Adzam Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Hei, tenkte å kjøpe nye bil rundt vår\sommertiden. Så noen pene Astraer, men lurer på hvorfor de selgest relativt billig i forhold til år og kilometer. Er de på siste leveår allerede da eller noe annet. Sett på en Astra Sportive med ca 140k på telleren, -94 mod. Pene biler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Methras Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 Astran er en god bil den, Jeg hadde en frem til nå for noen uker siden. Problemet er at reprasjoner av store ting er relativt dyrt ettersom det er mye arbeid. Selges billig ettersom de ikke er så utrolig populære. (ser jo ut som gubbebiler) Siter Det er aldri for sent å lære! ... eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald56 Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Fra ca 1995 er Astraene ganske bra for rust. Men bremser, forstilling og registerreim er svakheter. Calipere som sitter, bære/styrekuler, knekt framfjør osv. Sportive motoren (C18XE 125 Hk) er en frisk motor, men MÅ byttes reim på hver 60K. Ellers smeller det....grinchy Litt senk, felger og ei frontleppe, blir den ikke så aller værst å se på heller... Siter Opel Combo B 1,8 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adzam Skrevet Mars 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Astran er en god bil den, Jeg hadde en frem til nå for noen uker siden. Problemet er at reprasjoner av store ting er relativt dyrt ettersom det er mye arbeid. Selges billig ettersom de ikke er så utrolig populære. (ser jo ut som gubbebiler) Tja, men finnes mange "gubbebiler" rundt det årstallet, man ser vel potensialet mere enn hvordan den er der å da... Men virker som om man skal ha seg en slik bør man være sikker på at den er ordentlig vedlikeholdt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DevilBluz Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Jeg gikk for Astra F stv, og er storfornøyd. Men har merket meg at det ikke er av de mest solide bilene. Forstauskanter er vistnok Astras værste fiende. Og foringene er bytteklare etter ca 200 000km alt ettersom kjørestil. Må legge til at X16XEL er den dårligste motoren Opel har laget. Drikker ofte litt olje. Kan også si at 94mod 1,8 sportive har 125hk, og det er jo den sprek motor som burde gå på ca 0,8l på mila. min 1,6 går på 0,7l på mila. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Det er vel kanskje verdt å ta en naf-test på en bil man er usikker på. kan være verdt den tusingen man må betale for testen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leepriest Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 :D Min forrige Astra var en 94.mod 1,8 sportive stv. 125 hester og den spant når man dro ut 1. giret på tørr asfalt, og 1. og 2. gir på våt asfalt. Veldig sprek motor. Gikk som ei kule. Hadde 170 km/t med 5 personer + bagasje i bilen da jeg var i Finland med den. Kunne være økonomisk også. Har hatt den så lav som 0.54 på mila på langkjøring. Hadde egentlig ingen problemer med den bortsett fra slitte ytre endeledd som ble byttet. Øvre fjærskåler bak var nesten rustet bort, og tanken begynte å lekke på slutten av min tid som eier. Men eller så var det en bra bil. Kjøpte meg opp til en 99-mod 1,8 Elegance stv. Har en del mer ekstrautstyr som var en av grunnene til at jeg byttet. Astra'er er veldig driftsikre, og relative rimelige vedlikeholdskostnader. En sikker vinner! Siter Mazda 5 Opel Astra G http://www.gauldalgatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mayhem Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Jeg har 1.6 16v, altså X16XEL som er nevnt over her, og har ikke hatt noen problemer med den.. Nå hadde riktignok min gått bare 60k når jeg kjøpte den og rundet 86k i går, men syns den har holdt bra. Syns den går ganske bra og til å være en stakkarslig 1.6.. Ellers er vel bilene ganske utsatt for rust i hjulbuene bak og viskeren på bakluka. Er fornøyd med bilen jeg, men et irritasjonsmoment er at alt virker som det er litt dårlig satt sammen, mye knirking og skrangling. Siter (\_/) This is Bunny. Copy Bunny into your signature (O.o) to help him on his way to world domination. (> <) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Astraen er en god bil det, de fleste er ikke møkkkjørt som mange calibraer er foreksempel så det er en av fordelene med de. 1.8 motoren er ganske frisk med tanke på at det egentlig ikke er noen stor motor egentlig. Det som er morsomt er og sette en c20let (ofte kjent som calibra turbo motor) i en astra. Da går det i allefall unna kan en si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mayhem Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Astraen er en god bil det, de fleste er ikke møkkkjørt som mange calibraer er foreksempel så det er en av fordelene med de. 1.8 motoren er ganske frisk med tanke på at det egentlig ikke er noen stor motor egentlig. Det som er morsomt er og sette en c20let (ofte kjent som calibra turbo motor) i en astra. Da går det i allefall unna kan en si. Kan love at det går unna ja, gikk en rundt her før med c20let.. 204hk/1000kg = fun! Og c20let er vel ikke den vanskeligste motoren å skremme opp litt heller..:) Siter (\_/) This is Bunny. Copy Bunny into your signature (O.o) to help him on his way to world domination. (> <) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 C20LET e en av de beste motoran og trimme.. Eds chip sats så kan det hentes oppimot 316hk-485nm, koster 5900kr. Meget billig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.