Gå til innhold

Faren for og bli tatt i radarmåling!

Ranger emnet

majuz

Anbefalte innlegg

hmm, det er jeg ikke helt sikker på..

Tenkte tanken selv, men de refererte jo til begge som en radar.

Hvis så, noen som kan fortelle meg forskjellen på en radar og en laser? :rolleyes:

[ ]90 - Bmw 520 E34 12v

[x]91 - Toyota Corolla stv 1.6xli (spiker)

[ ]96 - Peugeot buxy 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det noe litt lengre ned på siden til Romerikes Blad.

– Det er en gammel og god måte å kontrollere biler hastighet på. Den er grundig og anerkjent av de fleste. I tillegg når radaren alle bilene, mens man med eksempelvis laser må foreta en manuell utvelgelse.

Politioverbetjenten har inntrykk av at radaren er på vei ut. Han tror heller ikke det ville fått så store konsekvenser. Politidistriktene er i dag utstyrt med lasere.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg ser visst litt dårligere enn jeg selv trodde =P

*rette*

jaja, får vel fortsette og se langt fremover på høyresiden av veien da..

Men litt off topic, er det noen som har opplevd at politiet står på venstre siden av veien når de måler farten din?

Hadde en kamerat som sier han så dette, men hvordan skal de få en klar måling da? Det var appåtil på en bussholdeplass, så bussen parkerte vel foran de når den kom...

[ ]90 - Bmw 520 E34 12v

[ ]96 - Peugeot buxy 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skjønner ikke helt hvordan det skal fungere.. Kommer det jo mye trafikk får de ikke målt noen verdens ting?

Hehe, kan ikke si jeg har hørt stort om det selv dimmu, men 1 ting mindre som kan bidra til og gi deg bøter er ikke og forakte. =)

[ ]90 - Bmw 520 E34 12v

[ ]96 - Peugeot buxy 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hahaha, hvis det er den eneste radaren i landet, så trenger man ikke frykte på sommeren, for da står UP på solum vektstasjon 1-5 ganger i uka med den... kjører forbi den hele tida.

enkleste måten å spotte en radar på, er å se etter sivilbilen som står ved siden av og passer på den. eller hvis du ser en SVÆR kassebil fra utryknikngspolitiet - innox patruljen, så er radar'n like i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

risikoen for å bli tatt av politiet er så lav..

har kjørt så ufattelig mye bil i dette landet de siste 3 årene og politiet har jeg sett lite til. Kun kjørt gjennom et par-tre fartskontroller og et par teknisk.

Risikoen er jo 1/100 000 000 for å bli tatt om man kjører for fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Gjest brunerune
Spørs hvor man kjører det da. Ser fartskontroller flere ganger i uken jeg.

Jeg kjører hver dag i Stavanger området, har hatt lappen nå i halvannet år, sett én fartskontroll! her nede er det paradis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
risikoen for å bli tatt av politiet er så lav..

har kjørt så ufattelig mye bil i dette landet de siste 3 årene og politiet har jeg sett lite til. Kun kjørt gjennom et par-tre fartskontroller og et par teknisk.

Risikoen er jo 1/100 000 000 for å bli tatt om man kjører for fort..

hei nå har jeg hatt lappen ganske nøyaktig ett år og på den tida har jeg blitt stoppa 3 ganger i teknisk kontroll (kjører gammal mazda med masse lys og stæsj mao en magnet for slike kontroller)og faktisk kjørt forbi ei gang UTEN å bli stoppa :hvaskjera

har kjørt igjenom 3 laser kontroller.

blitt stoppa i 1 promille kontroll som faktisk er den eneste promille kontrollen jeg har sett i løpet av året, noe jeg syntes er veldig trist og leit, de burde ha flere promille kontroller enn tekniske kontroller.

MEN du skal ikke komme og si at sjansen er liten for og bli tatt, ijallefall ikke her i byen, kansje om du bor i langtvekkistan men ikke i kr.sand

en kompis av meg fikk faktisk farts bot bare noen timer etter at han hadde fått lappen :P

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider