Gå til innhold

Db-måling av eksos.

Ranger emnet

nergy

Anbefalte innlegg

Tror jeg ville ha klaga på den målinga. Særlig om det er i sammenheng med eu-kontroll.

For å si det sånn så er det ikke bare det som jeg mener er helt bak mål. Jeg vet at det verkstedet der er ett sånn verksted som legger ved feil slik at dem tror dem for ta reprasjonen å tjene mere cash!

Jeg var på kontroll med bilen på statens vegvesen som kartla feil og mangler som var med bilen. Så var jeg på ett verksted i finnland som kartla samme feilene som vegvesen gjorde, pluss litt motordeler som måtte skiftes. Så jeg har fått gjort alt av det dem fant som var feil og mangler som burdes rettes oppi. Har kjørt ca 300km etter jeg var der i høst. Den har stått inne i garasjen i hele vinter og har ikke vært brukt. Så skulle jeg på kontrollen her på verkstedet. Som fant 6 2'er feil og 6 1'er feil på bilen. Som jeg ble MEGET overrasket over for å si det sånn. Mens jeg var på verkstedet i finnland fikk jeg dem til å justere lysene på bilen, noe som dem gjore. Så sir han som gikk igjenom bilen her på verkstedet at han hadde justert lysene på bilen, men dem skulle ha noe for det, for å være grei. Så det er noe som sir inni meg at dem legger til ting på bilen min.. Men men, fikk bare beskjed hos dem at vist æ ville klage på dem så måtte æ gjøre det til vegvesenet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Ref. rettledninga som skal følge med manglellappen din:

"Omprøving og klage.

En kjøretøyeier som er uenig i kontrollorganets registrering av feil/mangler kan kreve at Vegkontoret foretar ny kontroll mot vederlag. Dersom den nye kontrollen fører til at kjøretøyet blir godkjent, skal kontrollorganet som gjorde den første kontrollen, refundere kjøretøyeieren det beløpet som ble betalt for den første kontrollen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 8 months later...