Gå til innhold

trimm gasser....?

Ranger emnet

volvo-peer

Anbefalte innlegg

Du får vel egenlig ikke så mye ut av å sette dobble gassere på en orginal motor. Har ikke superpeiling på forgassere, men 2 stk. 36/36 weber eller noe + litt sintere kam og høvla topp burde funke.... Da byner det vel å ligne på noe... Pedersens Racing i særp har gassere til en ikke så alt for dyr penge. De har jo litt peiling og...

-72 Volvo 142 B20 Sport

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=165811

-Dørtrekk til 242 ønskes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør heller satse på en 32/36 eller 36/36. ikke to.

eller så kan du få tak i to doble 45. vis du skal ha 175-200hk må du gjøre en god del. du må ha en grom topp og en vass kam og to doble gassere og grenrør. jeg holder nå på og monter en lett portet 531 topp og en vx3 kam, så har jeg en weber 32/36 og JT 4-2-1 grenrør. håper og få det sammen i løpet av uken

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare ta en tur til "søta bror" å kjøpe deg en turbomotor. Er mye billi i sverigegrinchy Å det er jo lettere å hente hk ut av en turbomotor enn en sugemotor. En chip å litt mere trykk så er du i gang.... Vil også tro at forbruket vil bli noe bedre med elektrisk sprut kontra gassere.. Å du bor jo rett ved grensa..

-72 Volvo 142 B20 Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare ta en tur til "søta bror" å kjøpe deg en turbomotor. Er mye billi i sverigegrinchy Å det er jo lettere å hente hk ut av en turbomotor enn en sugemotor. En chip å litt mere trykk så er du i gang.... Vil også tro at forbruket vil bli noe bedre med elektrisk sprut kontra gassere.. Å du bor jo rett ved grensa..

gassresponsen i en turbomotor suger...

Har akkurat kjøpt en 945 med 225 bremsa hk; kn filter, 3"eksos med en potte, gik turbo, gik chip, 530 topp, sikkert orginal fk-kam

Må helt ærlig si jeg er skuffa over responsen i denna motoren... savner å kjøre NA 350 V8 til daglig! Trødde man på pedalen der så svarte den momentant i motsetning til volvo'en med turbolagg på 1-2 sek (føles ihvertfall sånn)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte med samme oppsettet på min 940 med 16t turbo, og jeg ble ikke skuffa... Klart du får jo ikke samme respons på pedalen, men det er jo også to helt forskjellige motorer. Dette er jo smak og behag. Jeg har også en 2,1 B20 sport med steg 2 topp og K-kam som fungerer meget ba, men jeg vet ikke helt hvem jeg liker best. B20`n har drag helt fra bunnen, mens en turbo trenger tid på og få trykk. Som sagt, smak og behag.

-72 Volvo 142 B20 Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt en 945 med 225 bremsa hk; kn filter, 3"eksos med en potte, gik turbo, gik chip, 530 topp, sikkert orginal fk-kam

Må helt ærlig si jeg er skuffa over responsen i denna motoren... savner å kjøre NA 350 V8 til daglig! Trødde man på pedalen der så svarte den momentant i motsetning til volvo'en med turbolagg på 1-2 sek (føles ihvertfall sånn)

Har kanskje litt å gjøre med innsprutet også?..

Men seff, turbolagg må man leve med...

Men som sagt tidligere her. http://www.pedersens-racing.no kan du finne mye fint hos :)

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Du kan jo planlegge kjøringa di såpass at du er klar på pedalen et til to sekunder tidligere.. Såpass langt foran deg bør du ha planlagt når du kjører.

Btw.

The carburettor is a device that blends air and fuel for an internal combustion engine. It was invented by Hungarian scientists Donát Bánki and János Csonka in 1893

I 1893! Det er ca 114år sia... Game over

Lenke til kommentar
Del på andre sider