Gå til innhold

Grei leveregel på veien

Ranger emnet

AnDtHo

Anbefalte innlegg

fordi jeg til tider får inntrykk av at folk "ikke egentlig bryr seg" om hva som skjer i traffikken så lenge det ikke er dems egen feil.

derfor belyser jeg tema om at selv om det ikke er din egen feil så kan det hende du vil slite bra i ettertid likevel.

er ikke myntet på deg, men generelt folk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

"Hva om jeg kom mot meg nå?"

Det er en veldig bra ting å tenke på når man kjører bil. Men... Enhver idiot ute på veiene ville vel egentlig bare sagt "om jeg kommer mot megselv vet jeg jo hvor jeg er!".

Jeg kommer i alle fall til å tenke mer på den tankevekkeren når jeg kjører, og si fra til de jeg sitter på med som kjører som om de ikke tenker på det.

Og som mordach sa: Om det hjelper til at kun EN person kjører mer fornuftig er det en meget god gjerning...

Helt enig!

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ser jeg han karen en gang til så får han virkelig høre det

Tror ikke du skal prøve å ta oppkampen med han med Civicen. Han er minst 3år eldre enn deg, og er derfor i stand til å yte motstand over barneskolenivå.

Edit: Tilegg for Nomix ære. Hva tror du skjer om det kommer en gutt på 15år som prøver å kjefte på en på 18-23år? Gutten med Civicen blir vel fly forbannet da det kommer en uten lappen og skal belære han om trafikksikkerhet. Må du åpne opp øya og bruke hodet, så klart så var det vel litt under min egen verdighet å srkive noe slikt, men er trossalt sant i noe av det jeg sier.

Dette er et godt tilfelle. Du trenger forøvrig ikke å putre forbi i 30 hver gang du møter en fotgjenger, men om du er i en 50-sone og holder 100, skader det ikke å være på den sikre siden. Det er tross alt ikke bare ens eget billige liv, det er også andres liv på spill.Men det trenger ikke å bety at en aldri skal sette ned farten.

Ligger som regel 20 over grensen, men litt mere om forholdene tilsier det. Ser ingen grunn til å slakke realt ned på farta om jeg møter en fotgjenger, kommer det en bil i mot så må man anpasse farten slik at man ikke presser seg over i motgående med 2 hjul. Mitt eget liv er like verdifullt som vilketsomhelts annet liv, men jeg liker at trafikken ligger i alle fall i fartsgrensene og at folk klarer å akselerere etter å ha lagt seg ut forran meg i veien.

Det værste med folk som går langs veien er om bilen forran deg ikke gir tegn om at han legger seg litt lengre ut i kjørebanen PGA hindring. Dette er noe jeg selv alltids gjør, så kall meg gjerne uansvarlig osv fordi jeg kjører litt over grensa og kanskje ikke bremser for akkurat deg når du går langs veien. Men å bruke retningslyset under en forbikjøring av fotgjengere gjør jeg alltids

Hvis noen mener det er drøyt å ligge i 100 i en 50sone, forbi en barnevogn, så betyr da vel faen ikke det at personen mener man skal ligge 10 under grensa istede da. Såvidt jeg veit så har speedometeret mitt ett par andre tall imellom 20 og 200(for å sette det på spissen)
La vel ikke merke til at jeg satt ting på spissen selv? Hmmm. Så klart så er det mellom ting er ikke det jeg nekter for, men etter som hvor ivrig klovndaniel var i å forbanne denne stakars Japse gutten som ga på litt ekstra, så virket det som om man kanskje skulle ligget litt under grensa, kanskje helst stoppet helt opp også gitt tegn og sneglet seg forbi hans søster og hennes "nye" baby.

Prøv å holde topic da gutta.. Om det er fornuftig å blåse forbi folk og hvem som har retten til veien er ikke tema her..

Hele poenget med tråden var jo en tankevekker til akkurat slik kjøring..

Akkurat slik kjøring, er det å ligge litt over fartsgrensa farlig også nå da?

Skjønner ikke hvorfor alle er så utrolig veslevoksne. Så klart skal man vise hensyn ovenfor andre trafikkanter (myke, harde) men det er grenser til hva som er forsvarlig å gjennomføre.

Det som irriterer meg med dagens trafikk bilde er alle møte ulykkene, hva er det som forrårsaker de? er det en som ligger litt over grensa eller er det en som ligger å puttrer akkurat på grensa?

De som kjører litt over grensa følger mere nøye med på veien.

Man skal kjøre etter evne og forhold.

Skal holde meg mere ontopic, ble bare så forbannet over enkeltes utsagn her.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal prøve å ta oppkampen med han med Civicen. Han er minst 3år eldre enn deg, og er derfor i stand til å yte motstand over barneskolenivå.

Kan du dra hodet ditt ut av ræva og vennligst tenke deg litt mer om før du skriver? Alder er -intet- argument i en diskusjon om argumentene er gode. Det er det aller minst gangbare argumentet, og det eneste en oppnår er å bygge under egen underlegenhet og useriøsitet.

Jeg gir blanke f. i om du blir forbanna, han har like mye rett til sin mening som du har, tro det eller ei, selv om han er yngre enn deg. Å angripe noen med utsagn som "over barneskolenivå" er virkelig under din verdighet.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du dra hodet ditt ut av ræva og vennligst tenke deg litt mer om før du skriver? Alder er -intet- argument i en diskusjon om argumentene er gode. Det er det aller minst gangbare argumentet, og det eneste en oppnår er å bygge under egen underlegenhet og useriøsitet.

Jeg gir blanke f. i om du blir forbanna, han har like mye rett til sin mening som du har, tro det eller ei, selv om han er yngre enn deg. Å angripe noen med utsagn som "over barneskolenivå" er virkelig under din verdighet.

Grabba, dere er nå på samme nivå. :hellothere:

Lenke til kommentar
Del på andre sider