Gå til innhold

Hva kjennetegner ei turboblokk?

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått motoren i bilen ihvertfall, å vært å prøvekjørt litt.. Oppdaga at topp-pakningen da var gåen, så da er det bytte igjen.

Går det forresten an å bruke topp-pakning fra b23a på b21?

Slenger med noen bilder av stemplene med oppoverhøyning.

DSCN1689.jpg

DSCN1690.jpg

DSCN1691.jpg

DSCN1692.jpg

Her er et bilde av toppen som stod på motoren:

DSCN1693.jpg

398topp:

DSCN1694.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må diameteren stemme? Man kan bruke b21 pakning på b19 etter som jeg har fått med meg, så skal vel funke å ha b23 på b21?

Hvilke stempler har jeg da? Hvis det ikke er turbostempler som du sier..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja... si det... mere futt i fra bunnen?? ikke veit jeg... veit folk har brukt chevrolet stempler i volvo motor men kan ikke huske at dem ser sånn ut...

-ole gunnar-

1987 vw jetta 1,6!! (nylakkert å greier)

1984 vw jetta 1,8 (skrota)

1987 volvo 244 v8 (prosjekt)

1987 volvo 240(delebil)

1985 volvo 240 ( leketøy/vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ja, mulig det.. Hvordan blir det der å kjøre med turbo på? Tenkte å sette på ei lita snurre etterhvert, men kommer vel ikke til å gå noe særlig bra pga stemplene..?

Hvordan tror du det blir om jeg setter på topp-pakningen fra b23 på b21 da? Kommer det i det hele tatt til å funke..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sånne stempler har eg kje sitt før:p men vil tru at viss den maskinen har vært bilcross motor før så er sikkert stemplene skiften for å få opp kompen, bedre drag osv. men ville nok kje satsa på å satt turbo på den motoren med dei stemplene der, då ville du nok fått nåken stakar ut blokkå, men kompen på ein 230ET maskin ligger på 8.5:1 trur eg, å FTen på 7.5:1, men rett meg viss d e feil, kjekt å vite eksakt hva som er rett;)

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E ein eller anna motor som har dei der stempla orginalt, og me en nåke spesiel uforming av forbrenings kammeret i topen, va nåke økonomi motor prosjekt volvo hadde føre seg vist eg ikkje huske feil, men huska fan ikkje ka nomeret på toppen elle betegnelsen på motor va. men står i ein eller ana volvo motor historik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur du tenker på 631 topp og k motor du mener der har du flat topp og forbrenings kammer i stempel. IKKE noen volvo motor jeg har sett som har slike stempel.

Esbanos prøv å få tak i hvem som har hadt den blocka di.Kunne vært intresang å få høre hvilket formål de der har hadt.

Mvh Ken

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider