Gå til innhold

Min 240. V8 eller turbo... kansje sug?

Ranger emnet

muren motor

Anbefalte innlegg

Her er volvo'n min! passe pynta 84 mod,har planer om litt motor. 230a nå. Men planlegger litt mer futt. Heller igrunnen mot v8.Er veldig gira på gromm volvo sugemotor.. men det koster mer enn det smaker. turbo frister og.. Men hvorfor ikke V8?!!

http://www.eurofoto.no/show_album.php?aid=1417919

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , fin bil!

Jeg har hadt turbo tidligere, morro det , men har nå en 242 med v8 og det er rått.

Er jo litt lettere å bare sette inn en turbo motor enn en v8 skulle jeg tro.

Lykke til med bilen, har du ett bilde av den inni baki ,der du har sveist igjen side vinduet?

Så bra ut.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.eurofoto.no/show_album.php?aid=1417919

kutta ut i 30mm isopor å kledde med sort filt, som i basskassetrekk. ser greit ut det, skal lakke taktrekket sort til helga viss været blir greit.

Har forøvrig masse rare ombygginga med tanke på motor,taksenk å lignende.. så mulighetene ligger åpne! men bilen blir stort sett brukt til å frå jobb. så turbo hadde nok vert det greieste økonomisk sett. men har hatt mye amerikansk før da.. så sakner litt V8 lyd! har og en jeep cherokee 4.0 ho. så har litt lyst å matche den med effekt! PS! bildet av trekket ligger i linken! trenger litt øving for å få ett bilde pr svar ser jeg!:blunk:

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg hadde jaffal godt før v8,rimligare å trimme å du he lyden å ikkje minst moment frå 1000 omdr;) nåke en turbo ikkje har:P men v8 å turbo ha no vår rått!

Men da er det jo bare å kjøpe en amerikaner av noe slag så har du jo det å da slipper du å ødelegge en pen volvo med masse uorginalt dill! :volvopower:

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det jo bare å kjøpe en amerikaner av noe slag så har du jo det å da slipper du å ødelegge en pen volvo med masse uorginalt dill! :volvopower:

ødelegger jo den ikke da.. er faktisk ikke verre enn å plukke ut V8'n å sett i volvomotor igjen. kutter ingenting i bilen.

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo V8 er rått. De som sier at det er synd å ødlegge en Volvo med å sette inn V8 har ikke prøvd det. For da tar man faktisk springfart å driter i om den har Chevy motor.

Right? Dere som sier det er tull, har dere prøvd en frisk V8 i Volvo?

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ødelegger jo den ikke da.. er faktisk ikke verre enn å plukke ut V8'n å sett i volvomotor igjen. kutter ingenting i bilen.

Nei det er jo sant men har du prøvd f.eks. en femmer eller sekser med turbo? mye råere enn en v8 og så er det jo volvo motor. :p

-86 245 -Prosjektbilen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha noe bensingjerrig er neppe v8 eller turbo noe for deg :P

TurboDiesel kanskje, hehe..

b230f bruker ikke så mye bensin da, men den går jo ikke noe bedre enn din b230a.. B230FT er ikke SÅ ille på forbruk, OM du kjører pent da, noe ingen bytter motor for å gjøre(?).

Bytt til hva du vil, sier jeg da, men prøv å få deg noe med iallefall halvmoderne injection.. Ikke forgasser og helst ikke mekanisk injection, så slipper du unna værste bensinsløseriet iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha noe bensingjerrig er neppe v8 eller turbo noe for deg :P

TurboDiesel kanskje, hehe..

b230f bruker ikke så mye bensin da, men den går jo ikke noe bedre enn din b230a.. B230FT er ikke SÅ ille på forbruk, OM du kjører pent da, noe ingen bytter motor for å gjøre(?).

Bytt til hva du vil, sier jeg da, men prøv å få deg noe med iallefall halvmoderne injection.. Ikke forgasser og helst ikke mekanisk injection, så slipper du unna værste bensinsløseriet iallefall

Sant nok men man kjører vell ikke volvo får å spare bensin? hehe

-86 245 -Prosjektbilen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider