quack Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Originally posted by tiny_one Jepp, det er luftverktøy..... Sier Rattatatatatatatatat når du bruker den..... Hehe, rattatatatata :D Drrrrrrrrrrrrrr svosj :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 OK! Da skal jeg gjøre et nytt forsøk om latterlig kort tid (mest sannsynnlig på lørdag)! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Oktober 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 tekNetium: hvorfor quack og quackro? men jeg er i alle fall den største kvakkkvakken da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Oktober 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 hva skal du med Torx?... Spray over med wd 40 på toppen, la det stå i en 20min så fyrer du løs med luft drill! Enkelt å greit! Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Originally posted by quack tekNetium: hvorfor quack og quackro? men jeg er i alle fall den største kvakkkvakken da. Vel, den lille anda lurer på om det heter "Quack", men den store anda retter ham, og kaller det "Quackro" (som en liten miniparodi på Quattro). Endene kan ikke si "Quattro", så det nærmeste de kommer er "Quackro". ;) At du er kongen av Kvakk er det vel ingen som tviler på? :) hva skal du med Torx?... Spray over med wd 40 på toppen, la det stå i en 20min så fyrer du løs med luft drill! Enkelt å greit! Takk for tipset; skal prøve det... Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Oktober 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Originally posted by tekNetium Vel, den lille anda lurer på om det heter "Quack", men den store anda retter ham, og kaller det "Quackro" (som en liten miniparodi på Quattro). Endene kan ikke si "Quattro", så det nærmeste de kommer er "Quackro". Aha :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Originally posted by quack Hehe, rattatatatata :D Drrrrrrrrrrrrrr svosj :) Trodde dette var lyden av en sliten bil med turbo:) Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Originally posted by villejan Trodde dette var lyden av en sliten bil med turbo:) Var egentlig lyden av ei pipe som suser avgårde fordi du har løfta trekkern for høyt et lite sekund, og duppedittene som holder pipa fast er borte. Litt "intern" :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Boltfaenskapet løsnet til slutt, med GOD hjelp av onkel trykkluft! Fjøra er klemt sammen av fjørklemmene, men fjærbeinet er ennå fast i nerkant. Drivaksel, samt kingboltkule er løsnet, sett bakfra. Kregningshemmer er løsnet, sett forfra. Bolter som holder nedre bærekule/kingbolt på plass er løsnet (som slett ikke er nødvendig å skru løs, fikk jeg høre!) Bunn av fjørbeinet, med bunn av demperen inni, sett bakfra. Jeg løsner fjørklemmene fra den gamle fjæra, etter å ha tatt ned hele fjørbeinet. Samme, bare med en smilende Øyvind :) Slik ser det ut fremme uten fjærbeinet. Fjærbeinet. Øyvind og Fred (kompisen min med GOD Audi-kompetanse) mekker diverse. Øyvind er småsliten. Mørk Audi, tatt på 15 meters avstand med 3x zoom av Fred. Ny H&R-fjør vs. gammel kappa Jamex-piece-of-shit-ditto. Etterord: Er ikke helt ferdig ennå, mangler en mansjett som skal beskytte støtdemperen mot støv, den ligger mellom støtdemperens sylinder og det bevegelige stemplet. Må ha ny da den gamle er mildt sagt utslitt! Og den idioten av en forrige eier har klart å kjøpe dempere (fra Biltema (!"¤&%//#"¤¤"&%#"!) til Audi B3!(!!!¤#/&%!!!!) Mot alle odds er demperene fremme de samme, men helt, HELT annerledes bak. Så i denne omgang kommer jeg bare til å bytte fjørene og demperne fremme. Oppdaterer igjen imorgen når jeg har fått mansjettene, og kan skru skiten sammen igjen. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Ny dag, og er ferdig å mekke på høyresiden! Problem1: Jeg presterte å ødelegge gjengene på endeleddet når jeg skulle sette ting på plass igjen, så det sitter et helt nytt endeledd der nå. MEN, spissinga/toe-in ble HELT på jordet, så bilen trekker som en mongo mot venstre. Hjulstillingskontroll neste! Problem 2: Det kommer en STYGG hylelyd fra høyresiden. Mulig at jeg kom litt for hardt borti konen på enden av drivakselen, eller selve hubben men jeg holdt på å ta ned fjørbeinet? Eller at bremseklossene kom feil på når jeg monterte dem igjen? Noen tanker rundt det, noen? EDIT: Til min store skuffelse er bilen bare blitt marginalt stivere med de nye fjørene og demperne :( Kanskje nye, stivere dempere vil gjøre susen? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cq85 Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Ble bilen lavere eller? Siter * 94 RS2 * 85 coupe quattro * x 82 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.