hipolehip Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Hei. Har kjøpt meg to DY9412 subber og skal ha dei i min 740. Skal bygge kasse sjølv:) Kor stor kasse skal eg ha? Noken som har prøvd dette før? Ole-Johan Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Anbefalt kassevolum var 20 liters lukket kasse. Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Har hørt att folk sier det er dårlig lyd med so liten kasse. Noken som har prøvd dette? Kassa skal vere porta. Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Har hørt att folk sier det er dårlig lyd med so liten kasse. Noken som har prøvd dette? Kassa skal vere porta. Var det Eltek anbefalte. Du får høre med CaPs_On,han har bygd en kasse til en DY9412. Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smalltowngangster Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 20 liter er anbefalt i lukka kasser. ved porting, så kan du sende en mail til Eltek å få oppgitt T/S paramerene du trenger for å beregne hvor stor kasse du trenger, samt hvor stor og hvor lang port. litt sånn OT, men jeg tror du får nok trykk og penere bass i lukka kasser, men det er min mening. har selv to DY9410 i 20 liters lukka kasser, og det dunker mer enn jeg orker å høre på i hvertfall. porter du en kasse og slenger inn to 12" tror jeg du får problemer med å puste :D bra valg forresten Siter Pug 306 - min første Løve Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golftw Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Har 2 stk DY9812 i lukket kasse 20L, skal bygge ny kasse til disse 2 mest pga plassering osv i bagasjerom, men de spiller nå bra :D så 20L minimum vil jeg nå si ;) lykke til med bygging :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Eg snakka med Eltek og dei ville anbefale nermere 40L ved porting. Skal bygge ei kasse på rundt 40L neste veke. Blir vell bassrefleks opp i hattehylla:) Takk for fine tilbakemeldinger:) Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golftw Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 40L med porting ja.. blir bra det du får ta bilder når du setter igang:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Jepp!:) Kan legge ut bilder når eg starter:) Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Har fått laga kassa no:) Den ble 39L med ein port på 7cm i diameter. Eg er langt i fra fornøgd med lyden og det er ikkje noko trøkk. Elementa vrenger når eg skrur opp, virker som dei går for lett. Får ikkje det nødvendige trykke i kassa. Når er holder noko fram for bass portane for og blokkere dei blir det mykkje bedre. Da blir kassa lukket. Da kommer det mykkje meir trøkk. Koffor skjer dette? Bassporten går bare 5cm inn i kassa, må denne gå lenger inni? Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Har fått laga kassa no:) Den ble 39L med ein port på 7cm i diameter. Eg er langt i fra fornøgd med lyden og det er ikkje noko trøkk. Elementa vrenger når eg skrur opp, virker som dei går for lett. Får ikkje det nødvendige trykke i kassa. Når er holder noko fram for bass portane for og blokkere dei blir det mykkje bedre. Da blir kassa lukket. Da kommer det mykkje meir trøkk. Koffor skjer dette? Bassporten går bare 5cm inn i kassa, må denne gå lenger inni? Er dette kasse til ett eller to elementer? Liten port er vel det første som slo meg. Har selv 115 liter kasse med omtrent samme tuningen som du har, til tilsvarende elementer. Savner ikke noe trøkk der... Har da omtrent ti ganger større portareale enn deg. Elementene må forresten bevege litt på seg før det blir mykt nok, men dette er gjort på noen minutter med mye utslag. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Kassa er på 2 x 39L Den er also delt på midten. Korleis skal eg porte den? diameter? Kor longt inn i kassa skal den gå? Har prøvd og spele litt so det blir mjukt men merka ingen forskjell. Takk for svar:) Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Noken som har programm til og rekne ut tuning? Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Kommer jo litt an på hvodan du vil det skal spille, men for å få bra med trøkk kan du jo tune til 40-45 Hz. Da må du ha 10-15 cm lange porter om de er 7 cm i diameter. Skjønner uansett ikke at det ikke blir noe bass av det... Hvilken forsterker har du til å drive disse? Og hvordan koblet osv.. Men hvis du har helt lukket bagasjerom og forventer undre, så er det ikke så rart. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 WinISD, se "den store sticky-tråden" Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg