Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

kanskje fordi, for å være litt mer nøyaktig enn deg, Automatisk høyde Justering!

 

for og være litt mere nøye enn meg? hvorfor går du til persjon angrep? vi diskutere xenon lys vist du tar dette persjonlig burde du virkelig tenke deg litt om.

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

for og være litt mere nøye enn meg? hvorfor går du til persjon angrep? vi diskutere xenon lys vist du tar dette persjonlig burde du virkelig tenke deg litt om.

 

Du skal være bra hårsår hvis du tolket det som et personangrep. Han påpekte en relativt viktig svakhet i resonnementet ditt. Det er forskjell på høydejustering og automatisk høydejustering.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Monterte xzenon i tusenmeterne på firmabilen i dag, å måtte jo ut å kjøre en tur når det ble mørkt, å det ble meget bra lys, men fikk ett problem. Når jeg kjører med fultlysene på blir det så mye radiostøy at jeg ikke får inn radio i bilen, noen som har noen tips ?

00 Volvo V70 2.4T---Finbilen

07 Toyota Hiace D4D 4¤4 Lang type---Firmabil

82 Ford Transit 3,0 v6 Med Tvillinghjul---Festbil/Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter montering er lov på biler med høyde justering og lykte spylere. hvorfor er det så galt? ser du har finni forklaring osv men kan du ikke forkalre da hvorfor det blir godkjent vist du har høyde justering og lykte spylere, pæra sitter jo "feil" i følge deg inni reflektoren. men den blir riktig vist du har di to tingene merklig.

 

 

Ettermontering er _ikke_ lov på biler med bare høydejustering og lyktespylere. Det kreves også automatisk høydejustering (som involverer sensorer på bak eller bak og for-aksel samt elektronikk som styrer lyktene). I tillegg må lyktene være godkjent for bruk med Xenon og merket både med E-merking og D2S eller D2R.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettermontering er _ikke_ lov på biler med bare høydejustering og lyktespylere. Det kreves også automatisk høydejustering (som involverer sensorer på bak eller bak og for-aksel samt elektronikk som styrer lyktene). I tillegg må lyktene være godkjent for bruk med Xenon og merket både med E-merking og D2S eller D2R.

 

jammen det er bare å ta de av hvis man blir stoppet.. hehe

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettermontering er _ikke_ lov på biler med bare høydejustering og lyktespylere. Det kreves også automatisk høydejustering (som involverer sensorer på bak eller bak og for-aksel samt elektronikk som styrer lyktene). I tillegg må lyktene være godkjent for bruk med Xenon og merket både med E-merking og D2S eller D2R.

 

Det var da fælt så anti-xenon du var da?? Du har virkelig satt deg inn i lover og regler du.. Jobber du for biltilsynet eller noe sånt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istede for å bare kritisere å kjefte på hverandre. er det noen som kanskje kan svare på det jeg spurte om ?

Hei.

Monterte xzenon i tusenmeterne på firmabilen i dag, å måtte jo ut å kjøre en tur når det ble mørkt, å det ble meget bra lys, men fikk ett problem. Når jeg kjører med fultlysene på blir det så mye radiostøy at jeg ikke får inn radio i bilen, noen som har noen tips ?

00 Volvo V70 2.4T---Finbilen

07 Toyota Hiace D4D 4¤4 Lang type---Firmabil

82 Ford Transit 3,0 v6 Med Tvillinghjul---Festbil/Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et Xenon-kit som koster mer enn 500,- Da får du ballaster som ikke produserer så mye støy. Evt kan du prøve å endre plasseringen på den en smule, vri dem 90 grader, eller lignende. Det kan hjelpe. Dog har jeg aldri vært borti problemet før så en kjapp runde på google kan vel også bidra.

 

turbotassen: Håper ingen hører på deg. Du råder folk til å blende andre i trafikken og begå lovbrudd. Hvorfor ikke råde alle til å kjøre med langlys på hele tiden når du først er igang? Da ser man jo enda mer og andre ser mye mindre, virker som det er hovedbudskapet ditt.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istede for å bare kritisere å kjefte på hverandre. er det noen som kanskje kan svare på det jeg spurte om ?

 

Hei. Det du nevner er et vanlig problem. Prøv med antenneforsterker på radioen, evt sjekk om ballast ligger nærmt antenneledning/antenne..

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er settene som koster, dvs hid, lystender, holdere og pærer. Settene kan koste alt fra 1600 og oppover, alt ette hva lysstyrke man ønsker, og xenonpærene kan ha levetid på over 3000 timer, som er mye. Pærene koster rundt 700 kanskje, og det er ikke så mye hver 3000 time med kjøring.

Sju døgn i veka — alt som hadde blitt gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår