Gå til innhold

TrueTrack diff på østlandet.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenker å sette inn en TrueTrack diff. Er det noen som vet et verksted som KAN gjøre dette i oslo/østlandsområde?

Dette er ikke spesielt vanskelig (tenkte først gjøre det selv) Det er mange som monterer en diff men alle jeg har snakket med (sverre kahrs o.l) setter inn auburn, og det vil jeg ikke ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

gkn unikardan gjør det vel. Dvs det som het fredriksen og co før.

De tar jo alt av bakaksler.

Men dette er rimelig enkelt å gjøre selv og. Litt avhengig av hvordan bakaksel du har såklart. JEg satte nettopp detroit locker nedi 8 og 3/4 min (mopar), DIGG med skikkelig sperre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gkn unikardan gjør det vel. Dvs det som het fredriksen og co før.

De tar jo alt av bakaksler.

Men dette er rimelig enkelt å gjøre selv og. Litt avhengig av hvordan bakaksel du har såklart. JEg satte nettopp detroit locker nedi 8 og 3/4 min (mopar), DIGG med skikkelig sperre.

Hva slags utstyr brukte du for å få forspennet på lagrene og klaringen mellom solhjul og pinion riktig?

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Gjest 426hemi
Hva slags utstyr brukte du for å få forspennet på lagrene og klaringen mellom solhjul og pinion riktig?

Mener du "back-lashen"? Da brukte jeg måle-ur. Forspenning: fulgte service-manualen. Service manual kan jeg veldig sterkt anbefale.

Åssen aksel driver du med? Det er VELDIG mye hjelp å få fra amerikanske internett-forum, og derfor behøver du ikke engang å svi av penger på service manual faktisk...

Bytta kun diffen, da utvekslingen min ikke kom før for noen dager siden. Så derfor slapp jeg å Shimse opp pinjongen på nytt.

(EDIT: brukte altså samme utveksling som allerede satt der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider