Gå til innhold

Innstalere bil stereo i Passat

Ranger emnet

supahman

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettop kjøpt meg en Passat sedan 2,0 96 modell.

I bilen er det orginalt annlegg, med en gammel blaupunkt spiller.

Har planer om å kjøpe ny spiller og et component system.

har et budsjett på 3-3500kr. Kom gjerne med forslag!

Er første gang jeg skal innstalere stereo i bil så jeg er blank på hvordan det er koblet etc.

Men jeg lurte på om jeg trenger nye kabler(siden det er gammel bil) og evt. andre overganger og div.

Hvor legger dere kablene? er det vansklig og skru av dekselet på døren?

Andre ting jeg bør vær obs på?

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har samme bilen, og ISO kontakten i min var ikke noe problem hvertfall.

Hvis du har tenkt til å sette inn en forsterker til å drive høytalere eller sub trenger du :

- signalkabel (med styrestrøm)

- strømkabel (+ og -)

- Sikring

- Høytalerkabel

Hvis du vil slippe billig unna så kjøp et bilstereo-kabelsett på biltema. De koster fra 200 og oppover, og fungerer helt greit.

Det jeg gjorde i min var å bytte høytalerne i dashbordet, og satt inn 2 stk 6,5" i hattehylla (skal du ha noe annet må du skjære i metallet under hattehytta, siden de kun har 2 runde hull for høyttalere orginalt). Itillegg har jeg en liten 10" sub. Subben og høyttalerne bak er koblet på forsterkeren, mens de i dashbordet er koblet rett på spilleren. Gjorde det slik for å slippe å dra høyttalerkabler bak til forsterkeren.

NB, legg strømkabelen fra batteriet og signal-kabelen på hver sin side i bilen, så slipper du "turtallsstøy" på lyden din.

(eller invester i en dyr og godt skjermet signal-kabel)

Jordinga tar du bare rett fra noe metall der du plasserer forsterkeren, ikke noe vits å dra dette helt fra batteriet.

Ellers er det veldig lett å demontere lister osv. i disse bilen, så det er ikke noe problem. Vær nøye med hullet i torpedoveggen til strømkabelen. Disse bilene har nok fukt-issues fra før av, og trenger absolutt ikke flere :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar:)

Har ikke fått bilen enda, så har ikke studert så veldig nøye på det med stereoen. Men får den i løpet av uka:)

Men var en ting jeg lurte på.. Har sett på noen bilder av lignende, og da var det ikke plass til høyttalere i dørene fremme, bare i dashbordet. Husker ikke så godt fra da jeg var å så på bilen:P Noen som kan bekfrefte det?

Og hvilken dimensjoner er høyttalerene?

(liker å vere godt forberedt):magic:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...
  • 1 year later...