teddy bear Skrevet Oktober 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 hei. du har låv til å ha totalt 100% du har da 75% . det sies ingenting om halogen eller hid i ekstra lysene... så da er det bare å sette inn 75w hid i ekstra lysene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet Oktober 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Etter jeg monterte xenon i bilen min så opplever jeg det at det er så vidt indikasjonpæra til fjernlys knapt orker å lyse.. Noe jeg kan ha gjort feil her? Settet jeg handlet var plug'n'play. '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito Skrevet Oktober 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Etter jeg monterte xenon i bilen min så opplever jeg det at det er så vidt indikasjonpæra til fjernlys knapt orker å lyse.. Noe jeg kan ha gjort feil her?Settet jeg handlet var plug'n'play. Vanlig problem det der, husker ikke hvordan man fikset det. Men det kan hende det har med skjerming av kabler å gjøre. Det skal dog etter min hukommelse ikke gi noen problem med lysene :) 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet Oktober 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Også forteller vi det på en sånn måte an en idiot i elektro kan forstå det! :P '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito Skrevet Oktober 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Søkte litt på det problemet og det jeg kom fram til var at de som hadde hadd dette problemet hadde koblet på en motstand på kretsen. Mange hadde også løst problemet med å bruke digital ballast med innebygd motstand. Grunnen til at det lyser er noe med pæresjekk å gjøre, eks på motstand. Men som jeg sa så er ikke dette et problem for lysene sin funksjon så du kan også bare ignorere det hvis du ikke orker å fikse det. 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet Oktober 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Blir sikkert påpek på det under pk'en, så da synes jeg det er kjekt å fikse først som sist. Selv om det er et år til fortsatt. '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito Skrevet Oktober 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Men den lampa blir nok ditt minste problem på pkk'n hvis du har ettermontert xenon:) Med mindre du har gjort det på lovlig vis :) 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet Oktober 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Jeg har vært stoppet ved flere anledninger etter jeg har montert xenon uten at politiet har sagt noe på dette. Fint med ny bil vett! Også veldig fint å være godt kjent med han som tar pkk'n. '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito Skrevet Oktober 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Skjønner. Men er ballastene dine festet på en slik måte at de ikke er jordet? det kan nemlig skape problemer hvis de er det. Hvis de er jordet må må du feste de på en annen måte, med feks. dobbeltsidig teip. 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet Oktober 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Jeg fikk nå beskjed om at ballastene skulle være jordet av han som stod i kassa da jeg handlet.. '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito Skrevet Oktober 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2011 Ja, de skal vell være koblet på jord. Men selve ballasten må ikke komme i kontakt med jord. 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amcara Skrevet Oktober 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2011 Det er dem som kommer i møte.. og de bilan som man har i speilet med ETTER-monter xenonlys uten AUTOMATISK høydejustering. Jeg stopper bilen bak viss mulig å går ut av bilen tar lykta mi å knuser de lyktene uten å nøle. Dem er U-LOVELIG og trafikkfarlig. dem som har sonne lykter, ska dem annmelde deg for å ha knust de lyktene? trur ikke det. dem for bot og må forevises til trafikkstasjon med orginale lykter før dem kan kjøre vidre med bilen! Dette blir for dumt, stopper du meg og knuser lysene mine blir det tur til hammerfest på deg, og en anmeldelse i posten for å true en offentlig tjenestemann...:nono: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karln Skrevet Oktober 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2011 Xenon på langlys er lovlig uansett, så der er det bare å bygge om. har nettop montert xenon i fjernlysa (ikke i nærlysa) og du mener det glir glatt gjennom pkk'n??? med eller uten lyktespylere? d hadde isåfall vært kjekt! blei forresten frelst etter første prøvetur :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito Skrevet Oktober 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2011 har nettop montert xenon i fjernlysa (ikke i nærlysa) og du mener det glir glatt gjennom pkk'n??? med eller uten lyktespylere? d hadde isåfall vært kjekt!blei forresten frelst etter første prøvetur :) Slik jeg har forstått det så må lykten være godkjent for xenon. Hvis du ser på lykten din vil du se masse tall og bokstaver, dette er koder som sier blant annet hvilken pæretype lykten skal bruke. i ditt tilfelle vil det stå HBV(eller lignende, husker ikke helt va kodene er) det betyr halogen nær og fjærn. For at lykten skal være godkjent med xenon må koden for xenon være på lykten. 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet Oktober 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2011 Generellt sett blir Xenon i langlys godkjent på PKK, da det ikke har innvirkning på andre bilister og at det ikke har så mye å si egentlig.. Det er nærlys som har krav til lyktspyling, aut. høydejust. og klarglass.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg