Exposito Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 når dere bestiller fra kina hvilken nettside bruker dere? var inne på kinesiks ebay men alt var på kinesisk. er det en engelsk sie? 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 ebay.de bruker jeg.. Har handlet to ganger hos Ebay-bruker "omg_so_cool_car". Nicket hans er CP, men fyren har grei service og gode priser. - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle SS Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 Da kom bi-xenon kit'et mitt i posten i går. Tok nøyaktig en uke fra Kina... Nå ble det konge lys på mc'n og:eddie 2003 VW Caddy 1.9TDI Min 2008 Yamaha YZF R6 x 2005 BMW 118D - x 1999 VW Golf IV GTI 1.8T x 2000 Audi A3 1.6 - x 1989 VW Golf II 1.8 GLi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 Jeg kjørte en runde i Tromsø sentrum igår, og møtte flere Xenon-terrorister.. Bla en Celica (T200), en Volvo 850 og en sort Golf 5. Alle med Xenon 6k/8k kits i halogen reflektorer... De blender som faen og fikk naturligvis langlysa i retur, men tror ikke de blir å fjerne sjitlysene av den grunn. Godt det er lyst hele døgnet snart så slipper man å bli sveiseblind av å møte en tulling på veien. - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw318iGlenn Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Nå har jeg lest igjennom samtlige inlegg her og til tross for folk som sier dem jobber på verksted osv ikke har sagt det som er det aller viktigeste etter min mening. Jeg var på Hellanor her for noen uker tilbake å snakket med en der som forklarte at Xenon kit IKKE er lov uansett om du har automatisk høydejustering, lyktespylere eller linse lykter, om man titter på glasset på lykta di, la oss si på en Sierra, 240 eller Golf står det bokstavene HR på glasset, dvs lyktene KUN er godkjent for halogen pærer, uansett linse eller ikke, OM det står DR på glasset på lykta di så har du lov til å sette i Xenon (om du da ikke allerede har) . Han hadde flere ting å vise til da jeg egentlig ikke trodde han med en gang, jeg også har hørt at om man har automatisk høydejustering, lyktespylere og/eller linselykter er det lov men det er da altså ikke. [ ] Peugeot 605 2.0i, 1991 [x] Nissan Bluebird 2.0 SLX, 1986 [x] Citroen BX 19GTi, 1991 [x] BMW E30 318i, 1983 [x] Volvo 240 2.0, 1984 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Stemmer det, og xenonkittet må væra E-merka. Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw318iGlenn Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Jepp [ ] Peugeot 605 2.0i, 1991 [x] Nissan Bluebird 2.0 SLX, 1986 [x] Citroen BX 19GTi, 1991 [x] BMW E30 318i, 1983 [x] Volvo 240 2.0, 1984 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 ebay.de bruker jeg.. Har handlet to ganger hos Ebay-bruker "omg_so_cool_car". Nicket hans er CP, men fyren har grei service og gode priser. handlet mitt sett av samme fyren. :) [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djholinj Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 regler er til for å brytes..hvis man bare skal gjøre det som er lov så kan en bare gi opp..xenon er tabu på gamle biler..har en chrysler voyager med dårlige lys.og det er ikke pga pærene eller spenningen..er plastkk lykter på de..med halogen pærer og riktig spenning svies "glasset" og reflektoren.har rele på nær og fjernlys..men er ganske dårlige lys på den likevell.xenon avgri vesentlig mindre varme og det betyr at lyktene holder seg bra.er forsell på å ha xenon fordi det er tøft og ha bruk for de..ser ikke for meg at nyere biler har bruk for de og ekstralys..skulle tro de hadde nok lys fra før..disse reglene er helt håpløse..de med dårlige lys må bare finne seg i det og ha det mens de med nye dyre biler skal få ha bra lys..dette er helt idiotisk..hvis det betyr at jeg må bryte reglene for å ha brukbart lys så gjør jeg det.. vil se elgen før jeg kjører på den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Så da er det jo bare å drite i alle de du møter, som ikke ser hverken vei eller elg 10 minutter etter at du har passert... - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djholinj Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 er lov å overdrive hører jeg..xenon er dritt å møte uansett..ny eller gammel bil..like dritt å møte biler med linselys i hovedlysa..slik som du har..tåkelys osv..alt er vondt når feiljustert..ikke bare xenon..hvis det absolutt er så strenge krav hvorfor selges det da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Det selges laser-jammere og varslere i Norge, de er ikke lov å bruke, men selges likevel. Xenon-kit er jo lov om du monterer dem på f.eks langlys. En moderne bil med Xenon-lys blender ikke mer enn en gammel bil. Både nye og gamle biler med feilaktig ettermontert Xenon-kit derimot blender noe helt for jævlig. Med stadig lavere priser på Xenon-kit vil flere og flere kjøpe slikt, problemet blir stadig større og til slutt vil Politiet / Vegvesen prioritere dette i kontroller. Jeg gleder meg allerede. - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djholinj Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 det er sant..kan godt slå ned på annet lysbruk også..er litt for sløve når det gjelder det også,...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw318iGlenn Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 jeg har selv Xenon-kit på min Peugeot 605, samma problemet på de som med Voyager, glasset blir gult og du ser ikke mer enn 2 meter foran deg. Vet hvor jævlig det er å ha dårlig lys så om vegvesenet eller snuten vil gi meg bot for at jeg vil se bra så er det greit. Det med at folk her whine'r så jævlig om å bli blenda hele tiden skjønner jeg, som mange har skrevet er det pga folk monterer kit på bilen uten å justere lysa, det FØRSTE jeg gjorde etter å ha montert på min var å justere lysa og til dags dato har INGEN blinka på meg eller dratt finger'n osv og jeg har kjørt med Xenon i snart et halvt år. Vet ikke om det som har blitt skrevet her ang strø lys og sånt er BEVIST men jeg tenker sånn her, du ser inn i en lommelykt med dårlig batteri og du kan se rett inn i lykta UTEN å få det skinnet rundt lykta som blender deg, når du bytter batteri så blir det akkurat samme som halogen i forhold til Xenon, det blir nemlig sterkere og du blir blenda. Tror ikke det har så sinnsykt mye å si på om du har linselykt eller vanlig reflektor når det kommer til å bli blenda eller ikke. [ ] Peugeot 605 2.0i, 1991 [x] Nissan Bluebird 2.0 SLX, 1986 [x] Citroen BX 19GTi, 1991 [x] BMW E30 318i, 1983 [x] Volvo 240 2.0, 1984 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bakke84 Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 montert xenon på langlysa... men de slukker ikke!! så snart jeg kobler på nærlys kommer xenon på i langlysene??? var kun 2ledninger å koble seg på inni lykta.... - mazda6 stv. 05mod http://www.bilforumet.no/prosjektforum/186991-bakke-s-mazda6-stv.html - http://www.GEimport.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg