BlackRussian Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 A4'en passerte ikke Eu, dog med både linselamper og høydejustering. Møkkafolk! :p Hvem ? de som hadde montert skiten :-) Hadde ikke Adam stukket der Eva hadde sprukket, hadde ikke vi sittet her å drukket... mvh BlackRussian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda type R Skrevet Februar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2009 Politiet i Lofoten har ettermontert xenon på sine biler, blandt annet en Volvo V70, 2001-2005 en plass, og en VW Passat 3C... Hvorfor får de på politibilene og ikke vi? Gotta love Norwegian regelverk fordi de har hella lykter som er godkjent for xenon til lang lys og det er ikke forbudt. det kan du og montere vist du har lyst på mikkke mus ører: kan også kjøpe deg linser fra hella som er godkent til spredern! du kan også få godkjnet bilen din vist du montere det som kreves for og få nærlysen godkjent; A:godkjente lykter for xenon(ikke fk jallla linselykter)B:automatisk høyde justering C: automatisk vask av lyktene! det meste levere hella men det koster der etter når man ikke har org xenon og er mye jobb! Det går i R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mering90 Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Trenger man ikke den regulatoren for langlys? Kun i nærlys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet bruker Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Trenger man ikke den regulatoren for langlys? Kun i nærlys? Det er kun et krav for nærlys:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusK89 Skrevet April 17, 2009 Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 fordi de har hella lykter som er godkjent for xenon til lang lys og det er ikke forbudt. det kan du og montere vist du har lyst på mikkke mus ører: kan også kjøpe deg linser fra hella som er godkent til spredern! du kan også få godkjnet bilen din vist du montere det som kreves for og få nærlysen godkjent; A:godkjente lykter for xenon(ikke fk jallla linselykter)B:automatisk høyde justering C: automatisk vask av lyktene! det meste levere hella men det koster der etter når man ikke har org xenon og er mye jobb! Dette skal visstnok måtte være godkjent til akkurat den bilmodellen også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
themps Skrevet Juli 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 bestilte 55W H4 4300K bi-xenon på vvme.com. glæder mæ til d blir mørkt:P håper ingen av dere møte mæ på veien. har justert lysan litt under d lysjusterings apperate viste, bare får å prøve å skåne folk litt:P passat 1997 3b rocky 1985 2L offroad (x) accord 1988 2.0exi vrak (x) pug 205 xr 1986 vrak (x) pug 205 xr 1986 vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
themps Skrevet Juli 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 bestilte 55W H4 4300K bi-xenon på vvme.com. glæder mæ til d blir mørkt:P håper ingen av dere møte mæ på veien. har justert lysan litt under d lysjusterings apperate viste, bare får å prøve å skåne folk litt:P passat 1997 3b rocky 1985 2L offroad (x) accord 1988 2.0exi vrak (x) pug 205 xr 1986 vrak (x) pug 205 xr 1986 vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xanderion Skrevet Juli 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Jeg har 2 sett med Single Beam Xenon på mine prosjektorlys.. Men når jeg skrur på lysene bruker langlysa så mye som 4-6 sekunder på å lyse sterkt... Som om de må varme seg opp! Er dette normalt? [ Daniel Nilssen ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Juli 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Det er normalt at det tar tid før du får full effekt på Xenon-lys, ja. - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Det er xenongassen som tenner ja. Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Juli 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Utdypende informasjon om hvorfor xenon i uoriginale lykter er en så forferdelig dårlig idè, xenonterrorister: http://www.danielsternlighting.com/tech/bulbs/Hid/conversions/conversions.html - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Argumentet ditt hadde holdt hvis det ikke hadde eksistert linselykter. Uorg xenon i linselykter kontra vanlig halogen reflektorer er natt og dag. Spredning er stikkord her. Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Juli 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Les artikkelen, det angår linselykter også, nettopp pga måten spredning av lys skjer fra en halogenpære kontra xenon. Når det er sagt så er jeg ikke så anal at jeg krever fabrikkmontert utstyr eller ingenting. Med linselykter og justerte lys skal det mye til for at du blender noen, selv uten automatisk høydejustering og jeg har ingen problemer med det. Faktisk så lite problemer med det at jeg byttet mine originale Opel xenon-lykter til noen som hadde et design jeg likte bedre, men som ikke er originale. Nærlysene har projektorer og jeg blender nok ikke noen med dem, selv med xenonpærene i. De som derimot har vanlige halogen-baserte reflektorer eller enda værre, refraktorer (sånne tykke ruglete glass) er de jeg kaller xenonterrorister og de mener jeg fortsatt burde vært pisket på ballene med en flisete wire. Håper de leser artikkelen, tar til seg at det de driver med er trafikkfarlig galskap, og demonterer xenon-kitene til de enten får seg "linselys"-baserte lykter eller en nyere bil med Xenon-lys originalt. - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Til dels enig med deg ja, er ikke det beste akkurat å møte en 240 eller en Golf 3 på natta med xenon... Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Juli 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2009 Er disse lovlige? http://bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=ACX104HL&vg=11289&vgpath=Varekategorier/1400/1354/11289 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg