Gå til innhold

Golf 90` 2 Prosjekt

Ranger emnet

***shaddiw***

Anbefalte innlegg

Hei.

Da er det endelig min tur til å lage en Prosjekt tråd!

Bilen er en 90`golf II som har usle 160.000 på hjula.

Utstyr:

Spiller - DEH-P580MP Pioneer

Front - 4" SPL Dynamics TD402

Bak - DreamTM 5.5" (skal byttes ut med SPL Dynamics 6.5")

Forsterker/Sub - Soundmagus X-1502

Sub - Audiopipe TXX-AP12RD 12"

Forsterker skal bli koblet om til 2ohm og skal levere 950wRms. Men har lest litt om den, og den er litt undervurdert så den skal levere opp mot 1000-1100wRms i 2ohm.

Bak med kabler lagt opp:

CablesTrunk.jpg

Midlertidigt komp sett:

CompSet.jpg

4" Mount:

FrontMount.jpg

De som sto der før:

SuperDuperSpeakers.jpg

X-1502:

Amp1.jpg

Og til slutt et litt artistisk bilde av en nydelig forsterker:

AmpArt.jpg

Det vil komme oppdateringer snart. Og som litt ekstra info:

De 4" som kommer skal få bygd en egen baffel som ska bli trekt opp og tilpasset så den passer pent framme i de orginale hullene. Det skulle egentlig bli Memphis CarAduio som skulle være Mids/Highs men ble byttet om til SPL Dynamics pga. at de jeg fikk ikke tak i Memphis før i april ca.

Følg med!

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finfint utstyr du har der, men hva er planen egentlig? glassfiber? dører? osv..

Ingen forsterker på høyttalerne? da tror jeg det blir mye sub og lite musikk..

Det som er planen er å bygge en slot-port kasse som er på en måte inspirert av TTB (teamtoxicbass) og det med forsterker på høytallerne blir det etter hvert. Har planer om en SPL Dynamics 4 kanaler og et par SPL Dynamics 6.5" Koax bak. Siden det kommer 4" Koax fra samme merke forran i hjørnene ved vinduet, som det er lagt ved blide av. Men kassebygging og det der kommer ikke før til mitt i vår egentlig.

Så planen er:

Forsterker mids/higs: SPL Dynamics 4 kanaler

Bak: SPL Dynamics 6.5" Koax

Kasse: Slot-Port med 35-36Hz tuning

Og oppgradere hele strømnettet med større dynamo og kabler fra dynamo til batteri og jord å alt det der. Forhåpentlig vis 50mm2 fra Evus. Og RødTop fra Optima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er planen er å bygge en slot-port kasse som er på en måte inspirert av TTB (teamtoxicbass) og det med forsterker på høytallerne blir det etter hvert. Har planer om en SPL Dynamics 4 kanaler og et par SPL Dynamics 6.5" Koax bak. Siden det kommer 4" Koax fra samme merke forran i hjørnene ved vinduet, som det er lagt ved blide av. Men kassebygging og det der kommer ikke før til mitt i vår egentlig.

Så planen er:

Forsterker mids/higs: SPL Dynamics 4 kanaler

Bak: SPL Dynamics 6.5" Koax

Kasse: Slot-Port med 35-36Hz tuning

Og oppgradere hele strømnettet med større dynamo og kabler fra dynamo til batteri og jord å alt det der. Forhåpentlig vis 50mm2 fra Evus. Og RødTop fra Optima.

Du må si fra når du skal bygge da Aleks :D Vil gjerne kåmme å se :) Alltid arti med prosjekter :) Må vel snart ta de sisste bildene å legge ut en tråd jeg oxo :P

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må si fra når du skal bygge da Aleks :D Vil gjerne kåmme å se :) Alltid arti med prosjekter :) Må vel snart ta de sisste bildene å legge ut en tråd jeg oxo :P

Ja det er greit ja! Får vel kanskje sub of Mids framme i dag. Skal begynne å bygge så snart jeg har gjort litt testing og designa ferdig kasse. Ja du må slenge ut bilder du å ja, artig å følge med på prosjekter så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassen er faktisk sånn ca designa nå. Etter å ikke ha gjort noe spesielt i dag så fant jeg ut at jeg måtte lage noe, uansett hva bare det er noe å lage. Så jeg begynnte på kasse til en singel Audiopipe TXX-12 og kom fram til dette. Kassa er tuna til CA.35-38hz. Porten er ikke større enn 2.5". Men med tanke på at den er ca.... ja er ikke helt sikker, men i alle fall 30" lang. og det ble regna ut i RE program til ca.35-38hz.

Bilde 1:

SlotPortcopy2.jpg

Bilde 2(innsiden):

SlotPortcopy.jpg

Kom med kommentarer viss dere vil =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
noe nytt?? :)

Ja har fådt satt inn 4"! og de spiller som bare FAEN!

Har aldri hørt noen komponent sett som sender fra seg så sinnsykt mye og pen lyd, til den prisen de selges for.

Og det som skal skje er at en 4-kanaler fra Soundmagus skal inn.

"The Big 3" skal fikses.

Nytt batteri.

Dynamo fra Diesel golf, er vel 90 amp imotsetning til 60 amp.

6.5" SPL Dynamics Koax`er skal inn bak.

Det er vel det som skal skje. Det kommer Også update på baffelbygging til 4" og Kassebygging til 12".

Her er en liten filmsnutt også til dere som er interrisert!

Sangen er Yo Gotti - I Got Em (Kassa og subben elsker litt høye frekvenser)

th_TXX-AP12RD.jpg

Updates kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har fådt satt inn 4"! og de spiller som bare FAEN!

Har aldri hørt noen komponent sett som sender fra seg så sinnsykt mye og pen lyd, til den prisen de selges for.

Og det som skal skje er at en 4-kanaler fra Soundmagus skal inn.

"The Big 3" skal fikses.

Nytt batteri.

Dynamo fra Diesel golf, er vel 90 amp imotsetning til 60 amp.

6.5" SPL Dynamics Koax`er skal inn bak.

Det er vel det som skal skje. Det kommer Også update på baffelbygging til 4" og Kassebygging til 12".

Her er en liten filmsnutt også til dere som er interrisert!

Sangen er Yo Gotti - I Got Em (Kassa og subben elsker litt høye frekvenser)

th_TXX-AP12RD.jpg

Updates kommer snart!

Får ikke den videoen til å funke :@ :P

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider