esbandos Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Har en motor liggende som det stod noe k-jet-greier på. Tok av toppen og innsug og alt det, å satte på 398topp med gasser. Når jeg hadde toppen av, så jeg at det var ei forhøyning i stemplene, og blokka er en b21 etter som jeg har klart å måle meg fram. Stod turbolamell og trykkplate på motoren fra før, så jeg lurte på om dette kanskje var turboinnmat ellernoe i denne..? Noen som vet? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 hvis d var noe forhøyning så veit e ikke .. men hvis det var ei fordyping i mitten a stemplet på MER en 2,5mm så kansje du har en ET men vil tru du har std E stempel med litt forsenking for lavere komp.Er std med litt fordyning på b21 etter 78.+ at en Turbo blok har olje retur ,mener jeg selv på B21et Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Hmm.. Var forhøyning ja. Var vel forhøyning på ca 2-3mm. Motoren har gått i bilcross/rallycross, så hvis det har vært turbomotor, er vel bunnpanna bytta.. Står heller ingen plasser på blokka om det er b23, b230 etc.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbodevil Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 hvis det er en original b21et så er det oljeretur gjennom blokken og eget oljeuttak til turbo. Siter The One And Only Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Rimelig sikker på at du har en b21et Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Hvorfor er du rimelig sikker på det? Har du noen mer info enn det jeg har? :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 hmm forhøyning i senter ? el på sidene? hva med et bilde ? Har aldri sett volvo med forhøyninger på stempl Kun Grop i mitten og evt utfresninger for ventiler Ken Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Hvorfor er du rimelig sikker på det? Har du noen mer info enn det jeg har? :p K-Jet, 2,1 liter, 398 topp... Alt det er jo specs på en stock b21et Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helland Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 er det et eget uttak ca 10cm til venstre for oljetrykksgiver? er det hull i blokka nede ved bunnpanna til retur? hvis du ikke har det er det iallefall ikke ei turboblokk.. evt ettermonterte et stempler, og skifta bunnpanne... (retur i bunnpanna hvis det har vært ettermontert turbo...) eller? Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Hmm.. Er vanskelig å ta bilde, da jeg har satt på ny topp. Har ikke sett etter noen hull, men kan sjekke dette senere. Hvis det er ei turboblokk, evt innmaten, er det nok byttet bunnpanne siden motoren har gått i bilcross/rallycross.. Syns bare det var rart at det ikke stod noen form for merking på motoren. Som f.eks B21, b23, b230 osv. Står ST eller SD eller noe. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helland Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Hmm.. Er vanskelig å ta bilde, da jeg har satt på ny topp. Har ikke sett etter noen hull, men kan sjekke dette senere. Hvis det er ei turboblokk, evt innmaten, er det nok byttet bunnpanne siden motoren har gått i bilcross/rallycross.. Syns bare det var rart at det ikke stod noen form for merking på motoren. Som f.eks B21, b23, b230 osv. Står ST eller SD eller noe. står ikke b21 på min heller som jeg vet om :P Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 hmm... Har da sett det har stått det på alle mine motorer... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Står heller ikke på min blokk hva det er og det er b21at. Men til trådstarter så kan det høres ut som du har en ET-blokk.. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Hmm.. Hvordan finner jeg ut helt sikkert om jeg har turboblokk eller ikke? Er det noen spes komp jeg kan måle? I Forhold til en standard b21..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Hmm.. Hvordan finner jeg ut helt sikkert om jeg har turboblokk eller ikke? Er det noen spes komp jeg kan måle? I Forhold til en standard b21..? Mener turbo blokka har en del mere komp en standard Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.