Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde 6k xenon i 940n min og biltilsynet sa ikke skiten

på eu-kontroll, mulig jeg var heldig med kotrollør:P

 

Xenonkit får man lett på ebay.com/de for rundt 3-400kr ink frakt!

 

Meninger er som baken, delt og som regel stinker de, mener man at ettermonterin vill gjøre bilen til ett sikrere fremkomstmiddel så for alldel go for it!

 

Xenon er jo porno!

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du får et sikrere framkomstmiddel fordi du ser bedre, men alle andre på veien ser jo ikke noe som helst etter å ha møtt deg så totalt sett blir det nok betydelig farligere. Det er en grunn til at ettermontering ikke er tillatt i lykter som ikke er merket med D2R eller D2S.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6000kelvin menes å gje "best" lys.. Og er etter min mening det beste og kjøre med i forhold til 4300, 8000 osv... Har nå 6000k, men hadde 5000k på nærlys i vinter.. funket kjempe godt å hverken blendet eller så dumt ut..

Men når d ska være sakt så hater jeg å møte biler med feiljusterte lys.. Xenon eller ikke, d blender som Fa*n..

Ride it or hide it... 15sec car..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den oppfatning at det er blåskjæret i lyset som irriterer folk flest.

 

Jeg byttet ut 4300k pæra jeg har i nærlyset med 6000k pæra jeg har i sprederen en dag jeg kjedet meg. Jeg synes nærlyset ble mye mer irriterende å se på når jeg gikk et stykke unna bilen pga det ekstra blåskjæret i forhold til den varmere fargen på 4300k. Kan forestille meg at mange hadde blinka på meg om jeg hadde kjørt med det, noe de ikke gjør nå for tida.

 

Med sprederne er det lite trolig noe problem for de er så bitte små og lyser omtrent ingenting samme hva man har i di, + at det er linse innenfor glasset.

 

Sånn ellers synes jeg 4300pærene mine lyser i det mest "lilla" laget, synes det så litt teit ut i starten men har nå blitt vandt til det da. Sånn for dere og eller? Original xenon virker nesten blåere, hehe. (Selvom jeg har reflektorstyrt lampe)

 

Men når det er sagt, folk blinker jo på biler med original xenon også...tullinger som absolutt skal se rett inn i det "fancy lyset" og bli blenda og begynne å grine for det etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ser ut som du kommer kjørende med HID-arbeidslys.

 

Regner med han siktet mest til lyktene på f.eks Volvo 940 som han andre karen hadde, der det er glasset som styrer lyset og reflektoren er helt primitiv.

 

Skjønner :) Vil det være annerledes og entermontere på f.eks en 02 mod Peugeot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Som jeg har sett noen sier, så har flere av de gamle bilene VELDIG dårlig lys. Og mange tenker da som så for og bytte over til xenon for og endre problemet til det bedre.

MEN. dere behøver da ikke og ta det så drastisk som og bytte til xenon.

Jeg har nå byttet til halogenpærer, og merket et bedre lys ved bare dette. Man kan også kjøpe et koblingssystem på biltema for under en 200 lapp som kobler om lyset rundt (utenom) bryteren, slik at spenningstapet ikke blir så stort, og dette innebærer mye bedre spenning og dermed bedre lys !

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår