robel Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Jeg skal snart kikke på en E30 325, men saken er at den skal være kjørt 130k, noe jeg har liiiten tro på... Er det noen greie måter å sjekke dette på? Helst i forhold til motor. Mvh Siter [-] 1987 BMW 325i [x] 1997 Volkswagen Caddy [x] 1986 BMW 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Nei det er ingen god måte å sjekke dette på. Ellers kan du jo sjekke slitasje på interiør, ratt osv, så kan være en god indikator på slitasje. Mitt tips er å drite i km. på en gammal bil og heller være opptatt over bilens stand. Hva motor angår så kan du se etter kjølevann i olja (majones i påfyllingslokket). Det skal ikke lukte brent nedi der heller. Sjekk at ikke eksosen er blå eller tykk og svart. Siter Saab 9-5 2.0T [x]BMW 325i M-tech II '88 /// Delphin-metallic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Nei det er ingen god måte å sjekke dette på. Ellers kan du jo sjekke slitasje på interiør, ratt osv, så kan være en god indikator på slitasje. Mitt tips er å drite i km. på en gammal bil og heller være opptatt over bilens stand. Hva motor angår så kan du se etter kjølevann i olja (majones i påfyllingslokket). Det skal ikke lukte brent nedi der heller. Sjekk at ikke eksosen er blå eller tykk og svart. gud har talt Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robel Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Takk for tips! Får vel en liten anelse på hva slags stand motor og drivverk er når jeg prøvekjører den tenker jeg... Siter [-] 1987 BMW 325i [x] 1997 Volkswagen Caddy [x] 1986 BMW 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 slitasje på pedaler sladrer også ganske mye, dersom de ikke er byttet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plinka Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Jeg skal snart kikke på en E30 325, men saken er at den skal være kjørt 130k, noe jeg har liiiten tro på... Er det noen greie måter å sjekke dette på? Helst i forhold til motor. Mvh Du kan jo også, sjekke service-heftet, om den har gått igjennom alle og flere til og evt sjekke opp med plassene den har vært på service. Er ikke så lenge siden jeg kjøpte ny bil og jeg har fått kjørt diagnose på den og hjelp til å sjekke ut servicene med plassene den har vært på. Men nå hadde min et godt utfylt heftet oxo da.. :) Siter - 95 BMW E36 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robel Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 takker igjen :) Men la oss si at motoren tikker. Vil det nødvendigvis bety at motoren er kjørt en god del mer enn 130k ? Siter [-] 1987 BMW 325i [x] 1997 Volkswagen Caddy [x] 1986 BMW 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 takker igjen :) Men la oss si at motoren tikker. Vil det nødvendigvis bety at motoren er kjørt en god del mer enn 130k ? Alle BMW'er tikker :) Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robel Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 ikke min =p Siter [-] 1987 BMW 325i [x] 1997 Volkswagen Caddy [x] 1986 BMW 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plinka Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Min oxo tikker...men kan jo være tenningsbank el noe... Siter - 95 BMW E36 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg