Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

seriøst, dere har ingen liv! Som klarer å lage et diskusjonstema av frontlampene på bilen til naboen!

 

Jeg blir så oppgitt at jeg dør.

 

Jeg gir fullstendig f... i hva folk kjører med, for det er aldri en eneste god sjåfør jeg møter på, kun de som holder fulltlyset tent til de er 5 meter unna meg, så slår de av fulltlysa og når de har kjørt 20-30m forbi meg, så slår de det på..

 

Snakker om å være blåst ;) Hvorfor jeg foreksempel bryr meg om slikt er fordi eg deler vei med den idioten ;)

 

Folk må slutte å mase om at vi bør bare se til høyre om man møter på disse terroristene, iså tilfelle skal eg begynne å kjøre med konstant fjernlys på ;) Bare se til høyre, ingen problem :ass:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du gir deg altså ikke..

 

Ok, vi prøver på ny..

 

1996 BMW E36 M3 med reflektorbasert lykt, ettermontert.

 

1996-bmw-3series-hid-kit5.jpg

 

 

Lexus GS400, universalkit, ettermontert.

 

5.jpg

 

Lexus GS400, orginal Xenonpakke, altså tilpasset lykt.

 

goodcutoff.jpg

 

 

 

Ser realistisk nok ut dette må jeg inrømme. Men det øverste bildet viser at det nødvendigvis ikke er så store forskjellen i lysbildet på ettermontert (BMW E36) kontra originale kit (Lexus GS400).

Det viser også at forskjellene på ettermonterte kit avhengig av biltype kan være betydelig.

 

Forøvrig likte jeg ikke "gladsaken" din..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et enda nærmere eksempel, min egen Opel Astra:

 

Xenon%203.jpg

 

Nederst i knekken på en bratt bakke, så du ser hele lysfeltet:

 

Xenon%207.jpg

 

Årsaken til at det ser blått ut iblant når du møter biler med original xenon. Pærene du ser her er 4100 Kelvin men blir blå/lilla i et lite felt pga. lysbrytningen i projektorlampene:

 

Xenon%208.jpg

 

Xenon%205.jpg

 

Alle bildene er før justering så de treffer ikke perfekt i forhold til hverandre, ei heller i korrekt vinkel, men lyskutt og eliminert strølys vises tydelig.

 

 

grandisjohn - Årsaken til at GS400 er litt blurry kan være kamerainnstillinger eventuelt at bilen leveres med reflektorer designet for xenon-pærer (og dermed også D2R-pære). Mercedes og Volvo var også glade i D2R en periode. Det er ikke å foretrekke for lyskuttet blir ikke så perfekt som med projektorer.

Endret av thklinge
Tillegg

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og heltene i gata synes sikkert at det der ser knalltøft ut!

 

Hehe.. steinkasting i glasshus.. har kjørt med ettermontert xenon fram til nå (bilen er satt vekk for div utbedringer i vinter), og så langt jeg kan bedømme er det svært få som oppfatter xenonlysene mine som "tøffe". Bilen får kred av helt andre grunner..

Nei, er det noe heltene i gata ofte synes er umåtelig tøft, så er det vel helst styling og senking..

Forøvrig er bilen din fin den thklinge. Har sett den i medlemsbladet "optimal Opel".

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. steinkasting i glasshus.. har kjørt med ettermontert xenon fram til nå (bilen er satt vekk for div utbedringer i vinter), og så langt jeg kan bedømme er det svært få som oppfatter xenonlysene mine som "tøffe". Bilen får kred av helt andre grunner..

Nei, er det noe heltene i gata ofte synes er umåtelig tøft, så er det vel helst styling og senking..

Forøvrig er bilen din fin den thklinge. Har sett den i medlemsbladet "optimal Opel".

 

Har jeg vært i Optimal Opel? Når da?

 

Biler som er gjennomførte med styling, senking, store hjul, osv er gjerne bygd av de som har råd til å kjøpe ordentlige lykter også. Verste gjengangerne av xenon-terrorister jeg møter er Golf 5 (pappa valgte ikke xenon i ekstrautstyrslista), eldre Volvo (740/460/240/osv) og en gammel Mazda av ukjent type.

Endret av thklinge

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Biler som er gjennomførte med styling, senking, store hjul, osv er gjerne bygd av de som har råd til å kjøpe ordentlige lykter også. Verste gjengangerne av xenon-terrorister jeg møter er Golf 5 (pappa valgte ikke xenon i ekstrautstyrslista), eldre Volvo (740/460/240/osv) og en gammel Mazda av ukjent type.

 

Smak og behag. Men etter mitt syn er en standard bil med styling, senking og store hjul i de fleste tilfeller ikke annet enn en "wannabe". De fleste med slike biler har da gjerne også kunstige høye tanker om egen bil...

En gjennomført modifisert bil med tilnærmet originalt utseende derimot, altså en strøken "sleeper" med motor, er mer etter min smak. Så kommer vel ann på hvordan man prioriterer, men det siste krever på alle måter gjerne litt mer da...

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel bare snakke for meg selv og jeg kunne enten valgt å bruke masse penger på stor motor (og medfølgende problemer med politi/statens vegvesen/tollvesenet) eller på å endre utseendet. Jeg valgte sistnevnte og angrer ikke på det. Jeg har ikke bruk for 400hk for å kjøre til jobb, og med bensinpris på 13,- pr liter så passer det enda bedre å ha 1,8 liters motor uten tvungen pusting. Hva skulle jeg gjort med stor motor? Nærmeste bane er ACR i Mo i Rana, 70 mil unna. Alternativt kunne jeg ha røyklagt lyskryss når det står en BMW ved siden av, men det er mildt sagt begrensa morro. Og høye tanker? Jeg synes bilen min er fin jeg, that's it.

 

Men nå er vi rimelig langt fra Xenon-diskusjonen så vi får la det ligge der.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk med Xenon reklamen på toppen av siden ^^^ :P

Og innpå dybvik sine sider fant eg et fantastisk eksempel på strølys ;)

content_xenonfront.jpg

 

Blir litt for dårlig å dra fram slike ekstreme eksempler og skjære alle over en kam. Dessuten så gir bilen over et inntrykk av å være avbildet med ujusterte fjernlys...

 

Fordi, Strølys? Hvorhen?

 

mellomaksel4-2.jpg

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt for dårlig å dra fram slike ekstreme eksempler og skjære alle over en kam. Dessuten så gir bilen over et inntrykk av å være avbildet med ujusterte fjernlys...
Bare så synd det er nærlysa som lyser........

 

Fordi, Strølys? Hvorhen?

 

mellomaksel4-2.jpg

 

Se på panseret over lyktene

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten så gir bilen over et inntrykk av å være avbildet med ujusterte fjernlys...

 

Fjernlysene er innerst på både Golf 3 og 4 :)

Er nok nærlysene du ser der..

 

 

Så ta et bilde av en bil med halogenlys, å vis meg at du ikke får samme gjennskinn rett over lysene. Vi snakker tross alt om billys her, ikke stearinlys!

 

Det vil alltids bli en viss mengde strølys, uansett lyskilde, på en billykt er det nok at lykteglassene er urene.

Mye enklere å se hvis en tar bilde av lysene mot et vegg, da ser en problemet med reflektorbaserte lykter og Xenon.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår