Gå til innhold

Hva kjennetegner ei turboblokk?

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm... Kan det være at de som hadde motoren før meg, bytta innmat til ei standard b21 blokk?

 

 

Hvordan er det med turbo på en helt orginal b21 forresten? Kan man lade mye?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

 

Kan sikkert være at forrige eier har byttet innmat.

 

Folk her i byen kjører vell 0.4-0.5 på b21AT, A motor med turbo, med dobbel topp pakning kan man vel lade 0.7-1.0bar!?

 

 

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K-Jet, 2,1 liter, 398 topp...

 

Alt det er jo specs på en stock b21et

 

Alt det er jo specs på en vanlig B21E også.

 

Hei igjen...

 

Kan sikkert være at forrige eier har byttet innmat.

 

Folk her i byen kjører vell 0.4-0.5 på b21AT, A motor med turbo, med dobbel topp pakning kan man vel lade 0.7-1.0bar!?

 

 

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

 

Vitsen i å lade 0.7-1.0 bar når bensin gir seg på 0.7 da?

Original sats til B21A(T) inneholder 7,5:1 stempler også, så dobbel toppakning ville ikke vært noe poeng, men bensin tar slutt som sagt.

 

Hmm.. Hvordan finner jeg ut helt sikkert om jeg har turboblokk eller ikke? Er det noen spes komp jeg kan måle? I Forhold til en standard b21..?

 

Svært lite målbart uten å plukke den fra hverandre da. Men den vil være rimelig lat med 7.5:1 komp uten overlading. T-kam originalt i B21ET forresten.

 

Skal vises godt på blokka med oljeretur til venstre på kanten mot bunnpanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Så bensinen gir seg på 0.7? Skal jo kjøre forgasser, å tenkte å skaffe ei sånn bensinpumpe til turbo. (Den med 3 utganger). Den leverer vel mer?

 

Har ikke funnet noen oljeretur på blokka, så er vel isåfall bare innmaten som er turbo..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår