Gå til innhold

Senkefjærene ankommet!

Ranger emnet

Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

En ting til; trenger man ei fjærklemme når man skal bytte fjærer på bilen? De gamle kommer sikkert til å trille ut av seg selv, men de nye er så stive at jeg ikke klarer å presse dem sammen en centimeter engang med håndmakt!

Skal bytte til Biltema-dempere også (vet at det er dumt, at de vil holde en uke osv. etc, men jeg fikk de med bilen og har ikke råd til skikkelige dempere før 15.10.03. :(

Alle tips om installasjonen jeg skal gjøre settes pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, alt var klart for å bytte fjører og dempere, men så til problemet:

Jeg trenger en Torx 45 (cirka) (for å holde demperens stempel fast) (den saken i midten) og en hul pipe med fastnøkkelfester på i størrelse 22 (for å få skrudd av mutteren) for å i det hele tatt få løs demperen fra dempertårnet! :(

Bilde av faenskapet som ikke vil løsne for verken smiger, flørting, vold, trusler osv. etc:

h&r%20005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt! Bare en liten tanke: jeg må til Trondheim for å finne nærmeste Biltema-sjappe! Gidder heller ikke vente 4 uker på å få en pakke fra dem heller (ja, jeg har vært en snartur innom PowerZone-fella, som i: "klart-vi-har-fjærer-til-din-Audi-vi-sier-vi-sender-dem-med-en-gang-men-lyver-bare-for-å-få-dette-salget-han-blir-sikkert-forbannet-men-vi-vil-ikke-ha-ham-som-kunde-likevel")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cq85

hmmm... er de virkelig så dårlige? Verktøy fra biltema pleier jo å tåle en del.

Hvordan har du ødelagt de da?

Hva koster en brukbar muttertrekker?

Det meste derfra er greit, bare ikke det "støtdempersetter" vrei i filler begge hylsene, og knakk/vrei av en umbrakonøkkel....

Kjøp heller muttertrekker derfra (bare ikke den minste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen gi meg eksempler på slike muttertrekkere jeg hører så mye om, så jeg vet hva jeg skal shoppe etter?

EDIT: Så på Biltema-siden når jeg søkte etter 'muttertrekker' at det var snakk om trykkluftverktøy? Isåfall har vi et fjell av dem der pappa jobber! Desverrre tenkte vi ikke på å bruke trykkluftverktøy akkurat da... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet over her, bruk luft..

Da jeg skulle bytte fjærer på bilen min satt denne skruen noe inni gamperæva, skulle jeg ikke brukt demperen hadde jeg tatt den med vinkelsliper. Ble til slutt nødt til å meisle opp skruen på ene siden.. Gikk sånn tålig greit uten å ødelegge for mange gjenger.

Lykke til med fjær byttet.

1. Nå med Audi S2 coupe. ADU og lettere trim :)

2.

3. Takk til:

4. JCS RACE TECH for lån av utstyr og veiledning.

5. :- 91 Audi S2 Coupe. Lettere modifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Kan noen gi meg eksempler på slike muttertrekkere jeg hører så mye om, så jeg vet hva jeg skal shoppe etter?

EDIT: Så på Biltema-siden når jeg søkte etter 'muttertrekker' at det var snakk om trykkluftverktøy? Isåfall har vi et fjell av dem der pappa jobber! Desverrre tenkte vi ikke på å bruke trykkluftverktøy akkurat da... :(

Jepp, det er luftverktøy.....

Sier Rattatatatatatatatat når du bruker den.....

Se vedlagt bilde :-)

post-1991-13804852194889_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider