Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet

Naits

Anbefalte innlegg

Langlysa derimot blender så mye at man blir sveiseblind av å se rett inn i dem, så de må slåes av i god tid før man møter andre biler.

Nesten vanskelig å skru av lysa i tide, for det kan fort bli så lyst at man faktisk ikke ser lysa til andre "bak" svingen. Men absolutt for ekstralys, med eller uten xenon. Så lenge man bruker det med vett, er det til stor hjelp ute på mørke norske veier. Eneste minuset er når man har kjørt med fjernlys lenge, og blender til nærlys, så blir det voldsomt mørkt og vanskelig for øyet å oppfatte ting.

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må nesten dra opp denne tråden her, er som mange andre her mektig irritert på disse som har ettermontert xenon i sin volvo 240, toyota corolla, what so ever, reflektorlykter både med og uten klarglass..

Hadde en MEGET skummel opplevelse i går da jeg møtte en eller annen bil med xenon som var feiljustert, gamle reflektorlykter med rilleglass.

Jeg var 1cm fra og ta autovernet, dette fordi jeg ikke så noe som helst!

Jeg er selv i en fase der jeg skal anskaffe meg xenon, jeg kunne ha kjøpt xenonkit for 4-600kr og peisa på men nei.

Har nesten samme bil som thklinge og gjør det da på samme måte som han har.

Jeg kjøpte heller lykter fra tyskland som er bergna for xenon, og ingenting annet, en MYE dyrere løsning men jeg tenker i det minste på de som skal møte bilen min ute på veiene..

Blir mektig irritert på dere som monterer xenon i deres 20år gamle biler, lenge før xenon var påtenkt!!

Tenk dere om neste gang!

Måtte få det ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten dra opp denne tråden her, er som mange andre her mektig irritert på disse som har ettermontert xenon i sin volvo 240, toyota corolla, what so ever, reflektorlykter både med og uten klarglass..

Hadde en MEGET skummel opplevelse i går da jeg møtte en eller annen bil med xenon som var feiljustert, gamle reflektorlykter med rilleglass.

Jeg er selv i en fase der jeg skal anskaffe meg xenon, jeg kunne ha kjøpt xenonkit for 4-600kr og peisa på men nei.

Jeg kjøpte heller lykter fra tyskland som er bergna for xenon, og ingenting annet, en MYE dyrere løsning men jeg tenker i det minste på de som skal møte bilen min ute på veiene..

Blir mektig irritert på dere som monterer xenon i deres 20år gamle biler, lenge før xenon var påtenkt!!

Tenk dere om neste gang!

Måtte få det ut..

Jepp, det er håpløst, nå som innavvel-mafian har funnet ut hva Xenon er, og slenger det på tanksene sine. I tillegg peiser de på med 50 watt som prikken over I`en. Men sånne folk tenker jo bare på seg sjæl =P

Er redd dette kommer til å resultere i hyppigere fokus mot ettermontert HID. Håper bare de går mot verstingene, og ikke alle sammen, men mest sannsynlig så blir det nok isåfall det siste.

Snart finner nok en på å gå ut i media i en dødsulykke og si "jeg ble blendet av lysene", og lenger ned får man lese at "kjøretøyet hadde montert Xenonpærer i hovedlysene uten at kjøretøyet var typegodkjent for dette" så er det i gang, på nyhetene og overalt, ser det for meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst til å bruke penger på xenonkitt som bare holder 3månder med lys eller 125 dager for å være korrekt, be my guest!

Fordi et ordnetlig xenonpærer har levetid på 30 000 timer!

Hilsen

P.rippen

30000 timer faktisk.

Den kan du jammen reise helt til Sibir med for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30.000 timer ja, det er nok en kommafeil. :)

Mine originale Philips D2S-pærer på nærlysa er oppgitt til 3000 timer, som høres mer realistisk ut, men noe man likevel ikke vil oppleve. Jeg kjører i snitt 30min om dagen og dermed ville pærene vart i 16 år, noe som neppe blir å skje. En vanlig halogen-pære lever ca 400 timer, som tilsvarer 2,5 år med mitt bruk.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk dere om neste gang!

Måtte få det ut..

Jeg sliter med å finne steder som selger lykter som er beregnet for xenon på min Golf 5 '04. Har lyst på xenon og driver å vurderer DIY HID-kit, men betaler gjerne ekstra for å få gjort det riktig slik at jeg ikke blender allemann alle.

Kunne noen som vet vært snille å linket meg på riktig vei? Helst i Norge, men like gjerne i Tyskland e.l. hvis det er mye rimeligere eller kun der det er å skaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du linselys i de orginale hovedlyktene?? om du har det så er det ingen fare for dette med blending.. har ettermontert xenon i mine lykter å de har linser i kjørelys så lyktene i seg selv er godkjente for xenon... mn mangler automatisk høydejustering... mn se på finn.no evnt effektlakk.no så har de billige ok xenon.. kjøpte mitt på effektlakk.no å det funker fint det.. har hatt d i 1 år nå.. ellers så har vel vw gutt på forumet her xenon. fk-autoparts.no

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne her på Norsk Bildelsenter. Det står at det er xenon-look lykter, men står også at man kan montere H7 HID i de. Antar at det er slik du mener jeg bør ha, thklinge?

ASP=4857811[O]amp;Type=VW[O]amp;Model=Golf[O]amp;Year=2004[O]amp;Varegruppe=0485"]Link

14328.jpg

Denne kostet jo fort noen kroner. Er det noen som kan si meg hvor jeg kan kjøpe slike lykter rimeligere? Utenlandske nettsider e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se tidligere i tråden for årsaker til at HID i halogen-reflektorer/refraktorer er en skikkelig dårlig ide. Normalt sett er gamle biler med "ruglete glass" det værste men Golf 5 blender også noe helt vanvittig når det ikke er projektorlamper.

Bildet du linker til er det vi prater om ja, med projektorlamper (de runde greiene du ser til høyre på den nærmeste lykta) så blender du ikke med xenon-kit. Velger du i tillegg en fargetemperatur på 4300K så vil det se helt originalt ut og dine medtrafikanter blir hverken blind eller sinna. For bedre pris, sjekk tyske ebay: www.ebay.de.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår