grandisjohn Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 (endret) dobblepost.. Endret Oktober 3, 2009 av grandisjohn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Leste litt lenger bak i tråden at noen mente 4700k lyste bedre enn 6000k. http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=1455978&postcount=51 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mafiaz Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Leste litt lenger bak i tråden at noen mente 4700k lyste bedre enn 6000k. http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=1455978&postcount=51 det bilde der ser mer ut som vanlig halogen først så 4300K og så 6000K i mine øyne :P Mulig det er jeg som ser dårlig da xD << Den kloke spør ikke, han husker. >> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Hvis du har førerkort, og har hatt mørkekjøringskurs, noe som det høres ut som du ikke har, så lærer man litt om se-teknikk ved møting i mørke. Og da lærer man ikke "å se rett til høyre", men ha fokus på HØYRE VEIKANT. Utgjør vel en viss forskjell kansje, så ikke rart du er ute å sykler.. Tar ikke lang tids øvelse å vende seg til dette, men det krever selvsagt litt ekstra konsentrasjon. Noe som tydeligvis mange her finner vanskelig, fordi de er mer opptatt av lysene til møtende biler.. Hva er problemet med å fokusere mot høyre veikant selv om du har venstresving? Bare å spare deg frekkhetene. Nå har jeg hatt lappen i 9år, så jeg har en mistanke om hvordan jeg skal plassere blikket når jeg kjører. Men, det endrer fortsatt ikke det faktum at øyet alltid trekkes mot den sterkeste lyskilden, og uansett hvor mye du enn ønsker det så skjer det helt automatisk. Og når da bilen en møter har ettermontert xenon i lykter som gir mengder med strølys er resultatet at en ikke klarer å fokusere opp og frem, og da spesielt i regnvær. Personlig så driter jeg langt i hva du lærte på kjøreskolen, naturlovene er ufravikelig. - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 det bilde der ser mer ut som vanlig halogen først så 4300K og så 6000K i mine øyne :P Mulig det er jeg som ser dårlig da xD Fargen på mine lys i 6000K ser akkurat ut som de på bilde nr 2, så jeg tror de bildene stemmer ganske bra med virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Alle som har sett en bil med originale xenonlys i aksjon vet at det der ikke stemmer med virkeligheten. Direkte sollys har en fargetemperatur rundt 4800 grader kelvin så 5500 er nok i høyeste laget. - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Bare å spare deg frekkhetene.Nå har jeg hatt lappen i 9år, så jeg har en mistanke om hvordan jeg skal plassere blikket når jeg kjører. Men, det endrer fortsatt ikke det faktum at øyet alltid trekkes mot den sterkeste lyskilden, og uansett hvor mye du enn ønsker det så skjer det helt automatisk. Og når da bilen en møter har ettermontert xenon i lykter som gir mengder med strølys er resultatet at en ikke klarer å fokusere opp og frem, og da spesielt i regnvær. Personlig så driter jeg langt i hva du lærte på kjøreskolen, naturlovene er ufravikelig. + at øyet samler lys fra uansett vinkel og dermed blir nattesynet svekket ;) Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Fargen på mine lys i 6000K ser akkurat ut som de på bilde nr 2, så jeg tror de bildene stemmer ganske bra med virkeligheten. Mine HALOGEN pærer lyser likehvitt som bilde nr2 :ass: Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Mine HALOGEN pærer lyser likehvitt som bilde nr2 :ass: Det betyr at vi her har en halogen-terrorist med svekket nattesyn..:jackinbox: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Det betyr at vi her har en halogen-terrorist med svekket nattesyn..:jackinbox: Sa ikke hvordan de lyste men fargen på lyset kjære deg ;) Mitt lys lyser der det skal lyse. Rett fram og ikke alt rundt meg :P Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gandulf Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Hihi, det er så sykt morsomt å følge diskusjoner her på bilforumet, alltid like usaklig og samme drittslengingen.. :popcorn Andre forum refererer til Bilforumet.no når det gjelder dette.. Noen som ikke klarer å vokse helt opp? Xenon kan blende, uansett hvor mye man ser i høyre veikant! Men dersom de er rett justerte er det sjelden at ettermontert xenon i typ gamle relektorlamper blender noe nevneverdig. Xenon i tåkelys derimot.. '97 BMW 523i [x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v [x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v [x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2) [x]'88 Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 Ser ikke noe god grunn i å hive i xenon pærer i grøftlysene selv :S Mest for å irritere andre. Og desverre så er det ikke alle som gidder å blinke eller fløyte på disse blenderene slik at disse kjører rundt med god sammvittighet og tror at alt er ok :S Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassiiboiii Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 Eg syns det e greit og ettermontere hvis du har Linse.. sånn at det ikke blir stø lys;) Det styggeste eg ser e biler med xenon i gamle lykter, som skaper noe @#!"$ med strølys.. så skal du ettermontere bør du montere skikkelig lykter først ;) How to "us-style blinklys/parklys" b6 / 8E" _______________ 2003 Audi a4 1.8 Turbo RØD - [eier] 1998 Audi a4 1.8 Turbo GRÅ - [solgt] 1997 Audi a4 1.8 GRÅ/RØD - [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 Linser hjelper veldig på ja :) Satser på at fler folk gjør slikt ettersom lyset blir mye kraftigere pga det er mer konstentrert :) Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mafiaz Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 Noen som har noe å si om ettermontering i 1000-metringer?? << Den kloke spør ikke, han husker. >> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg