Gå til innhold

-Supraguy-: Mercedes E300 Drift. Skrota.

Ranger emnet


-Supraguy-

Hvor mange kg tror du jeg får av bilen? (gratis)  

138 stemmer

  1. 1. Hvor mange kg tror du jeg får av bilen? (gratis)

    • 25-65kg
      15
    • 65-100kg
      24
    • 100-140kg
      41
    • 140-200kg
      43
    • 200 -300kg
      15


Anbefalte innlegg

Siden jeg ennå ikke har funnet noe garasjeplass til kadetten, skaffa jeg meg en billig midlertidig bil, MB E300 12v på 190hk/260nm.

Motoren har gått 420 000, men bruker lite olje og går fint,

men har AUTOMAT så tror det må satses bra for å få bruke den på banen, hehe.

Fikk den billig av onkel, fordi den var blitt krasja på venstre side pluss sprekk i bunnpanna.

 

 

 

Planen med bilen er å bruke den på Drift Day 14 april og andre treff så lenge den holder.

 

Det som skal gjøres er:

 

- Ribbing invendig. 190hk og 1375kg og automat blir litt i slappeste laget så får gjøre litt gratis "trimming" som kanskje hjelper litt. Har ikke råd til noe annet. Noen som har en manuell kasse?

- Grov rette bulkene i framskjerm og bakdør.

- Sveise sperre, (noen som har sperre aksel?)

- Fikse sprekk i bunnpanna (gjort)

- Sveise eksos fra bakaksel og bakover. (gjort)

 

 

Noen bilder av bilen dagen jeg fikk den.

 

IMG_3396-re.jpg

 

IMG_3400-re.jpg

 

IMG_3397-re.jpg

 

 

Dag 2 Ribbing

IMG_3393-re-1.jpg

 

IMG_3392-re.jpg

 

 

Noen som tørr å gjette hvor mange kg jeg kommer til å fjerne? Blir vel å ta bort alt, dashbord.

Bilen veier orginalt etter vognkort 1375kg uten sjåfør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kult prosjekt :) Driver med letting du også ser jeg ;) asfaltmatter og alt undødige må vekk, jeg gikk så langt og tok vekk orginale tanken og kappet vekk de orginale dobble platene og skal erstatte den med 1 enkel plate :) litt pga, rust også hehe

 

kjedligt med automaten da, men ut får du den med litt fart og hefige ratt bevegelser, får håpe på litt fuktig veibane også da :)

 

PS hengerfestet veier litt også , bort med det!grinchy

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, får håpe det blir litt slædding.

Jeg får vel fjerne taktrekket og asfaltmatter, hehe.

Bilen er nesten ferdig ribba, har nesten fjerna alt utenom det jeg nevnte nå. Venter med å si vekta til flere har stemt.

Ribbing er kos jobb. Fly fram og tilbake med deler på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, får håpe det blir litt slædding.

Jeg får vel fjerne taktrekket og asfaltmatter, hehe.

Bilen er nesten ferdig ribba, har nesten fjerna alt utenom det jeg nevnte nå. Venter med å si vekta til flere har stemt.

Ribbing er kos jobb. Fly fram og tilbake med deler på vekta.

 

Hehe, enig, ribbing er den beste jobben! Gir litt samme følelsen som da man var en liten valp som skrudde i filler gressklipperen for å se hvordan den virka elns... :)

 

Skal bli artig å se på Drift Battle! Er det pedalbrekk eller håndbrekk?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se herja :) Samma bilen som meg dette! tenkt å drifte med min om jeg beholdern jeg og ;) så denne skal jeg følge med på!!!

 

@ Ha|||on: Fotbrekk på disse gitt

 

Supraguy, regner med du kan fjærne litt i overkant av 200 kg jeg :)

 

edit: Supraguy: si ifra om du har interiørdeler til salu da :)

1985 Mercedes S123 230TE TIC

1995 Mercedes E250D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at dere bryr dere om den og. :D

 

 

 

Har fjernet ca 125,5 kg til nå!

 

 

Har fått sveist sperre mangler bare dekk for å få testa den, ribba mer, fjerna litt rust, sveist eksos fra bakaksel og bakover, fått på panser og front lykter.

 

Siste ribbinga jeg gjorde var og ta ut asfalt mattene bak på gulv: 1.5 kg

DSC00993-re.jpg

 

Asfaltmatter i bagasjerom og hatthylle: 0,7kg + 1,2= 1,9kg.

DSC00992-re.jpg

 

3 tom eksos. Ca 90db+! i følge mobilen.

DSC00991-re.jpg

 

DSC00990-re.jpg

 

Sorry for dårlig mobil bilder.

 

 

Har klart å miste arket jeg skrev opp vekta på det jeg har fjerna, men husker noe.

 

Husker at jeg hadde fjerna 120kg før jeg begynte i dag så håper å komme over 140kg. :)

 

Noe av det jeg husker:

-Tepper Ca 20kg

-Baksete med nakkestøtter: 30kg

-Deksler: 15kg

-Reservehjul: 14kg

-Diverse plåt: 3kg

-Asfalt matter: 3,5kg

-Diverse: 20kg

-CD spiller: 2,5kg.

-Hengerfeste: 12kg

-+ mye annet som jeg ikke husker.

 

Og i dag:

Varseltrekant: 2,1kg

Avstivere i bagasjerom: 1,5kg

Sparkeplate foran: 0,6kg

Asfaltmatte: 0,6kg

Plåt framdør: 0,7kg

 

Totalt ca: 125,5kg eller 1249,5kg.

 

Taktrekk, asfaltmatter, fjerne reservehjulsbrønnen?, kapping av litt plåt er det som står igjen. Håper å finne mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut alt i bakdørene (evnt. fordørene også, hvis du ikke vil ha muligheten til å åpne vinduet), dvs vindusmekanisme osv. samt kappe ut mest mulig plåt på innsiden av døra og. Så setter du bare noen bolter el lign. som holder ruta helt oppe. Dette sparer du en del vekt på, samt du kan hull borre ramma til døra.

Du kan lette pansereret og bagasjeluka. Bare husk å lag nok fester, så det ikke flagrer av.

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår