Gå til innhold

Min 240. V8 eller turbo... kansje sug?

Ranger emnet


muren motor

Anbefalte innlegg

Ikke mulig å ha bensingjerrig V8'r? En Chevy K5 2wd (1900 kg) med 350gasser og ~200 hk har lavere oppgitt forbruk på langkjøring enn det en 240 har med B230A...og skal man bygge om seriøst i dag bygger man med innsprut!

 

Kan noen komme med effekt og dreiemomentskurver til en 400 hk Volvo turbomotor for å sammenligne? :D

 

v8.jpg

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville gått for v8'er. Noe "annerledes" enn B230ET/FK/FT-motor som alle setter inn.

 

V8'ere bruker ikke nødvendig vis masse,masse bensin...som regel får du torquen på lave turtall, og da slipper du all turtall-sperrekjøringa som slurper sinnsykt med bensin på enhver bil..:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Ikke mulig å ha bensingjerrig V8'r? En Chevy K5 2wd (1900 kg) med 350gasser og ~200 hk har lavere oppgitt forbruk på langkjøring enn det en 240 har med B230A...og skal man bygge om seriøst i dag bygger man med innsprut!

 

Kan noen komme med effekt og dreiemomentskurver til en 400 hk Volvo turbomotor for å sammenligne? :D

 

v8.jpg

 

att de oppgir en 350/350 kombinasjon til under literen på langkjøring fremstår for meg som uoppnåelig.. kansje med egg under pedalen, slakk nedoverbakke å hjemlengsel.. kjører forøvrig ALDRI jevnt i 90 over flere mil som desse talla blir tatt ut av. Ligger forresten ann til att det havner en 350/350 på tunet om få dager.. Angrer litt på att jeg dompa bakakslingen jeg hadde til 4-trinnskassa.. hadde fått ned litt turtall da..

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lite dere klarer å presse motoren på langkjøring er jo helt uinterresant, det som er interresant er jo forbruket ved din vanlige daglige kjøring (i byen f.eks) og heller ikke hvor LITE du KLARER å få den til å bruke...

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det er i ALLE fall bare piss...

Jeg bruker en GOD liter på mila på småkjøring, og nå om dagen som jeg har litt pigger jeg vil bli kvitt for å gjøre dekka på 245'en lovlige igjen bruker jeg i hvertfall bensin.

 

(B23ET med portet 405 og en T3 trim60 a/r .63/.42 og Electromotive... rundt 1.2bar)

 

Men på langkjøring med samme motoren ligger jeg under literen i gjennomsnitt på en tank om det ikke dukker opp BMW'er eller lignende enten forfra eller bakfra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår