MagnusK89 Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Bi-Xenon skulle nesten vært påbudt på nye biler, man ser dramatisk mye bedre. Enig. Alle som skal kjøpe seg ny bil, burde ihvertfall ha blitt tvunget av bilselgeren til å prøve den nye Opel Insignia med xenonlys i en uke. Etter at fattern kjøpte seg en '05 Mercedes 200 K Touring med xenon på nærlys ihvertfall, og etterhvert min bror investerte i nevnte Opel, blir jeg igrunn bare mer og mer frustrert hver gang jeg ser en ny bil uten xenonlys... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Januar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 Men så har Insignia (med AFL-pakken) de beste lysene du kan få kjøpt for penger. Opel har investert STORE summer i lysene på Insignia og videreført dette på nye Astra. Resultatet er fantastisk bra lys som regulerer seg automatisk etter forholdene med alt fra ekstremt utsvingede lys for å se "rundt" hjørner i trange sentrumsgater til å øke wattstyrken på høyre lykt på langkjøring så man ser lengre fram uten å blende de du møter. Systemet blender også ned automatisk når du møter noen, og har en rekke flere modus i tillegg. - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet Januar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 Men så har Insignia (med AFL-pakken) de beste lysene du kan få kjøpt for penger. Opel har investert STORE summer i lysene på Insignia og videreført dette på nye Astra. Resultatet er fantastisk bra lys som regulerer seg automatisk etter forholdene med alt fra ekstremt utsvingede lys for å se "rundt" hjørner i trange sentrumsgater til å øke wattstyrken på høyre lykt på langkjøring så man ser lengre fram uten å blende de du møter. Systemet blender også ned automatisk når du møter noen, og har en rekke flere modus i tillegg. makan til hitek. vet du om dette systemet er patentert? Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Januar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 Er usikker, men vil tro at når de legger så mye penger i systemet så beskytter de det som best de kan. Noe av utstyret kommer fra Hella. Les mer om det her: Dinside - Frontlykt-teknologi: Opel tar ledelsen - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusK89 Skrevet Januar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 Jepp, er den pakken brodern har. Og den lever virkelig opp til forventningene, det skal være sikkert og visst! =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 Noen erfaringer med bruk av 55w xenon i ekstralys, altså da i "1000-metere"? Tenker da på oppvarmingstid i forhold til bruksområde.. - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Januar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 55W hadde vel faktisk vært en fordel. 35W på min bil er ikke nok til å smelte snø/is fra lyktene. Litt mer varme skader ingenting og er nok fortsatt langt fra 55W Halogen. - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Januar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 Jeg har 55w 6000k i orginallampene i grillen på Golfen. Lyser helt hinsides sterkt pga lyktene er så små. Må blende ned flere kilometer før, om det kommer en bil imøte på lang strekke, de begynner å blinke med fjernlysa :D Men oppvarmingstiden er ikke så gærlig, tar 4sec (om du har rele, noe du MÅ ha om du ikke vil at lysa skal blinke) første gangen du skrur de på, deretter tar det 1-2sec. 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 55W hadde vel faktisk vært en fordel. 35W på min bil er ikke nok til å smelte snø/is fra lyktene. Litt mer varme skader ingenting og er nok fortsatt langt fra 55W Halogen. Akkurat det hadde jeg ikke tenkt på, men sant som du sier, kan se for meg at det kan være et problem med "lav" wattstyrke:) Jeg har 55w 6000k i orginallampene i grillen på Golfen. Lyser helt hinsides sterkt pga lyktene er så små. Må blende ned flere kilometer før, om det kommer en bil imøte på lang strekke, de begynner å blinke med fjernlysa :D Men oppvarmingstiden er ikke så gærlig, tar 4sec (om du har rele, noe du MÅ ha om du ikke vil at lysa skal blinke) første gangen du skrur de på, deretter tar det 1-2sec. Har relè på alle lysene ja, blir fort dyrt å skifte lysbryter å tenningslåskontakt årlig:| Men da er det ikke så mye mer å spekulere i, da blir det 55w:) - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusK89 Skrevet Januar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 Xenon i 1000-metringer lyser noe inni gleden! Ta for eks. mine lykter til 185,- stk, og et xenonkit til 3-400,- til begge lyktene, er det helt sinnsykt for et lys jeg har fått i forhold til pris... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Rele på xenonlysa? Kobla dritten rett på jeg. Ser ikke noe til den blinkinga som folk prater om Har 55w. Blir bare flere ledninger og dritt når man har rele. proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Har 3Britax lykter med ettermontert 55w 6000k, de bruker sikkert 5-6sek før de lyser optimalt første gangen jeg slår de på. Men de lyser derimot mer enn nok til å se LANGT etter 2sek. Etter at de har blitt varmet opp lyser de nesten litt for mye.. Man føler at man blir litt sveiseblind imot snøen eller om det står masse skilt langs veien. Men de lyser opp 2kilometer med vei nok til at man kan se hele lyskjegla i enden av strekka, så det er mer enn nok lys ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Rele på xenonlysa?Kobla dritten rett på jeg. Ser ikke noe til den blinkinga som folk prater om Har 55w. Blir bare flere ledninger og dritt når man har rele. Golf3 det var snakk om her da. Er rævdårlig med strøm ut til pærene på de, så smeller du på xenonkit uten relè tenner det ikke ordentlig. 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 På mitt kit (kina-vare) så tar det 3-4 sekunder før lyset er optimalt, og da er det sånn hver gang jeg blender ned og opp, men lar jeg det gå 5 min uten fjernlys er det på samme måte igjen. Merker det spesielt på kalde vinteren. BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 4300K eller 6000K i nærlys? Fordeler og ulemper? Blir blind når jeg dimmer ned så jeg må ha xenon i nærlyset også.. 35w H1 det er snakk om.. proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg