Øyvind Ryeng Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Hurra for meg som har fått H&R fjærene idag! Skal ta bilder av innstallasjonen senere ikveld. Forventningen stiger... ;) Tobakken min angir skalaen/størrelsen på fjærene... Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 En ting til; trenger man ei fjærklemme når man skal bytte fjærer på bilen? De gamle kommer sikkert til å trille ut av seg selv, men de nye er så stive at jeg ikke klarer å presse dem sammen en centimeter engang med håndmakt! Skal bytte til Biltema-dempere også (vet at det er dumt, at de vil holde en uke osv. etc, men jeg fikk de med bilen og har ikke råd til skikkelige dempere før 15.10.03. :( Alle tips om installasjonen jeg skal gjøre settes pris på. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cq85 Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Grattis da! Tok bare 4 uker eller noe i den dur?? Du trenger nok fjærklemmer ja. Nå venter vi alle i spenning på bilder!! Siter * 94 RS2 * 85 coupe quattro * x 82 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Vel, alt var klart for å bytte fjører og dempere, men så til problemet: Jeg trenger en Torx 45 (cirka) (for å holde demperens stempel fast) (den saken i midten) og en hul pipe med fastnøkkelfester på i størrelse 22 (for å få skrudd av mutteren) for å i det hele tatt få løs demperen fra dempertårnet! :( Bilde av faenskapet som ikke vil løsne for verken smiger, flørting, vold, trusler osv. etc: Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cq85 Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Stikk innom biltema: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=44360 Siter * 94 RS2 * 85 coupe quattro * x 82 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Genialt! Bare en liten tanke: jeg må til Trondheim for å finne nærmeste Biltema-sjappe! Gidder heller ikke vente 4 uker på å få en pakke fra dem heller (ja, jeg har vært en snartur innom PowerZone-fella, som i: "klart-vi-har-fjærer-til-din-Audi-vi-sier-vi-sender-dem-med-en-gang-men-lyver-bare-for-å-få-dette-salget-han-blir-sikkert-forbannet-men-vi-vil-ikke-ha-ham-som-kunde-likevel") Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_s4 Skrevet September 27, 2003 Rapporter Share Skrevet September 27, 2003 Powerzone kan ta FYR. Siter S2 coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet September 27, 2003 Rapporter Share Skrevet September 27, 2003 Hvis du kjenner noen som har en muttertrekker blir alt mye lettere. Hvis det der sitter like jævlig som på bilen min får du ikke holdt igjen.. brakk to nøkler på den måten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet September 27, 2003 Rapporter Share Skrevet September 27, 2003 Mekk deg en egen sak, behøver ikke torks. ta en gammel koppnøkkel som du sveiser feste på, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tiny_one Skrevet September 28, 2003 Rapporter Share Skrevet September 28, 2003 Villa absolutt gått for muttertrekker valget. Mine løsna heller ikke. Og den søpla de selger på Biltema holder hvertfall ikke (ødelagt 2 sett) Muttertrekker er det eneste som duger..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cq85 Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 hmmm... er de virkelig så dårlige? Verktøy fra biltema pleier jo å tåle en del. Hvordan har du ødelagt de da? Hva koster en brukbar muttertrekker? Siter * 94 RS2 * 85 coupe quattro * x 82 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tiny_one Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Originally posted by cq85 hmmm... er de virkelig så dårlige? Verktøy fra biltema pleier jo å tåle en del. Hvordan har du ødelagt de da? Hva koster en brukbar muttertrekker? Det meste derfra er greit, bare ikke det "støtdempersetter" vrei i filler begge hylsene, og knakk/vrei av en umbrakonøkkel.... Kjøp heller muttertrekker derfra (bare ikke den minste) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Kan noen gi meg eksempler på slike muttertrekkere jeg hører så mye om, så jeg vet hva jeg skal shoppe etter? EDIT: Så på Biltema-siden når jeg søkte etter 'muttertrekker' at det var snakk om trykkluftverktøy? Isåfall har vi et fjell av dem der pappa jobber! Desverrre tenkte vi ikke på å bruke trykkluftverktøy akkurat da... :( Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yatsy Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Som skrevet over her, bruk luft.. Da jeg skulle bytte fjærer på bilen min satt denne skruen noe inni gamperæva, skulle jeg ikke brukt demperen hadde jeg tatt den med vinkelsliper. Ble til slutt nødt til å meisle opp skruen på ene siden.. Gikk sånn tålig greit uten å ødelegge for mange gjenger. Lykke til med fjær byttet. Siter 1. Nå med Audi S2 coupe. ADU og lettere trim :) 2. 3. Takk til: 4. JCS RACE TECH for lån av utstyr og veiledning. 5. :- 91 Audi S2 Coupe. Lettere modifisert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tiny_one Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Originally posted by tekNetium Kan noen gi meg eksempler på slike muttertrekkere jeg hører så mye om, så jeg vet hva jeg skal shoppe etter? EDIT: Så på Biltema-siden når jeg søkte etter 'muttertrekker' at det var snakk om trykkluftverktøy? Isåfall har vi et fjell av dem der pappa jobber! Desverrre tenkte vi ikke på å bruke trykkluftverktøy akkurat da... :( Jepp, det er luftverktøy..... Sier Rattatatatatatatatat når du bruker den..... Se vedlagt bilde :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg