Gå til innhold

Hva er galt med bremsene mine?

Ranger emnet

SATYR

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt litt lav pedal på bilen min, og nå måtte jeg bytte bremseslangene bak. Greit å få lufta bremsene tenkte jeg, for da vil sikkert pedalen ta lengre ut. Men neida. Det ble bare verre og det gikk ann å trykke pedalen til bunns til tross for mye lufting. I dag bytta jeg pumpa og sendte gjennom over en halv liter veske. Det som nå skjer er at pedalen tar tidlig men det går ikke å låse hjulene. Kan også trykke pedalen helt til gulvet.

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke en liten lekasje et sted da?

Om det hadde vært en liten lekasje et sted, tror jeg ikke han hadde fått pedalen helt i bånn med det første.

Da ville han hatt mer "normal" bremsevirkning, men han ville kjent at trykket forsvant gradvis.

Hvis du har fått kjørt gjennom en halv liter væske gjennom alle nippla, kan jeg ikke helt se at det er snakk om luft heller.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du av kaliperne i forbindelse med bytte av bremseslangene? I så fall, er du sikker på at du monterte dem rett venstre/høyre etterpå? Kommer de feil, er det umulig å få ut all lufta.

rekkefølgen er vel:

Høyre bak

Venstre bak

Høyre foran

Venstre foran

?

skal vel starte lengst ifra pumpa`?

1996 Volvo 940 Tic B230FK

1993 Mercedes Benz C220 Sport

1972 Datsun 1200

Lenke til kommentar
Del på andre sider