense eller noe`????...eller må det kjøpes nytt ???

Volvo 945Lt..

Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak

Volvo 740Tic..solgt

Opel Omega 3000..høggd

Opel Omega 3000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår