volvo140lover Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 hehe, de er tatt av! eukontroll heter det! men skal på igjen snarest! kult at du la merke til den da:D hahahah å hvorfor var de markerings lysa så styggè? åssen kan han se at jeg har ''gærne'' lys vis han ikke blir blenda når han sitter høyt? hahahha? Men bilforumet går litt opp i nivå pga deg:D nei, jeg blinker ikke med lysa på brøytebilene selv om de har mye lys. ser ingen grunn til det!:D egnetlig så driter jeg i hva folk gjør! Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 nei, jeg blinker ikke med lysa på brøytebilene selv om de har mye lys. ser ingen grunn til det!:D egnetlig så driter jeg i hva folk gjør! ops, feil av meg! skulle ikke svare på egen post, men tilføye litt:D Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 hehe, de er tatt av! eukontroll heter det! men skal på igjen snarest! kult at du la merke til den da:D hahahah å hvorfor var de markerings lysa så styggè? åssen kan han se at jeg har ''gærne'' lys vis han ikke blir blenda når han sitter høyt? hahahha? Men bilforumet går litt opp i nivå pga deg! Ikke så veldig vanskelig å se ettermontert xenon. Det er diskutert opp og ned i denne tråden.. Lampene er ikke laget for xenon, og sprer lyset helt jævlig.. Done.. At jeg er bedre enn noen sa jeg ikke. MEn du er så useriøst og 14iss aktig at det blir irriterende og latterlig.. :) Null seriøsitet i svarene dine.. - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 At jeg er bedre enn noen sa jeg ikke. MEn du er så useriøst og 14iss aktig at det blir irriterende og latterlig.. :) Null seriøsitet i svarene dine.. hihihi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 tråden er diskutert siden 19 03 2007 så kansje på tide og innse att alle mener noe forsjellig og ingen blir enige. :P Bmw 318D 2010 4D Bmw 520i 2000 Stv. (solgt) Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)Bmw 318ic 03 (Solgt)Bmw 318 is 95 (solgtBmw 518 i 84 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 ..............Du har regelryttere, og vi hater sånne som deg som gjør at nivået på Bilforumet er som det er...[/QUOTE] Grunnen til at jeg skjeldent er her inne.. -1987 Bmw e30 "m3", prosjekt -1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt -1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt x1991 Bmw e36 316 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seruka Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Jeg har løsningen! Alle ettermonterer xenon :D Forøvrig så har jeg aftermarketlykter med angeleyes fra bsbildeler med linselykter på nær og prosjektor på langlys. Eneste gangen noen blinka var når jeg henta bilen i Trøndelag og ble blinka til av en trailer som ble blenda. Lysene sto rett opp og jeg fant ikke den forbanna justeringa :P Kan nevnes at jeg kjørte med park og spredere resten av den natta 97'VW Passat 1.8T 150HK 96'Peugeot 605 2.0T 150HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seruka Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Politiet i Lofoten har ettermontert xenon på sine biler, blandt annet en Volvo V70, 2001-2005 en plass, og en VW Passat 3C... Hvorfor får de på politibilene og ikke vi? Gotta love Norwegian regelverk 97'VW Passat 1.8T 150HK 96'Peugeot 605 2.0T 150HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Jeg har løsningen! Alle ettermonterer xenon :D Forøvrig så har jeg aftermarketlykter med angeleyes fra bsbildeler med linselykter på nær og prosjektor på langlys. Eneste gangen noen blinka var når jeg henta bilen i Trøndelag og ble blinka til av en trailer som ble blenda. Lysene sto rett opp og jeg fant ikke den forbanna justeringa :P Kan nevnes at jeg kjørte med park og spredere resten av den natta Hva er forskjellen på linse og prosjektor a? :p - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Politiet i Lofoten har ettermontert xenon på sine biler, blandt annet en Volvo V70, 2001-2005 en plass, og en VW Passat 3C... Hvorfor får de på politibilene og ikke vi? Gotta love Norwegian regelverk Hvordan vet du at det er ettermontert på V70, lyktene er jo helt like på både xenon og halogen, såvidt jeg vet... Passat 3C har også likedanne lykter på halogen og xenon, altså linser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Hva er forskjellen på linse og prosjektor a? :p Prosjektor er at enten glasset eller lyketehuset er utformet for å styre lyset dit det skal, slik at strølys oppstår, altså da lys utenom der det skal være. Litt unøyaktig. Linser er linser. det produserer 100% korrekt lysbilde, stort sett, og ingen strømlys, som skal være noe nevneverdig plagsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda type R Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 det er faktisk forskjell på linser til xenon bruk og halogen så vet dere det å! helt klare på xenon og "duget" på halogen! Det går i R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusK89 Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Bare for å klarere forskjellen på linselykter(prosjektor) og reflektorlykter: REFLEKTOR LINSE På den siste er det linse på det midterste lyset, og reflektor på det til høyre ( blinklysreflektor til venstre ). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Prosjektor er at enten glasset eller lyketehuset er utformet for å styre lyset dit det skal, slik at strølys oppstår, altså da lys utenom der det skal være. Litt unøyaktig. Linser er linser. det produserer 100% korrekt lysbilde, stort sett, og ingen strømlys, som skal være noe nevneverdig plagsomt. Prosjektor er jo faktisk en linse.... Så Reflektor tenker jeg er mer korrekt ;) - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Sakset fra side 6 i denne tråden: Xenon i alle andre lyktetyper enn projektorlamper er absolutt ikke å anbefale, det lager seriøse mengder strølys. Spesielt mye i gamle biler (før ca '95) som har parabolisk reflektor med fresnel-linse foran: Også nyere biler med refraktor-prinsippet (formpresset reflektor med klare lykteglass) lager mye strølys: Siste type teknologi er projektorlamper (om man ser bort fra LED, som strengt tatt bare finnes på Lexus LS600h og Opel Insignia så langt): - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg