Gå til innhold

Pris på B230FK og M90.

Ranger emnet


MoFoCo

Anbefalte innlegg

Just just. Vurderer å bygge om min -91 960 til turbobil.

Har komplett motor/gear og ellers alt jeg trenger på hånda for 15 000,-

Minuset med denne er at den er kjørt nesten 350 000.

Noen som har erfaring med disse motorene som kan gi meg noen tips?

Det er vel også startsperre på 940 når den er såpass ny som 97. Er det mye vanskelig å få dette til å funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens litt høy pris for en som har gått så langt... Spørs selvsagt om det er gjort noe med den eller om den er orginal.

En må jo ihvertfall kalkulere med bytte av turbo i nærmeste fremtid når motor har gått såpass.

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens litt høy pris for en som har gått så langt... Spørs selvsagt om det er gjort noe med den eller om den er orginal.

En må jo ihvertfall kalkulere med bytte av turbo i nærmeste fremtid når motor har gått såpass.

 

Ja, er klar over det. Motoren skal være original.

Tenkte uansett å bytte lager og ringer først. Men det kan jo gjerne balle på seg, med turbo osv.

Har ikke helt bestemt meg nettopp pga km.stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal, forhåpentligvis om ett par mnd. hente meg en 95 mod eller nyere 940 stv. i Tyskland. Av denne bilen skal jeg selv ha følgende deler : Komplett front, komplett inntriør(helst skinn)Ac,el. vinduer og speil, farts holder. Alle andre deler skal selges. Lurte på om det var noen som trengte resten av delene som kansje ville være med og spleise på bilen og frakt osv.

Har tittet litt på http://www.mobile.de Strøkne 95, 96 mod med B230FX motorer , ca 200.000 km. ligger på ca 2000 auro. Komplett med fly ned og kjøre oppigjen, toll skilter, skandinaviske prøveskilter, bensin retur, mat, overnatting kommer bilen ferdig momset inn i Norge for ca 25.000 nok.

 

Noen som kunne være innteresert i og være med på og splese på en slik bil ?

 

Hilsen : volvolars@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår