Gå til innhold

Db-måling av eksos.

Ranger emnet

nergy

Anbefalte innlegg

nøyaktig hvor de foretar måling har lite relevans for resultatet uansett! dette måles ved en gitt avstand fra eksosanlegget!

om du står i en stor garasje, liten garasje eller svær hall, så er fortsatt db-målinga den samme. blir hverken høyere eller lavere av omgivelsene!

hva ditt øre hører og hva "mikrofonen" hører er 2 vidt forskjellige ting

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,5meter ifra eksosen i 45 grader over eksosen... ingen vegger på 5 meter skal være i nærheten.. også skal du ha ett turtall på 3000 omdreininger..

men statens vegvesen måler ikke på samme måten.. de måler ved å kjøre forbi en måler i fart i forskjellige turtall... ihvertfall det jeg har hørt

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,5meter ifra eksosen i 45 grader over eksosen... ingen vegger på 5 meter skal være i nærheten.. også skal du ha ett turtall på 3000 omdreininger..

men statens vegvesen måler ikke på samme måten.. de måler ved å kjøre forbi en måler i fart i forskjellige turtall... ihvertfall det jeg har hørt

helt korrekt,men turtallet varierer på de forskjellige bilmerkene...men hva støy og turtall skal være står i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 117db på biln min... Noe jeg syns va meeeget høyt. Vet dem virkelig hvor høyt det egentlig er?!?!?!

Har pratet med noen lokale folk her. Dem mener den målingen skal være tatt ute, på avstand 45grader fra eksosn. Vær og vind kan spille inn, så +1db er lov. Skal være tatt være tatt x-antall meter i fra vegger, fjell osv.... SÅ jeg vet ikke....

Dette er ikke statens vegvesen som har tatt... Det er noen gamle skrulinger på lokale verkstedet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

117db? Har du rakarør ellernoe?

Jeg har ca 120db på det høyeste på min bil. (Rakarør med 7" Stuss)

Målingen burde være tatt ute, men som infested sa, skal det være så så langt unna vegger osv...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

117db? Har du rakarør ellernoe?

Jeg har ca 120db på det høyeste på min bil. (Rakarør med 7" Stuss)

Målingen burde være tatt ute, men som infested sa, skal det være så så langt unna vegger osv...

har ikke rakarør.... Har 2.5 rør under... som har kat, simons effekt potte mitt under, (bakpotte tatt vekk), sotte inn en annen bakpotte med lyd demper... Så 117db meiner jeg er heeelt bak mål, målt :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider