Gå til innhold

Dynabel DY9412 kasse?

Ranger emnet

hipolehip

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

20 liter er anbefalt i lukka kasser. ved porting, så kan du sende en mail til Eltek å få oppgitt T/S paramerene du trenger for å beregne hvor stor kasse du trenger, samt hvor stor og hvor lang port.

litt sånn OT, men jeg tror du får nok trykk og penere bass i lukka kasser, men det er min mening. har selv to DY9410 i 20 liters lukka kasser, og det dunker mer enn jeg orker å høre på i hvertfall. porter du en kasse og slenger inn to 12" tror jeg du får problemer med å puste :D

bra valg forresten

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått laga kassa no:) Den ble 39L med ein port på 7cm i diameter.

Eg er langt i fra fornøgd med lyden og det er ikkje noko trøkk. Elementa vrenger når eg skrur opp, virker som dei går for lett. Får ikkje det nødvendige trykke i kassa.

Når er holder noko fram for bass portane for og blokkere dei blir det mykkje bedre. Da blir kassa lukket. Da kommer det mykkje meir trøkk.

Koffor skjer dette? Bassporten går bare 5cm inn i kassa, må denne gå lenger inni?

Volvo 760 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått laga kassa no:) Den ble 39L med ein port på 7cm i diameter.

Eg er langt i fra fornøgd med lyden og det er ikkje noko trøkk. Elementa vrenger når eg skrur opp, virker som dei går for lett. Får ikkje det nødvendige trykke i kassa.

Når er holder noko fram for bass portane for og blokkere dei blir det mykkje bedre. Da blir kassa lukket. Da kommer det mykkje meir trøkk.

Koffor skjer dette? Bassporten går bare 5cm inn i kassa, må denne gå lenger inni?

Er dette kasse til ett eller to elementer?

Liten port er vel det første som slo meg.

Har selv 115 liter kasse med omtrent samme tuningen som du har, til tilsvarende elementer. Savner ikke noe trøkk der...

Har da omtrent ti ganger større portareale enn deg.

Elementene må forresten bevege litt på seg før det blir mykt nok, men dette er gjort på noen minutter med mye utslag.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo litt an på hvodan du vil det skal spille, men for å få bra med trøkk kan du jo tune til 40-45 Hz.

Da må du ha 10-15 cm lange porter om de er 7 cm i diameter.

Skjønner uansett ikke at det ikke blir noe bass av det...

Hvilken forsterker har du til å drive disse? Og hvordan koblet osv..

Men hvis du har helt lukket bagasjerom og forventer undre, så er det ikke så rart.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider