Gå til innhold

90-fanger feste og smal-fanger feste

Ranger emnet


1984GTD

Anbefalte innlegg

Var på bilopphøggeri i dag og skruva av en smal frontfanger til golfen min.

På bilen min nå står det en 90-fanger som skal av. Sist jeg sjekke mener jeg at festet i karoseriet (feste-braketten/festearma ut fra motor-rommet) var to strake armer som står ut.

Golfen jeg plukka av den smale-fangeren på var festet-armene krumma/bøyd oppover.

 

Skal skruve på fangeren i morgen og får vite det da. Men er festene til frontfangerene forskjellig?

 

Fint å få svar ganske snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er både ja og nei.

 

Orginalt så er smalfangerne festet med et lite feste mot skjermen, mens 90-fangeren bruker et større feste. Mange uorginale fangere har tilpasset festene i fangerne slik at de passer rett på smalfanger festet på bilen. Alt dette skal være utbyttbart slik at du skal få det til å passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har byttet fangere på min golf, ikke noe forskjell der:)

 

 

Hm.. Var som jeg trodde det, festene i karroset er forskjellig. Se bildene.

Noen som mener at dette er riktige fester eller?

Var ikke de samme festene som på den golfen jeg plukket av på bilopphøggeriet.

Nå får jeg ikke på smale fangeren da festene blir for brede, og fangeren blir for langt ut.

 

 

 

IMG_6347.jpg

 

90 fangeren som skal bort!

 

IMG_6352.jpg

 

Ny gammel fanger

 

IMG_6353.jpg

Satans møkka festearm. Typisk at den skulle være feil. Ødela helga denne gitt. Eller er det noen som har forslag?

 

IMG_6354.jpg

 

IMG_6355.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er både ja og nei.

 

Orginalt så er smalfangerne festet med et lite feste mot skjermen, mens 90-fangeren bruker et større feste. Mange uorginale fangere har tilpasset festene i fangerne slik at de passer rett på smalfanger festet på bilen. Alt dette skal være utbyttbart slik at du skal få det til å passe.

 

Da er det bare å skruve av festene på delebilen med høgger'n og tilpasse gammel-festene på golfen min uten en smule problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer ann på hva dere mener da!

 

disse innstikks jerna, som vist på bildet er likt!

 

men er forskjeller på tverrliggeren da!

 

har vært borti at originale så er fangeren klipsa fast med noen spesielle klips og uoriginale er satt sammen med skruer i stedet

 

samt at tverrliggeren har forskjellig størrelse fra 90 fangere og pre 90 fangere

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener disse innstiks jerna er snudd opp ned i forhold til de som stod på vrakbilen jeg plukket av smal-fangeren på.

 

Disse innstiks-jerna som står på bilen min stikker lengre ut, er bredere, og mangler monteringshull på toppen.

 

Det er heller ikke mulig å få snudd innstiks jerna da det mangler skruvehull.

 

Noen som har stikser med dette før og vil gi meg råd? Har holdt på med bilen siden 10 i dag :) Vil få det i orden i dag gjerne..

 

Eller så venter jeg til neste uke og drar til skroten (12mil unna) og demonterer disse innstiks jerna fra vrakbilen. Fanken at jeg ikke gjorde det i går.... Spart meg mye hodebry og drivstoff.

 

Fikk montert gti front og frontleppe i dag da. Greit nokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke tro jeg ga opp nei.

Jeg røsket løs metall-festet bak i fangeren sånn at det ble bare plastikken igjen av smal-fangeren. Den veier en del mindre nå, sparer "mye" vekt :P

Etterpå tilpasset jeg smal-fangeren på 90-fanger festene. Slo med hammer og justerte med spett.

Etter at passformen var bra schysst og pen såg jeg lyset i tunnelen. Da var det bare å finne en måte å feste det på. Hadde gått ann å borret noen hull rett gjennom fangeren og inn på 90-fanger festene, men det hadde ei blitt fint.

Laget meg noen fester ved hjelp av å kappe opp noen jern-plater og borr.

Når sitter fangeren som støpt.

 

Loggen for i dag er, begynte klokka 10:00 med GTi-grillen, deretter frontleppa og frontfangeren. Klokka var da blitt 18:00 !! -dette inkl en middag og kaffe-sup.

fra 18:00 til 20.30 ble det skifting av glødeplugger. Glødeplugger på biltema til "VW Passat 1.6TD" var akkurat de samme. Demonterte festene til diesel-pumpa og fikk montert glødepluggene etterhvert. Trangt men det gikk når diesel-pumpa flyttet seg litt.

Nå er klokka 21:00. Steeeike for en lang og kjip dag! Men glad jeg er ferdig med dette.

I morgen skal jeg kjøre noen mil for å hente nye felger. Gleder meg masse.

Neste på planen er senking og mellom-stor stereo.

 

-Og nei, dette blir ikke en "prosjekt-tråd"..

 

God natt

 

 

IMG_6358.jpg

 

IMG_6359.jpg

 

IMG_6360.jpg

 

Nesten ferdig der.

IMG_6365.jpg

 

mim.jpg

 

Felgene jeg skal hente i morgen. Helt greie til å begynne med. Er jo trossalt en bruksbil dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår