84Corolla Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Hei! Har en 84 modell corolla 1,6 dx som kun har gått 130 000. De siste månedene har oljelampen lyst av og til på tomgang. Jeg har ikke brydd meg særlig om det da den slukker straks jeg er borti gassen. Men i dag lyste den også på høyere turtall! Da ble jeg litt nervøs. Har selvsagt peilet olje, den er ok. Noen tips? Mvh Eivind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Hei! Har en 84 modell corolla 1,6 dx som kun har gått 130 000. De siste månedene har oljelampen lyst av og til på tomgang. Jeg har ikke brydd meg særlig om det da den slukker straks jeg er borti gassen. Men i dag lyste den også på høyere turtall! Da ble jeg litt nervøs. Har selvsagt peilet olje, den er ok. Noen tips? Mvh Eivind Kanskje du sliter med oljetrykket, prøvd å bytte olje og filter kanskje?... evt en pumpe som er gåen eller en ledning til en oljekjøler eller noe sånn Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Du har jo selve oljetrykksmåleren (den i motoren) som kan være halvdød. Det er vel ikke så dyrt å sjekke denne og de andre enkle tingene som ledninger etc. før du går i gang med å mistenke oljepumpa og overhaling av denne. I tillegg står det vel en sil i underkant av oljepumpa som kan være tett, men da må du ned med bunnpanna. Ikke kjør motoren hardt da før du vet årsaken he he ;) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
84Corolla Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Jepp, er nå 99% sikker på at det er oljetrykkbryteren. Fikk en bilkyndig kollega til å titte litt i går. Det var betydelig "svetting" fra denne føleren, og etter at han etterstrammet den litt ble problemet mindre. Skal kjøpe ny (kr 66,50) og bytte i dag. Takk for tipsene! Mvh Eivind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
84Corolla Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Toyota:D Litt knoting for å løsne den gamle bryteren, men så var det bare å ha gjengeteip på den nye og skru den på. Nå lyser lampen kun når tenningen er på uten at motoren går. Slukker kjapt og presist når motoren tenner. Mvh Eivind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Levin GT Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Typisk ting det der. Motoren begynner å bli slitt,og oljetrykket på tomgang nærmer seg null...For å ordne det må det byttes veivlagre og rammelagre for å få oljetrykket opp igjen.... Levin GT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT twin cam Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Motoren hans har gått 130k, så den kan vel ikke omtales som veldig sliten. Siter Toyota Corolla GT (85) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 GT twin cam: Den er vel knapt innkjørt ;) Men det jeg tror LevinGT ikke svarer på er problemet som tråden omhandler. Se det slik; Har du en rimelig slitt motor som du ser dette på så er dette en "worst case" ;) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg