Gå til innhold

Oppsett til volvo turbo

Ranger emnet


Helland

Anbefalte innlegg

Noen som kan komme med forslag til et oppsett på ca 300-350hk i b230 blokk... ? Priser linker osv er fint. Jeg har deler som Oljekjøler, grenrør, intercooler osv fra før..

 

Blokka er b230 1986/eller evt 1989...

 

Hvilke typer råder? Anbefales? pris?

Hvilke stempel? pris ? hvor? erfaringer?

Topp? ventiler? kam? osv Porting?

Veiva, hvor mye holder denne til?

Innsug??

Underspyling?

 

Vet det er spurt om før, og flere ganger, men finner lite informasjon angående erfaringer osv..

1996 Volvo 940 Tic B230FK

1993 Mercedes Benz C220 Sport

1972 Datsun 1200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange slike tråder fra før av... Men dette er et fint utgangspunkt: http://bilforumet.net/showthread.php?t=104282

 

Var ikke så dum denne da, bortsett fra det at jeg ikke har Ft/fk.. Men skulle hatt et oppsett som noen har prøvd liksom. f. eks:

Smidde stempel pris,- (type,hvor? passer på hva?)

Hprofil pris,-(type,hvor,passer på hva?)

datasprut, er intr i megasquirt, hvor, pris osv.. åpen for forslag

underspyling?? osv osv hvis noen skjønner

1996 Volvo 940 Tic B230FK

1993 Mercedes Benz C220 Sport

1972 Datsun 1200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.stenparnermotor.se - H-profil

 

Til Megasquirt må du også handle deg en TPS (variabel spjeldgiver) fra 850/960.

 

Ville sett på http://msnordic.mine.nu evt. http://www.vems.se

 

har sett på stenparner, er det kun de som selger hprofil? prisen til b230? lurer også på åssen veiv jeg kan bruke, evt type /mye tåler dette...

1996 Volvo 940 Tic B230FK

1993 Mercedes Benz C220 Sport

1972 Datsun 1200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk ei org b23et blokk og veiv.

je stempler.

crower råder,531 topp som er porta med større veintiler.

porta 940 grenrør,t3/t4 hybrid turbo.

du greier deg med et org et/ft/fk innsug.

datasprut og større dyser.

 

tenkte at det er enklere siden jeg har 230 blokk da. slipper å kjøpe meg en ny blokk. Men hvis det blir dårligere med 230 blokka så må jeg vel invistere? Blir et ganske kostbart prosjekt, så skulle kanskje prøvd å spare på noe? men selfølgelig ikke så det går utover ytelsen. Tenker meg en 300-350hk..

1996 Volvo 940 Tic B230FK

1993 Mercedes Benz C220 Sport

1972 Datsun 1200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår