eivind88 Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 hei lurer på om det er noen med erfaring av sota ruter i den forstand hva som ser bra ut?? mørke som mulig på 3-kant vinduene og sidevinduene bak og ikke fullt så mørk på selve bakruta?? noen som vet sånn ca hvor mye film det går med på de 5 rutene?? har litt lite penger, så vil ikke kjøpe for mye;) takker for svar... Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 hei lurer på om det er noen med erfaring av sota ruter i den forstand hva som ser bra ut?? mørke som mulig på 3-kant vinduene og sidevinduene bak og ikke fullt så mørk på selve bakruta?? noen som vet sånn ca hvor mye film det går med på de 5 rutene?? har litt lite penger, så vil ikke kjøpe for mye;)takker for svar... Persong syns jeg det er finest med lik toning på alle rutene, og hvertfall om man tar det helt frem også. Spørs jo litt hva du er ute etter da, mafia sort eller lett toning? Ville gått for lett toning på alle rutene. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Mafiasot ftw :D 97% bak og 75% foran! Hvor mye det går med er jo bare å ta seg en rask runde med målebåndet rundt bilen... Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Spørs jo litt hva du er ute etter da, mafia sort eller lett toning? Ville gått for lett toning på alle rutene. +1 Lett toning på alle ruter ser kanskje best ut, men husk at toning foran b-stolpen ikke er lov. Her, som alle andre steder, er det smak og behag som gjelder... Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Alt eller ingenting, med lik toning mener nå jeg Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Ser man bra ut av 95% soting? Vurderer det på sidevinduene foran b-stolpen... Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 Ser man bra ut av 95% soting? Vurderer det på sidevinduene foran b-stolpen... Man ser lite ut av vinduene med en gang det blir mørkt, og du kan garantere at du blir stoppet av politiet og bedt om å fjerne sotingen foran umiddelbart... Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 Ett eller annet sted rundt 30-40% rundt hele bilen syns jeg ser penest ut. Da ser man mer ut, mindre sjans for å bli stoppet, ser ikke så sinnsykt "rånete" ut(unskyld uttrykket) og mye penere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 Jeg har 35% gjennomlysning på alle sideruter, og 20% på bakruta, synes det ble ganske bra :) (Ja, veit bilen ikke er nyvaska :| ) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Methras Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 For dere som har gjort dette selv, hvordan er beste fremgangsmåte? Jeg har sett så mange eksempler på folk som prøvd dette å fått luftbobbler å annen skit som gjør at det ser værre ut en å ikke ha noenting. Siter Det er aldri for sent å lære! ... eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 Gjelder vel i hovdedsak å ta seg god tid. Ta ut rutene av bilen, da er det lettest å legge solfilmen. Legg førtst solfilmen på tørr rute, og kutt til. Og beregn et par mm klaring på toppen av ruten. Sørg for at det du ikke er et sted fullt av støv og dritt. Brant meg på dette selv. FIkk noen hundehår på filmen og ødelagte resultat. Spray såpevann på ruten, brukt godt med vann. Legg på solfilmen og spray vann på solfilmen. Bruk slik plast/gummiskrape og skrap vannet ut fra midten og ut. Ta deg god tid og få ut alt vann og luft. La tørke en stund og legg noe klar neglelakk eller noe slikt på toppen av ruten, slik at ikke filmen løsner. Sikkert noen som kan forklare det bedre, eller noen andre tips. Men dette funket bra for meg ihvertfall... Og rundt 40% lysgjennomtrenging er det fineste synes jeg. Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brosjanA3 Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Jeg har 35% gjennomlysning på alle sideruter, og 20% på bakruta, synes det ble ganske bra :) (Ja, veit bilen ikke er nyvaska :| ) Ordna du sotinga selv eller fikk du prof hjelp? Hvor mye kostet det? Mye arbeid? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'en Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Trur eg har 25% på min Siter Old Volvos never die, they just go faster. 1993 Volvo 940 Turbo 1979 Volvo 242 DL 1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvojinta Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Jeg hadde 35% hele veien på gamle bilen min, mørkt nok å se ut av det når det er mørkt så ville aldri hatt noe mørkere... Siter Volvo 940 turbo Volvo 240 bruksbil. *Pooh Racing* http://www.Volvojinta86.piczo.com Prosjekt 940.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg