Gå til innhold

Hva kjennetegner ei turboblokk?

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

trur du tenker på 631 topp og k motor du mener der har du flat topp og forbrenings kammer i stempel. IKKE noen volvo motor jeg har sett som har slike stempel.

Esbanos prøv å få tak i hvem som har hadt den blocka di.Kunne vært intresang å få høre hvilket formål de der har hadt.

Mvh Ken

hmm ja nå klarnet hukomelsen her.. stemmer de me 631 topp ja. bommet litt der eg ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Er nok ikke noe hjemmesnekra greier.. Står noen nr på stemplene. HJ 98.43 ellernoe om jeg ikke husker helt feil. Var vanskelig å se under all soten.. :P

Er vanskelig å få tak i han som "bygde" opp motoren, da ingen vet hvem det er. Etter som jeg har hørt, er det litt forskjellige deler i den motoren der som er bygget for å få bedre bunndrag... Den drar jo noe sinnsykt på lave turtall..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel hvis du har "hørt "at det er noe spesiele deler så må jo noen vite no mere.Eneste grunnen jeg kan se er at du ska få opp komp.Bort sett fra det så kan jeg ikke se no fordeler.Ryker reg reima di så er både ventiler og stempel skrot med null spill mellom ventiler og den toppen i mitten av stempel.

CA høyde på den forhøyningen ?

2,5mm-3mm?

Kan seff være at de har montert ei stroka veiv men da var d rart at de ikke har dreid av hele stempel(flatt topp) Side du har lengre slag får du økt bunndrag+volum økning.Kan seff være at de har dreid av yttersiden for å få stemplet opp og høykomnp i forbrennigs kammer.Ta et bilde av forbrennings rom.

Men som sagt jeg er langt fra noe expert på dette .Men har vært moro å funnet ut hvorfor de har montert noen sånne stempel.

Mvh Ken

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ja, er klar over at stemplene er skrot om reg.reima ryker.

Er ca 2-3-4mm ja.. Tror neppe dem har montert stroka veiv, da hadde det blitt mer effekt enn det den har nå.. :P Tror heller ikke at dem har dreid av stemplene, da det stod noen tall ellernoe på yttersiden av stemplet...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider