esbandos Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Du har ikke eksakt tall? Står det i haynes btw? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 nå må dere slutte å tulle BLOKK VEIV RÅDER STEMPLER TOPP blokka er jo lik på alle. er bare at på de med turbo er det borra opp for oljeretur. men alle blokkene er likt støpt og borra. en B230 er en B230 enten det er en F eller FT motor... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 står det ikke på den kantem rett over fordeler a? Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 står det ikke på den kantem rett over fordeler a? på mange står det bare ett tall å da er det ikke bare bare.. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 ok Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 oljeretur er ett kjennetegn ja.. og så er det olje ut tak så og si rett bak eksosmanifoilen(ett hull med m14*1.25 gjenger) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Hei... Esbandos: Etter hva jeg kan huske var det 7.5:1 i komp på ET!? Min FT motor står det Ved siden av fordeler, framme! Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Hmm... Kan det være at de som hadde motoren før meg, bytta innmat til ei standard b21 blokk? Hvordan er det med turbo på en helt orginal b21 forresten? Kan man lade mye? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Hei igjen... Kan sikkert være at forrige eier har byttet innmat. Folk her i byen kjører vell 0.4-0.5 på b21AT, A motor med turbo, med dobbel topp pakning kan man vel lade 0.7-1.0bar!? Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 O.4-0.5? På orginal motor? Uten å ha gjort noe som helst med den, bortsett fra å montert turbo...? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 K-Jet, 2,1 liter, 398 topp... Alt det er jo specs på en stock b21et Alt det er jo specs på en vanlig B21E også. Hei igjen... Kan sikkert være at forrige eier har byttet innmat. Folk her i byen kjører vell 0.4-0.5 på b21AT, A motor med turbo, med dobbel topp pakning kan man vel lade 0.7-1.0bar!? Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Vitsen i å lade 0.7-1.0 bar når bensin gir seg på 0.7 da? Original sats til B21A(T) inneholder 7,5:1 stempler også, så dobbel toppakning ville ikke vært noe poeng, men bensin tar slutt som sagt. Hmm.. Hvordan finner jeg ut helt sikkert om jeg har turboblokk eller ikke? Er det noen spes komp jeg kan måle? I Forhold til en standard b21..? Svært lite målbart uten å plukke den fra hverandre da. Men den vil være rimelig lat med 7.5:1 komp uten overlading. T-kam originalt i B21ET forresten. Skal vises godt på blokka med oljeretur til venstre på kanten mot bunnpanna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Ah.. Så bensinen gir seg på 0.7? Skal jo kjøre forgasser, å tenkte å skaffe ei sånn bensinpumpe til turbo. (Den med 3 utganger). Den leverer vel mer? Har ikke funnet noen oljeretur på blokka, så er vel isåfall bare innmaten som er turbo..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Gir seg om du har turbopumpe og, det er forgasseren som tømmes for fort. Kan løses ved tilleggsprut feks. Hvorfor skulle det være turboinnmat i en sugemotor? B21 stempel Er vel B23E som har flatstempel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 Kan alltids åpne forgasseren å finne fram borr og drill for å få mer bensin;) Men et annet problem med høyt trykk er at du kan ta pakningene i forgasseren. Og da spruter bensina ut av forgasseren om du er uheldig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 Hmm.. Er ikke sånn mine stempler ser ut. Der er forhøyningen nedover, mens på mine, er dem oppover... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.