Gå til innhold

hjelp !!! hva er det jeg skal brukte til og feste side kjørt med ??

Ranger emnet

selix

Anbefalte innlegg

heisann .. trenger litt hjelp her .jeg driver og styler opp bilen min .. men jeg vet ikke hva jeg skal feste side kjørta med da :S har ikke lyst til og bruke skruer men .. men har hørat at jeg kan bruke lim !?! men ossen lim er det jeg kan bruke til og feste det med ???

mvh ole

takker for alle svar !

bmw e30 320i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy faen her ruuuuler det med innkompetanse innen bilbygging ja.. Hvem faen bruker gaffateip for å midlertidig feste sideskjørt under liming?! Værså snilla!!

Er ikke sikaen som skal holde på plass skjørta alene. den skal dempe vibrasjon og hjelpe mot bevegelser. Skruer eller/popnagler skal støtte opp vekta og sørge for sentrering!!

Selix, hør her. letteste for deg er å er å FØRST og fremst prøve montere skjørta så du vet at dem passer riktig til linjene på bilen. det som ikke passer må du slipe vekk med f.eks vinkel sliper.

Når alt passer og er klart bestemmer du deg for hvor du vil skru skjørta fast til bilne, Helst kan du bruke popnagler.

Dvs på innsiden av skjerm-kanten og et par på innsiden av døra, ned i kanalen.

Deretter handler du sikaflex av den sorte hurtigtørkende typen, husker ikke helt betegnelsen på den, men den koster ca 140kr pr tube.

Også kan du pøse på med store DOTTER hver 20cm f.eks på skjørtet KUN der du vet at skjørtet kommer i kontakt med kanalen..

Lag dottene store nokk til at dem når frem til kanalen også. ikke legg fuger!

Så klistrer du dette intil på bilen. og får en kompis til å holde på plass at det er rett og der det skal være. så kan du borre ca 4 hull pr sideskjørt i type 5mm ellerno, og popnagle.

Beste er da 1 i hver skjermkant på innsiden av kanten altså. og 2 stk fordelt på innsiden av døra..

Dette holder!

Lykketil!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider