Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Fikk et sett xenonpærer fra http://www.vvme.com i posten i dag:D

Pærene var av typen H7 6000k, og skulle monteres i tåkelys (original xenon i nærlys).

Kunne ikke vente med å se resultatet, så jeg monterte dem rett etter jobb i dag. Her er noen før/etter bilder... forskjellig lysforhold på bildene som gjør at xenon virker VELDIG MYE sterkere enn halogen;)

 

dsc912931.png

 

dsc912932.png

Endret av Northhomie

- 1996 Audi A4 1.8 Turbo

 

- 2004 Audi A6 2.5 TDI S-line Quattro

 

- 2002 Audi A8 4.2 Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige uke hadde vi (her i Harstad) en rekke store kontroller i forbindelse med grundig opplæring i trafikkovervåking for 13 politiaspiranter. Da var det kommet flere UP-enheter hit, 13 aspiranter og alle enhentene i Harstad fordelt rundt omkring i distriktet å stoppet rundt 750 biler på 3-4 dager. Alle som passerte ble vinket inn, jeg ble stoppet 2 ganger i løpet av disse dagene.

 

nl301x.jpg

 

Begge gangene kjørte jeg med parklys + spredere (tåkelys med xenon) uten å få noen anmerkning eller i det hele tatt en kommentar om dette med xenon? Det var selvfølgelig dagslys.

 

Selveste trafikkoordinator Per Erik Rynning i midtre Hålogaland politidistrikt og up-betjent Arnfinn Solli gikk grundig gjennom alt på bilen etter at de la merke til at jeg kjørte med 18" vinterhjul (som forøvrig er godkjent i vognkortet), men xenon i sprederene ble ikke nevnt i det hele tatt.

 

Det beviser jo bare at ikke alle som kjører med xenon i spredere er terrorister, idioter, etc. Jeg har kjørt rundt med xenon i sprederene i et og et halvt år nå uten at folk reagerer på dette, så det kommer jo selvsagt ann på hvilke lykter man har. Lyktene mine har ikke linser, men de er originale og sprer ikke så mye som uoriginale lykter gjør, så jeg synes ikke dere skal kategorisere folk som kjører med xenon uten å vite hvilket lysbilde de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagslys er det ikke så farlig, men når det blir mørkt og det er våt veibane er det få ting som er verre å møte på veien. Det er også helt lovlig å kjøre med grøft+park når det er lyst ute. Hadde politifolkene virkelig gått grundig til verks hadde de tatt deg, siden lyktehusene til grøftelysene dine ikke er merket med D2S/D2R.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår