Gå til innhold

940 tannstang lik s90 tannstang?

Ranger emnet


volvo244

Anbefalte innlegg

Er disse like?

Tror min er gåen...

Er noe rart med styringen.

Når jeg har litt fart inn i en skarp sving å vrir rattet mer enn 90 grader , så drar rattet litt tilbake.. Så må helst sitte med begge hendene på rattet , vansklig å forklare skriftlig dette....

Men jeg blir "nesten" sittende å kjøre sikksakk gjennom svingen.

 

Noen som har noen kloke svar til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har sett i Vadis nå så har de ikke like delenr.

 

Så jeg tror nok det er forskjellige tannstenger. Men det er jo flere varianter på både s90/v90/960 og på 940. Men er ganske sikker på at s90/v90/960(etter 95)ikke er riktig å bruke, men kan jo hende den kan tilpasses..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse like?

Tror min er gåen...

Er noe rart med styringen.

Når jeg har litt fart inn i en skarp sving å vrir rattet mer enn 90 grader , så drar rattet litt tilbake.. Så må helst sitte med begge hendene på rattet , vansklig å forklare skriftlig dette....

Men jeg blir "nesten" sittende å kjøre sikksakk gjennom svingen.

 

Noen som har noen kloke svar til meg?

 

 

Har opplevd samme problem med knekt fjør foran på 240. da hukka den i dempertårnet og var vanskelig å svinge ene veien.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noe lignende problem på min trur jeg. når man kommer inn i en sving så føles det som om rattet sitter igjen.. kommer over et sånt punkt så går det bra.. akkurat som det skulle være slitne bærearmer og endeledd..

men di er nye. så tenker det må være tannstanga som er utsslitt i krysset eller no.. ny koster rundt 3500 på volvo mener jeg og hørt..

2,3l med 16V og dobble gassere, retro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår