Gå til innhold

VOLVO 940 og 740 16v Turbo!!!

Ranger emnet

StorFørtti

Anbefalte innlegg

derre får ringe BT og spøre selv da...

Da kan jo volvo like godt bare trekke tilbake godkjenningspapirene sine fra hjemmesiden sin, og den nyoppnevnte Ombyggings-gruppa på BT kan legges ned. Det er ikke særlig logikk i din påstand:)

I oslo er det hvertfal slik...de har egen ombyggings-gruppe, som KUN tar for seg ombygginger. Gruppa ble oppnevnt første oktober 2006, og består av en del nisser med bart, med NOE kjennskap til de fleste bilmerker... på BT på Risløkka i oslo er dem faktisk veldig greie, sålenge du har tinga i orden som på papiret.

Ser heller ikke noen logikk om hvorfor det plutselig ikke er lov å bygge om. Selv om du HAR turbo fra før av, så sier papirene fra volvo at dette ikke har noe å si, og da skal egentlig BT holde kjeft. Det er derfor ombyggings-kodene står på arket liksom.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg siterer noe jeg har hørt jeg...

BT på Stjørdal kan du ringe å høre med(så lenge det ikke er en orginal 240 turbo (du har en dl f.k.s å setter inn en FK motor f.k.s vil ikke dette bli godkjent etter 1 mai) dette har jeg hørt...

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ryktet henger i verdens tynneste tråd....ombyggings-kodene til volvo er Støpt inn i BT sin verden, og skjønner ikke hva som skulle være så spesielt med 1 mai 2007 som gjør at det ikke skal gå lenger.

Greit, kufanger er det umulig å godkjenne om dagen, men det er pga trafikksikkerhet, og ihht hva EU krever gjennom EØS-avtalen.(menneske vs. kufanger i hastighet= den garanterte død).

Kan ikke se det er noen grunn til at en større motor skal drepe noe mer i en DL eller GL... du kommer som regel opp i like raske hastigheter med og uten turbo, men derimot kan det gå litt kjappere opp til den hastigheten med turbo... Dog, det har ikke noe med trafikksikkerhet å gjøre, det har noe med vett i hue å gjøre.

Mulig bt på stjørdal, om de så har sagt det, sa det for å senke harryfaktoren av volvoer i skjørda'n ;);) hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BT på Stjørdal kan du ringe å høre med(så lenge det ikke er en orginal 240 turbo (du har en dl f.k.s å setter inn en FK motor f.k.s vil ikke dette bli godkjent etter 1 mai) dette har jeg hørt...

Beklager. men dette stemmer ikke ( broren til en av mine beste kamerater jobber på BT på Jessheim ) for senest i GÅR KVELD fikk jeg vite at de papirene gjelder i beste velgående :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg siterer også ofte ting jeg har hørt, men da sier jeg at jeg ikke er sikker og er klar for rettledning om andre mener noe annet, om du ikke er sikker på noe, GIDD å krangle på det da? husker engang en lærer på barneskolen som fortalte et eventyr..ulv ulv! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, åjo da... var på rekruttskolen på Værnes jeg, og makan til harry saker har jeg ikke sett før:blah:

bæsjebrun 244dl ,med slålkapsler og sota hinduer med masse stereo dreiv å kjørte rundt og rundt "kjøpesenteret" i stjørdal sentrum der:P lo så jeg grein :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider