Gå til innhold

Putte Turbo inn i en 80 1.8S

Ranger emnet


Nabbi

Anbefalte innlegg

Å putte turbo i en 1,8S er ikke det letteste man kan gjøre. Man må jo da (om du skal bruke gasser) finne seg en forgasser beregnet til turbobruk. Finne seg bensintank beregnet for el. pumpe og selfølgelig en bensin pumpe. Holder på med samme prosjekt selv, men da med en 1,8E. Må også ha styring til dette da. Er litt usikker enda på fordeleren om den må byttes eller gjøres noe med. I korte trekk så er det ikke det enkleste, men det er jo ikke umulig heller. Søk litt på forumet om du finner noe om turbokonvertering til feks. golf 2 med 1,8L motor.. Er samme greia på de også.

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye ligger prisen på motor bytte a? Som sagt jeg er ikke den gamle karen mer den unge ^^ . Takk for forslag foresten

 

Jeg ville gått for 5er :)

Etter min mening den mest geniale motoren som noen gang er laget.

Se etter en 90 med 5er på høggern så har du det du trenger

med radiator,gearkasse,motorfester osv. så kan du evt. kjøpe en 2,2 turbo. 10v er no rimeligst og enklest å skaffe og

vil nokk funke godt nok i en såpass liten bil.

Audi Cabriolet ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem femmermotor når du har firermotor fra før av, Myyye arbeid. 1.8 eller 2.0 16v burde være lett å få tak i, og er meget populær å turbokonvertere.. :) 140HK orginalt, kan få mye mer bare du har penger nok..

 

 

Bare husk at det å bygge motor er dyyyrt. Regn med 50.000 - 100.000 for ett moderat bygge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med vidder. 1,8 eller 2,0 med 16v topp. Da har du et ganske bra utgangspungt siden motoren passer rett på festene. Kan feks. ta corrado g60 og talje nedi. Da har du kunn bytting av motorfestene som står på blokka og girkasse fra orginal motor (din bil). Er jo da en sagablott siden du har festene fra den orginale motoren... Har gjort dette selv med golf 1,8gti motoren. Blokka er den samme men motorfestene må byttes på motoren.. Plug & Play.

 

Bør også tenke på bremser. Kan jo bruke bakstilling fra 1,8E med skiver.

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår