Gå til innhold

problemer etter topp-pakningskift!

Ranger emnet

KennyMæn

Anbefalte innlegg

Hallo! har et problem med min 89' 200sx s13!

Har byttet topp-pakning for en uke siden!

etter jeg var ferdig fant jeg ut at det manglet en slange på innsuget som gjorde at bilen dro falsk luft! fant igjen den slangen idag og satte den på, men da begynte det plutselig og ryke no fryktelig av eksosanlegget! og når jeg prøvde å ta av slangen igjen slutte det å ryke! så satte jeg slangen på igjen og gikk bak bilen for å lukte på eksosen og den luktet en blanding mellom olje og bensin! stjeler et bilde jeg har sett før her på forumet for å vise dere hvilken slange jeg mener! hvor går denne slangen fra forresten? slik at jeg vet jeg har riktig slange der!

slange.jpg

noen som har vært borte i dette før og kan hjelpe meg? hva er galt og er dette farlig og kjøre med?

på forhånd tusen hjertelig takk for alle svar!

- 91' Mercedes 190E 2.0

- 93' VW Passat 1.9TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slangen på bildet er alt for liten diameter for å være åndeslange. Også ser man ingen enveisventil der.

Kan du følge den slangen du har satt der på din egen bil og se hvor den havner?

Hvis du setter en blindplugg på nippelen inn på innsuget og starter... Blåser det da i slangen? Oljedamp?

Har du høvlet toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slangen på bildet er alt for liten diameter for å være åndeslange. Også ser man ingen enveisventil der.

Kan du følge den slangen du har satt der på din egen bil og se hvor den havner?

Hvis du setter en blindplugg på nippelen inn på innsuget og starter... Blåser det da i slangen? Oljedamp?

Har du høvlet toppen?

har høvlet toppen ja! skal undersøke om det blåser der jeg!

takk for tips!

- 91' Mercedes 190E 2.0

- 93' VW Passat 1.9TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider