Gå til innhold

Litt bilder etter ønske! Lage form med byggeskum!

Ranger emnet


Lunden07

Anbefalte innlegg

Har da fått litt hjelp herfra med å komme i gang, og da var det ønske om at jeg skulle legge ut bilder. Har nå fått gjort en del så kan legge ut litt nå.

 

Bilde016.jpg

Bilde017.jpg

Bilde018.jpg

Bilde019.jpg

Bilde020.jpg

 

 

 

 

 

Dette er jo litt utenom biler osv., men spør her siden det ser ut som det er en del flinke folk som er gode i dette samt å forklare.

 

Vel, jeg driver med mopeden min, hvor jeg har tenkt til å lage en form til å støpe undertray i. Denne undertrayen skal jo sitte under hekken og passe helt fint med hekken og dekslene rundt. Men jeg er ikke veldig "inn" i dette med glassfibring og sånt, men har glassfibret noe før.

 

Så da lurer jeg på hvordan jeg lager en slik form fra bunnen av? Og må jeg først lage en undertray som passer perfekt med hekken for at jeg skal kunne lage en form? Eller kan jeg bare lage en form ut av ingenting?

 

Sikker mye spørsmål her, men håper på en fin liten forklaring på hva som er muligheten til få dette fint!

Moped nå, men kommer bil om ikke lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, hadde jeg vært deg hadde jeg skrudd av hele hekken, skjært og knekt i orginal skjermen til den blir ca sånn som du tenker deg. Så pøst på med byggeskom. Deretter skjerer du i byggeskummet til den er AKKURAT som du vil ha det. Så støper du rundt dette. Så sparkle/pusse/sparkle/lakke osv..

 

Skjønte du det?

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, hadde jeg vært deg hadde jeg skrudd av hele hekken, skjært og knekt i orginal skjermen til den blir ca sånn som du tenker deg. Så pøst på med byggeskom. Deretter skjerer du i byggeskummet til den er AKKURAT som du vil ha det. Så støper du rundt dette. Så sparkle/pusse/sparkle/lakke osv..

 

Skjønte du det?

 

 

Jepp, skjønte det. Men jeg kan lage den større da enn hva den orginale egentlig er? Eller blir den like stor som den? Fordi jeg skal lage den lenger i begge ender, men kan vel bare legge den i en pappeske å ha på byggeskom, for så å skjære den ut så lang som jeg skal ha den?

 

Fikk også en lite forslag av en kompis. Det var at jeg legger på en pappplate under hele hekken, altså der jeg skal ha trayen. For så å tette igjen alle andre steder, også fyller jeg byggeskom nedi hele hekken og tar den ut igjen etterpå. Å glassfibrer rundt den formen da, fordi da blir den jo like bred som hekken siden formen er som den. Hvem av disse to tror du vil fungere best i praksis?

Moped nå, men kommer bil om ikke lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... eller støpe en form og støpe i den?

"How To" - Støping av deler i glassfiber, i form med polyester

 

Lage plugg og støpe form

 

Det er flere gode how-to'er i how-to forumet. :thumb

 

EDIT: *glemsk* må jo lage en plugg først da. Men det ser det ut som at du/dere har en plan for allerede? :) Selv hadde jeg gått for en trekloss eller noe som er "lett" å forme til en hard, glatt overflate uten å måtte sparkle/støpe og pusse oppå porøst byggeskum. Er jo ikke såå store saken. Skum er mer til store støtfangere etc mener nå jeg.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det med plugg og diverse har jeg prøvd å sett meg inn i, men skjønner ikke bæret av det! Såååe :P

 

Men det blir jo litt vanskelig å bruke en trekloss på dette da, siden det er lite og jeg ikke skal ødelegge noe av det orginale. Så tror jeg blir gåen for byggeskom jeg.

Moped nå, men kommer bil om ikke lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan en "undertray" skal se ut, men det er jo "bare" å spikke til noen planker eller en massiv kloss og pusse på den til den ser bra ut. Byggeskum funker, men både sparkel og polyester er stenhardt. Du får bruke en slags lettsparkel som er lett å bearbeide. Stålplast(sparkel til bil) er vel det hardeste som finnes.

 

Fortell oss åssen det går a?! Og husk BILDER! :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo på en måte et slags understell på hekken da. Som dekker og beskytter diverse ting.

 

Har nå hatt i byggeskom i hekken, så får jeg vente til i mårra med å se hvordan det blir. Ja jeg får prøve å legge ut noen bilder vel. Hehe!

Moped nå, men kommer bil om ikke lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår