Gå til innhold

Problemer med strøm til tuta. Luisi ratt og nav... LØST...

Ranger emnet

El_Loco

Anbefalte innlegg

Har montert ratt fra Luisi(nei, ikke det som ALLE andre har :) )

Mangler + ledningen til tuta. Lurer derfor på hvordan jeg får den inn i navet på letteste måte.

FIKSET DET NÅ...

admin kan avgjøre om han vil slette tråden, eller la den ligge, så andre som lurer på det samme også kan skrive her...

*-87 Golf Deuce. "Syvsoveren"

Overraskende kvikk 1,8 K-Jet

JKM Golf-crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligger det ikke ei ledning der fra før inni?

altså.. det er en ledning festet til navet, og en til tute-"knappen". men den som er festet til tute-knappen har ikke noe sted å gjøre av seg.

ser at det er en metall-fjær som blir klemt ned når man setter på rattet, og at dette skal ha en slags børste-funksjon. men etter det jeg kan se, må man hente strøm fra et annet sted.

har hørt med en kompis, GTI-R her på forumet, og han sa jeg kunne hente fra tenninga. men tuta går jo på tenninga fra før, så det må jo være en kortere, for ikke å si enklere vei å gå?

JKM Golf-crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den fjøra der leder strøm, når du klemmer ned tuta så går denne til jord via rattstammen! da får du en strøm-sirkel og tuta hyler for full hals!

smør gjerne inn baksiden av navet med kobber-fett! da slipper du denne kjipe gnissinga man ofte får ved slik "subbe-koblinger" ..

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den fjøra der leder strøm, når du klemmer ned tuta så går denne til jord via rattstammen! da får du en strøm-sirkel og tuta hyler for full hals!

smør gjerne inn baksiden av navet med kobber-fett! da slipper du denne kjipe gnissinga man ofte får ved slik "subbe-koblinger" ..

Løste problemet ganske enkelt. mellom rattet og navet sitter det en metallring som likner en pakning. denne stikker også litt ned i navet, langs "innerveggen", som også er av metall. jeg klemte inn den flate kabelskoen på ledningen mellom "pakningen" og veggen på navet, og det satt så bra at det løsner ikke før jeg tar den ut selv. hvor skal jeg smøre kobberfett? på den ringen som er i kontakt med "fjøra" som gir strøm til tuta? takk for svar, selv om problemet er løst fra før :)

JKM Golf-crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider