Gå til innhold

Pumpet på gassen - fikk bot

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Gjer en noke gale og blir tatt,må en rekne med å må stå for det. Korleis kan du Analex vite korleis situasjonen var?? var DU til stede under hendelsen?? trukje d.. Håper han vinn fram i saka si, men at bilen e so idiotsikker at han ikkje kan ta laust og spole litt, den kjøper eg ikkje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjer en noke gale og blir tatt,må en rekne med å må stå for det. Korleis kan du Analex vite korleis situasjonen var?? var DU til stede under hendelsen?? trukje d.. Håper han vinn fram i saka si, men at bilen e so idiotsikker at han ikkje kan ta laust og spole litt, den kjøper eg ikkje!

hvorfor ikke? min kan bare spinne på snø, og jeg har en 4.9 V8 til rådighet, ikke en liten firer fra ford med tosiffret antall hestekrefter...

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Volvoen min er det rundt 115 HK, og 17m hadde 69? Klarer du å spinne med bilen min på våt asfalt, skal du faen meg få den!

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol.. kamerat med en 360 klarer å spinne... Kamerat med en corolla med 1.3 motor med 89 hester elns klarer å spinne...

Men ja nok om det, jeg vet at å gå mot politiet er like smart som å prøve å pisse mot en orkan for å treffe en stein som er 3 meter unna... selv om man treffer steien som er neddynket med piss.

Altså selv om du vinner sken så pleier snuten å ta på et eller annet punkt. Nei det jeg sier er å finne en brukbar gjenstand og så banke driten ut av snuten når han er sivil. Eneste måten å ta ham på uansett, han/hun vil alltid komme positivt ut av saken (i alle fall 99,9999% av sakene)

Men hvis han begynte å spine så kan han bare glemme hele saken, en ting er å gi gass for å holde driten i gang, har gjort det selv med russebilen, men skal mye til å få nok turtall for at den begynner å spinne. Hvis han spant så er ferdig uansett, og det tror jeg han gjorde.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de burde gjort et forsøk på å få bilen til å spinne jeg.

Dra ut til samme plass, la en erfaren bilfører sitte bak rattet, plassere politimann og bil slik det var da hendelsen skjedde, få politimannen til å si stopp når turtallet er like høyt som da det skjedde, og deretter be sjåføren prøve å spinne så bilen får sleng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de burde gjort et forsøk på å få bilen til å spinne jeg.

Dra ut til samme plass, la en erfaren bilfører sitte bak rattet, plassere politimann og bil slik det var da hendelsen skjedde, få politimannen til å si stopp når turtallet er like høyt som da det skjedde, og deretter be sjåføren prøve å spinne så bilen får sleng

Hadde det vært en episode av Shark så hadde dem nok gjort det ja:D

Hva med dem som slurer avgårde i lyskryssene?, 50 i første gir osv, bråker da like mye det..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peder Ferjebilettør

Mangen ærlige sjeler her som uttale seg om ein sak dei ikkje har peiling på. Mykje useriøst og lite voksne kommentarer, heldigvis er det ikkje så gale som folk her inne vil ha det til. Noken her inne som burde fått seg ei skikkelig overhaling av ka slags reglar som gjelde i detta samfunnet. Kommentere ikkje den saken som blir diskutert her men det som blir skrevet. Forferdligt hårsåre folk er. Skulle nesten tru det ose av misunnelse her, på at dei fleste politifolk faktisk gjer ein god jobb. Vanskligt å takla for nokre folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangen ærlige sjeler her som uttale seg om ein sak dei ikkje har peiling på. Mykje useriøst og lite voksne kommentarer, heldigvis er det ikkje så gale som folk her inne vil ha det til. Noken her inne som burde fått seg ei skikkelig overhaling av ka slags reglar som gjelde i detta samfunnet. Kommentere ikkje den saken som blir diskutert her men det som blir skrevet. Forferdligt hårsåre folk er. Skulle nesten tru det ose av misunnelse her, på at dei fleste politifolk faktisk gjer ein god jobb. Vanskligt å takla for nokre folk.

siden du er på bilforumet, regner eg med du har noget med interesse for bil, og jeg ser du studerer i Haugesund, hvis vi da plusser de to sammen, så burde egentlig ikke du like Politiet mye heller, Haugesund politiet, er bare ute etter folk med bil, for de er mer kriminelle en fulle folk på steroider som starter bråk i gågata, og gjerne voldtar ei dame på vei hjem.

har du sota vinduer, er du stempla som råner, er du råner i Haugesund, får du nærmest bøter bare du nærmer deg sentrum, og sinte idioter som bor midt i byen, truer med å starte gjenger som skal gjøre hærverk på bilen din, alt mens politiet forfølger deg, og håper du glemmer blinklys i en rundkjøring, slik at di kan gi deg flere bøter.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden du er på bilforumet, regner eg med du har noget med interesse for bil, og jeg ser du studerer i Haugesund, hvis vi da plusser de to sammen, så burde egentlig ikke du like Politiet mye heller, Haugesund politiet, er bare ute etter folk med bil, for de er mer kriminelle en fulle folk på steroider som starter bråk i gågata, og gjerne voldtar ei dame på vei hjem.

har du sota vinduer, er du stempla som råner, er du råner i Haugesund, får du nærmest bøter bare du nærmer deg sentrum, og sinte idioter som bor midt i byen, truer med å starte gjenger som skal gjøre hærverk på bilen din, alt mens politiet forfølger deg, og håper du glemmer blinklys i en rundkjøring, slik at di kan gi deg flere bøter.

Den rånesaken er ein heilt annen sak, så trenge ikkje trekka det inn her. Den har ivertfall utvikla seg voldsomt i det sista. Men er vel dei få verste rånerane som ødelegger for alle andre. Derfor må du forventa at du kan bli stoppa med rånebil når du ferdes der det er veldig mykje klager å sånt. Eg er interessert i bil ja, derfor eg er her på forumet. Eg har heller ikkje noke særlige rånebil, den er nesten orginal. Har blitt stoppa fleire ganger i kontroll og har aldri opplevd noke negativt. Det hende at eg rett og slett glømme å blinka meg ut av rundkjøringar, men det er vel ganske normalt i trafikken.

Men så er det dessa fantastiske samenligningane dåkkas, kvar einaste diskusjon vrir seg slik at politiet heller burde ta barnemorderar og voldtektsmenn. Mykje bedre det enn å ta meg som er heeeeeeilt uskyldig:angelsmili: Politiet er delt opp i mangen avdelingar. Der noken etterforsker drap, noken etterforsker narkotikaproblemer og andre skal holde kontroll med trafikkproblemer. Problemet her er vel at det politiet som er ute i trafikken er dei einaste som er synlige for dåken. Dåken vett ingenting om ka som skjer ellers i avdelingane. Så då blir det heilt feil å påstå at alt det andra ikkje blir prioritert. Politiet består av fleire enn han som står i bilvinduet dåkkas.

Eg vil også tru at problemet med løgn er meir utbredt i den motstridande parten. Altså dei som skal bli dømt. Er ein grunn til at det blir rettsak av ting å tang. Men har dåken ingenting å skjula så blir dåken ikkje dømt. Sånn det skal vera ivertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjo, men det lokale politiet har andre oppgaver enn å ta ungdom i bil. :) For eksempel hindre at du blir slått i hjel på byen, eller ganske enkelt etterforske innbruddssaker.

Det jeg tror mange her reagerer på, er ressursbruken. Når noen stjeler bilen din, blir saken henlagt på grunn av bevisets stilling. Dersom du stjeler bilen din, det vil si ikke stjeler den, og kjører deg en tur, og du bryter fartsgrensen med, la oss si 10 km/t i en 80-sone, og du nekter å godta boten, da skal saken etterforskes og settes inn i rettsvesenet.

Eller om du mister kontrollen i en rundkjøring på grunn av litt for mye gasspådrag på glatt føre. Ikke si at det utelukkende skjer med de som provoserer det frem, min mor får tidvis sladd i rundkjøringer.

Det er litt av poenget. Det er problemer med prioriteringene.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er det dessa fantastiske samenligningane dåkkas, kvar einaste diskusjon vrir seg slik at politiet heller burde ta barnemorderar og voldtektsmenn. Mykje bedre det enn å ta meg som er heeeeeeilt uskyldig:angelsmili: Politiet er delt opp i mangen avdelingar. Der noken etterforsker drap, noken etterforsker narkotikaproblemer og andre skal holde kontroll med trafikkproblemer. Problemet her er vel at det politiet som er ute i trafikken er dei einaste som er synlige for dåken. Dåken vett ingenting om ka som skjer ellers i avdelingane. Så då blir det heilt feil å påstå at alt det andra ikkje blir prioritert. Politiet består av fleire enn han som står i bilvinduet dåkkas.

Eg vil også tru at problemet med løgn er meir utbredt i den motstridande parten. Altså dei som skal bli dømt. Er ein grunn til at det blir rettsak av ting å tang. Men har dåken ingenting å skjula så blir dåken ikkje dømt. Sånn det skal vera ivertfall.

Så lenge det ikke er utrykningspolitiet som stopper deg, er det ordensavdelingen ved det lokale politikammer. Det finnes nemlig ikke noen egen trafikkavdeling på et lite politikammer.

Politiet syter stadig vekk over sine mange oppgaver, og lite ressurser til å utføre dem. Hvor mye ressurser har en filleting som dette lagt beslag på? Leste i den lokale avisa om et par som var tatt for forsikringssvindel etter å tent på huset sitt sommeren 2004. Saken var ferdig etterforsket etter et år, men den hadde blitt liggende til nå før den kom opp for retten, og dette ville det blitt tatt hensyn til ved straffeutmålingen. Hvorfor blir en slik sak liggende i nesten to år før det blir reist sak, mens en fillesak i trafikken har høyeste prioritet? Det er som du sier en annen avdeling, men ved de fleste politikammere finnes det ikke en politiadvokat for hver avdeling, og dermed er vi tilbake ved ressursspørsmålet..

Og når det skjer et drap eller en brann er også ordensavdelingen tungt inne i etterforsking. Ved et lokalt lennsmannskontor er det kanskje tre-fire mann, det sier seg selv at de ikke har en avdeling for hver type forbrytelse.

Løgn er nok helt klart mere utbredt blant den andre parten ja, MEN DET SKULLE VEL FOR F... BARE MANGLE.

Saken er imidlertid at i denne og i mange andre saker er det ikke slik, og det kan bevises.

Har du noen gang fått en Granada 2,3 til å spinne 25 meter på asfalt, så det ryker av begge bakhjulene i regnvær? Har du noen gang sett det kommer masse folk å stirrer ut av et vindu som ikke er der? Har du noen gang blitt tatt for fyllekjøring med en bil som står innelåst i en garasje, med motoren hos et firma på en annen kant av landet? Har du noen gang blitt tatt for å spinne piruetter på tørr asfalt med en forhjulsdrevet Mazda 323?

Alle som "utførte" stuntene jeg nevnte her er blitt dømt i en norsk rettsal.

Desverre så er det nok slik at det er masse uskyldig dømte i Norge, men det blir lite avisoverskrifter av to måneder uten lappen.

I din idielle lille verden er det nok slik at man ikke blir dømt uten grunn, men slik er det ikke i den virkelige verden.

PS. Det er lettere og lese nynorsk/bokmål

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ingen her inne er dei rette til å uttala seg om prioriteringar og ressursbruk i politiet. Skal dei slutta å ha kontrollar langs ein vei? Ka vil skje då?

Trur ikkje det er så mange som blir stoppa uten mistanke heller. Blir du tatt i fartskontroll så har du brutt reglane, politiet hadde ein kontroll der som er ganske vanligt i dag. Det er ingenting å bli totalt overraska over. Dei fleste her inne og ute på veiane er klar over kor grensene går, men av forskjellige grunnar så vil dei ikkje følga dei.

Det med at ein sak blir henlagt betyr ikkje at dei tar anmeldelsen å tørker seg bak med den. Den blir registrert og politiet har muligheter for å sjekke om bilen dei har stoppa er stjålet opp imot detta registeret. Plutseligt dukker din bil opp. Men å ha fleire politifolk på eit biltjuveri til det er løyst, det blir for drøyt. Er mangen bilar som blir stjålet kvart år.

Og for å sei det, så er ikkje politiet eit privat vaktfirma som står deg til tjeneste til enhver tid. Viss folk roter seg opp i bråk på byen så kan ein ikkje forventa å ha ein politimann rett rundt kvart hjørna. Det er alvorligt mangen andre arbeidsoppgaver ein mann på patrulje har, kan ikkje vera fleire plassar på ein gang. Men det besta er jo såklart å ha rask responstid, men det er ikkje alltid lika lett.

Politiet jobber med mykje forskjelligt, det er ekstremt mangen saker på ein lokal politistasjon. Av og til blir det for mykje. men dei kan ikkje bare slutta med kontrollar kun på grunn av det.

Folk i Norge burde behandla kvarandre med meir respekt, sånt som det er i dag så er me blitt egoistiske og storkrevande. Detta gjelde alle folk i norge.

For å understreka det så hender det ein å annen regel blir brutt av meg, men tør påstå at eg er langt frå den verste i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ingen her inne er dei rette til å uttala seg om prioriteringar og ressursbruk i politiet. Skal dei slutta å ha kontrollar langs ein vei? Ka vil skje då?

Trur ikkje det er så mange som blir stoppa uten mistanke heller. Blir du tatt i fartskontroll så har du brutt reglane, politiet hadde ein kontroll der som er ganske vanligt i dag. Det er ingenting å bli totalt overraska over. Dei fleste her inne og ute på veiane er klar over kor grensene går, men av forskjellige grunnar så vil dei ikkje følga dei.

Det med at ein sak blir henlagt betyr ikkje at dei tar anmeldelsen å tørker seg bak med den. Den blir registrert og politiet har muligheter for å sjekke om bilen dei har stoppa er stjålet opp imot detta registeret. Plutseligt dukker din bil opp. Men å ha fleire politifolk på eit biltjuveri til det er løyst, det blir for drøyt. Er mangen bilar som blir stjålet kvart år.

Og for å sei det, så er ikkje politiet eit privat vaktfirma som står deg til tjeneste til enhver tid. Viss folk roter seg opp i bråk på byen så kan ein ikkje forventa å ha ein politimann rett rundt kvart hjørna. Det er alvorligt mangen andre arbeidsoppgaver ein mann på patrulje har, kan ikkje vera fleire plassar på ein gang. Men det besta er jo såklart å ha rask responstid, men det er ikkje alltid lika lett.

Politiet jobber med mykje forskjelligt, det er ekstremt mangen saker på ein lokal politistasjon. Av og til blir det for mykje. men dei kan ikkje bare slutta med kontrollar kun på grunn av det.

Folk i Norge burde behandla kvarandre med meir respekt, sånt som det er i dag så er me blitt egoistiske og storkrevande. Detta gjelde alle folk i norge.

For å understreka det så hender det ein å annen regel blir brutt av meg, men tør påstå at eg er langt frå den verste i trafikken.

hvorfor kan dem ikke slutte å ha så mange kontroller da?

du vet jo endel om dette her...

så kan dem heller legge resursene på dem kriminaliteten som dem ikke prioriterer idag...

det er jo akkurat det samme, bare snudd andre veien...:heyyou:

hadde dem prioritert andre krimsaker istede for fart hadde sikkert fartsovertredelsene gått litt opp, men inbrudd og div andre hverdagskrimsaker hadde gått ned...

eneste grunnen til at dem prioriterer trafikksaker fremfor andre er fordi det er mer penger å hente der....

det har seg faktisk sånn at en junkie som begår et inbrudd eller lignende ikke har mulighet til å betale den boten eller hvilken straff han enn måtte få.....

æ syns du burde få opp øyan dine å se på hvordan det virkelige liv faktisk fungerer i praksis og ikke gå rundt å tro at en politimann er en hederlig kar bare fordi han er nettop politi.

det er nemlig desverre ikke alltid tilfelle....:thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider