Gå til innhold

B230FT tomgangstrøbbel.

Ranger emnet

Volvo 240 T4R

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en B230FT 98 mod.

Den går ikke skikkeli på tomgang.

Om jeg får den til å gå på tomgang på ca 1200rpm, og ruser den opp til 4-5000rpm og slipper gassen så dør den. Det virker som den ikke klarer å hente seg inn igjen. Noen som har noen stalltips?

Har montert en Viking Ecomax chip ? Har det noe å si?

Mvh.

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har samme problemet:S både med og uten chip.. men er ikke ALLTID slik.. noen ganger klarer dn å holde seg på tomgang.. kan det være tomgangsmotor? man vil kanskje få feilkode på dn omså? jeg har en fk motor da, men er samme greia.. fint om noen tips kunne føre til at feil blir funnet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt problemer med ustabil tomgang, men det var pga at speedosignalet ikkje var tilkopla hjerna. Men skulle ikkje få desse symptoma av det.

Kjørte uten vakumslange på resirk dumpen, da vart den heilt rar, stoppet når den kom under 1500rpm.

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorstyring er fra 940, alt annet er 240.

Speedosignal skal inn på pinne 34 på innsprut hjerna.

Denne skal inn på baksiden av speedometeret. Ihvertfall på speedo fra 86+ er det en dobbelstikker flatstift han, som er til dette formålet.

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider