Gå til innhold

Borg warner T5 i 240

Ranger emnet


Shorty85

Anbefalte innlegg

Problemet med Getrag 265 igjen er at de som selger gjerne vil ha 7-10 000 kr for de gamle kassene, og da er dem gjerne oppbrukt pga lang km og ungdomskjøring.

Så må du koste på 6 000 i overhaling.. er det verdt det? Nei.

 

M47 type III eller II (rundt 90-93) skal visst tåle endel juling iflg. svensker, har ikke prøvd den men skal se til sommern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Om du ser hva jeg skrev, sa jeg aldri at kassen var DÅRLIG.

Jeg sa at den ikke var dårlig, men jeg ville bare påpeke at det langt fra er en "skuddsikker" kasse.

 

Det var selvsagt ikke en 850 som knakk en slik kasse, jeg er jo ikke så på bærtur at jeg tror denne kassen kan monteres i en FWD bil.

 

Jeg ber deg derfor LESE skikkelig, før du "halloer" meg.

 

1) Han knakk den på en 850r MOTOR (i en "s90" i tilfelle du lurer)

2) Girkassen T5 er ikke SÅ SKUDDSIKKER som mange vil den skal være

 

Ja, jeg er enig i at samme gjelder Getrag 265, den er gjerne også oppskrytt litt. Samme gjelder volvo sin bakaksel, volvo sin m45, m47, m90, etc. De fleste uten peiling kjenner en garasjemekker som hadde en onkel som trodde han hadde 900hk pga. han hadde olje i intercooleren.

 

Det kjørte han da med i en uke, uten at kassen raste og han burnet på gresset med sine 165 brede 14" steinharde vinterdekk.

 

Prøver å sette opp litt kontraster nå, så du kanskje skjønner hva jeg mener. T5 er nok bedre enn m45, m46 og noen av de er nok bedre enn m90, men ikke alle.

 

Getrag 265 er nok bedre enn de fleste, om ikke alle standard t5 kasser.

 

De fleste tror det er bare en type m90, bare en type t5, etc. men sånn er det nå desverre ikke. Men vi kan godt legge denne diskusjonen død, jeg har forklart hva jeg mente og iallefall en i denne tråden skjønte det. Formålet mitt var ikke å starte diskusjon om girkasseprodusenter, m.m., men mer å tipse om at denne kassen ikke akkuratt er "the dopest trip", som jeg selv en gang trodde (for ca 2 år siden).

 

Jeg trodde for 2 år siden at t5 kassen ja.. Monterer jeg den, kan jeg mishandle den dag inn og dag ut, pga MANGE folk påstår dette.

Samtidig, påstår en del tullinger at m47 tåler 450hk med herjing, m.m. :titties:

 

Huffda!

Eg las ikke godt nokk til å forstå at en bil med en 850R motor

ikke står i en 850r men i en S90.

 

Men skal eg være ærlig så hadde eg ikke betalt så mye mer en

2000- 3000kr for en gamel Getrag 262 / 265 uten annen historikk en at den er plukket ut av en bil, og da var alt i orden,

Men man kan være heldig. Blir selvfølgelig en helt annen pris hvis kassen er overhalt og der er kviteringer for arbeidet.

Kassen er sterk den.

Eg trur at det kommer mange T5 kasser fra usa om ikke lenge.

Og da får det vise seg om de er sterke nokk.

 

 

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R154 kassen (toyota) tåler ganske mye for ikke så ille sum penger, iflg. toyparts.

 

Den Toyota R154 kassen trur eg er på høyde med Getrag 265.

Men eg trudde den var urimlig dyr?

Men nå når der er flere som importerer deler fra østen så skulle det vel være mulig å få med noen R154 kasser i samme slengen?

Dette må sjekkes,

Adapterplate går nå å få laget til de meste.

 

http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/supra_in_volvo.htm

 

 

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok jeg går for en T5 kasse, det er ikke mer enn litt i underkant av 300Hk (tror jeg) i motoren. jeg gidder ikke betale 30.000 + mva for en tko kasse, når jeg kan få en som holder mer enn nok til halparten og vel så det...

 

Er det noen som veit hvordann det blir med en sånn T56 kasse i volvo, satt og regna litt på utvekslinger og det kan bli moro med den utvekslinga T56 kassa kan tilby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke kjøpe en overhalt m45/m47 dogboks fra selholm eller lignende når du først skal bruke 10000 lapper på kasse. du får overhalte m45 dogbokser i nabolandet for helt ned til 8000 spenn. og herjer du i stykker disse bør du kansje lære deg og gire først. ulempen kan være utvekslingen på 1.gir kan gi litt lite kjøre egenskaper i byen.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gått ha brukt en sånn en men dette er jo en bil jeg bruker til daglig, go det er jo ikke direkte behagelig med 3000rpm i 100kmt på e6 heller da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for de som har penger nok....

http://www.mobeck.com/mt/SellholmM4500.asp

 

denne tåler 550nm++

og fåes som 5 trinns kjøre komforen blir bra den med det... bare kjøpe seg et par øreklokker for susinga... eller en stor stereo.

selv om det er dogboks går det ann og bruke klutsjen en gang i mellom:blunk: støyen er ikke så forferdelig.

 

beklager er kansje litt offtopic... men men.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det koster 15k for en tko boks er jo greit, men da kommer clutch, adapterplate, mellomaksel osv i tillegg... wetterhus racing skal ha 30k +moms og det veit jeg ikke om jeg trenger.. men men vi får se hva tiden bringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Toyota R154 kassen trur eg er på høyde med Getrag 265.

Men eg tudde den var urimlig dyr?

Men nå når der er flere som importerer deler fra østen så skulle det vel være mulig å få med noen R154 kasser i samme slengen?

Dette må sjekkes,

Adapterplate går nå å få laget til de meste.

 

http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/supra_in_volvo.htm

 

 

Øyvind

 

 

Ga 3 lapper for r-154 kasse i sweden.på en skrot.

 

De har løs kåpe men "ukurante" giroverføringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår